Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Otázky k Bc. SZZk > > Aplikace psychometrických technik - vypracované otázky SZZk (Bc.)

Aplikace psychometrických technik - vypracované otázky SZZk (Bc.)

Kategorie: Psychologie

Typ práce: Otázky k Bc. SZZk

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Jedná se vypracovaný okruh otázek pro klasifikovaný zápočet. Otázky jsou zaměřeny zejména na základní pojmy, metody i techniky psychometriky a psychodiagnostiky. V úvodu definuje psychometriku a psychodiagnostiku. Práce se zabývá strukturou osobnosti, psychickým fenoménem, poruchou osobnosti. Vyjmenovává psychické obrany, informuje nejen o měřeních v psychologii, ale rovněž jaké proměnné se v psychologickém měření vyskytují. Uvádí výzkumný projekt, jeho typy a základní kriteria, a také základní vlastnosti, i klasifikaci diagnostických metod. Popisuje testové a klinické metody. Detailněji rozebírá klinickou metodu pozorování. Odpovídá na otázku, na co se zaměřuje pozorovatel při registraci jednání. Dále charakterizuje Vernonův záznamový arch. V závěru se věnuje psychologickému rozhovoru a anamnéze.

Obsah

1.
Objekt a předmět psychometriky a psychodiagnostiky.
2.
V obecné rovině popište objekt psychometrie a psychodiagnostiky.
3.
Popište vývoj a strukturu osobnosti, zejména se zaměřením na rané dětství.
4.
Jaký psychický fenomén v lidské psychice rozhoduje o preferencích obsahu vědomí člověka a o cílech jeho jednání?
5.
Vyjmenujte poruchy osobnosti, příčiny těchto poruch, a dvě z nich charakterizujte.
6.
Uveďte vlastní pojetí psychofyzického problému.
7.
Psychické obrany?
8.
Měření v psychologii. Uveďte tři typy účelů, pro jaké se psychodiagnostické metody v psychologii používají.
9.
Co jsou to proměnné, a uveďte s vysvětlením klasifikace proměnné.
10.
Výzkumný projekt, typy a základní kriteria, které musí výzkumný projekt splňovat?
11.
Základní vlastnosti diagnostických metod (testů)?
12.
Klasifikace psychodiagnostických metod.
13.
Popište, co jsou to testové metody, a co klinické?
14.
Základní klinická metoda pozorování.
15.
Jakou úlohu hraje pozorovatel, a na co se hlavně zaměřuje při registraci jednání?
16.
Ve stručnosti popište záznamový arch pro kvalitativní pozorování během testování (Vernonův záznamový arch)?
17.
K čemu slouží psychologický rozhovor, jaké jsou jeho cíle?
18.
Fáze rozhovoru, co je cílem jednotlivých fází?
19.
Techniky vedení rozhovoru?
20.
Co je to anamnéza, k čemu slouží?
21.
Uveďte okruhy na které se zaměřuje anamnéza.
22.
K čemu slouží analýza spontánních produktů?

Úryvek

"7. Psychické obrany?

Psychické obrany – obranné reakce
Jsou to vystupující zvláštní způsoby reagování, které jsou odpovědí na snížení hodnoty ega, v situacích neúspěchu, morálního selhání, frustrace, apod.

Příkladem jsou :

e) Racionalizace – zdůvodňování - nemožnost dosažení cíle je racionálně zdůvodňována
(např. člověk, který onemocněl se raduje, že bude mít čas k četbě),

b) Kompenzace – náhrada – nemožnost dosáhnout úspěchu v jedné oblasti se snažíme
vyvážit úspěchem v jiné oblasti,
c) Projekce – promítnutí - přenesení své viny, své negativní vlastnosti, opomenutí, apod.
na druhého (např. „všichni lžou, všichni kradou“, apod.).

Dále pak např. :

- Agrese (útok) – aktivní reakce – tendence bojovat,

- Upoutání pozornosti – např. příliš hlasitá mluva, přehánění, nereagování na podněty z rozhovoru ze strany druhého, nápadný účes, aj.,

- Identifikace – ztotožnění se – přisvojení si určitých výrazových projevů a vlastností jiných lidí (dodává si sebedůvěru např. vychloubání se povoláním příbuzných, aj.),

- Únik – cesta ze zátěže – tendence zbavit se situace, např. : - úmyslné přeslechnutí, přehlédnutí, úhyb slovní výmluvou, únik do samoty, izolace, vyhýbání se osobám a situacím, které by mohly vyvolat náročné situace, únik do nemoci, únik do alkoholu, narkomanie, únik do rezignace, do světa iluzí, aj."

Poznámka

Studijní obor Sociální pedagogika.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14700
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse