Obsah
1. | Didaktika a její rozdělení, příbuzné obory, didaktické zásady
|
1.1. | Didaktika a příbuzné obory
|
1.4. | Inženýrská pedagogika
|
1.5. | Speciální didaktika a didaktika odborných předmětů
|
1.6. | Didaktické zásady a jejich aplikace v odborných předmětech
|
2. | Vyučovací proces, jeho organizace, etapy a fáze
|
2.2. | Základní činitelé vyučovacího procesu
|
2.2.1. | Učitel, žák, učivo
|
2.2.2. | Didaktická klasifikace učiva
|
2.3. | Funkce a etapy vyučovacího procesu
|
2.3.3.3. | Výuka znalostí o rozebíratelných spojeních
|
2.3.3.5. | Zadání domácího úkolu
|
2.3.4.3. | Kontrolně-hodnotící
|
3. | Uspořádání obsahu učiva v odborných předmětech
|
3.2. | Didaktická klasifikace učiva
|
3.2.3. | Návyky, postoje, zájmy
|
4. | Vyučovací metody používané při výuce odborných předmětů
|
5. | Inscenační a simulační metody ve vyučování odborným předmětů
|
6. | Hodnocení a klasifikace: cíl, zásady a metody
|
6.1. | Funkce hodnocení a klasifikace ve výuce odborných předmětů
|
6.1.5. | Prověřování a hodnocení
|
6.2. | Průběžné, etapové a závěrečné prověřování
|
6.3. | Základní metody k prověřování znalostí
|
6.3.3. | Srovnání ústních a písemných zkoušek
|
6.3.6. | Metody hodnocení žáků v odborných předmětech
|
6.3.7. | Stupnice klasifikace prospěchu v teoretických předmětech
|
6.3.9. | Hodnocení známkou a slovní hodnocení
|
6.3.10. | Účel, principy a metody hodnocení žáků
|
7. | Činitelé ovlivňující volbu metod
|
7.2. | Kritéria volby metod
|
7.2.1. | Odborné zaměření školy
|
7.2.2. | Specifičnost studijního a učebního oboru
|
7.2.3. | Výchovně-vzdělávací cíl vyučovací jednotky
|
7.2.4. | Věkové a individuální zvláštnosti žáků
|
7.2.6. | Zařízení a vybavení školy
|
8. | Uplatnění individuální a skupinové formy vyučování
|
8.4. | Fáze skupinové a kooperativní výuky
|
8.5. | Příklad využití ve výuce odborných předmětů
|
8.6. | Individuální a individualizovaná výuka, samostatná práce žáků
|
9. | Základní vyučovací jednotka v teoretickém vyučování a její struktura
|
9.1. | Vyučovací hodina a její části
|
9.2. | Volba struktury vyučovací hodiny
|
9.3. | Vyučovací hodiny podle didaktické funkce
|
9.4. | Specializovaný typ hodiny ve výuce odborných předmětů
|
9.5. | Vyučovací hodiny podle zaměření
|
9.5.1. | Hodina osvojování nových vědomostí
|
9.5.2. | Heuristická hodina
|
9.5.3. | Instruktážní hodina
|
10. | Příprava učitele na vyučování odborných předmětů
|
10.1. | Příprava na vyučovací hodinu
|
10.2. | Dlouhodobá příprava
|
10.4. | Fáze vlastní přípravy
|
10.5. | Didaktická analýza učiva
|
11. | Cíle středního odborného vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu
|
11.1.2. | Učit se pracovat a jednat
|
11.1.4. | Učit se žít společně
|
12. | Stanovení cílů ve vyučování a práce s cílem ve vyučovací jednotce
|
12.1. | Výukový cíl a jeho typy
|
12.3. | Vlastnosti dobře formulovaných cílů
|
12.4. | Náležitosti formulace cílů
|
12.5. | Taxonomie výukových cílů
|
12.6. | Příklady cílů učebních a studijních oborů
|
12.7. | Formulace konkrétních cílů v odborném vzdělávání
|
13. | Kompetence absolventa a průřezová témata
|
13.2. | Klíčové kompetence v etapě základního vzdělávání
|
13.2.1. | Kompetence k učení
|
13.2.2. | Kompetence k řešení problémů
|
13.2.3. | Kompetence komunikativní
|
13.2.4. | Kompetence sociální a personální
|
13.2.5. | Kompetence občanské
|
13.2.6. | Kompetence pracovní
|
13.3. | Vzdělávací oblasti a průřezová témata podle Rámcového vzdělávacího programu
|
13.3.1. | Vzdělávací oblasti
|
13.3.2. | Průřezová témata základního vzdělávání
|
13.3.3. | Průřezová témata středního odborného vzdělávání
|
13.3.3.1. | Občan v demokratické společnosti
|
13.3.3.1.1. | Charakteristika tématu
|
13.3.3.1.2. | Přínos tématu k naplňování cílů Rámcového vzdělávacího programu
|
13.3.3.1.3. | Těžiště realizace průřezového tématu
|
13.3.3.2. | Člověk a životní prostředí
|
13.3.3.2.1. | Charakteristika tématu
|
13.3.3.2.3. | Obsah tématu a jeho realizace
|
13.3.3.3. | Člověk a svět práce
|
13.3.3.3.1. | Charakteristika tématu
|
13.3.3.3.2. | Přínos tématu k naplňování cílů Rámcového vzdělávacího programu
|
13.3.3.4. | Informační a komunikační technologie
|
13.3.3.4.1. | Charakteristika tématu
|
13.3.3.4.2. | Přínos tématu k naplňování cílů Rámcového vzdělávacího programu
|
13.3.3.5. | Obsah tématu a jeho realizace
|
13.3.3.6. | Použití informačních a komunikační technologií ve vzdělávání žáků se zdravotním postižením
|
14. | Kurikulární rámce pro jednotlivé oblasti vzdělávání na středních odborných školách
|
14.1. | Dvě úrovně kurikulárních dokumentů
|
14.2. | Rámcový vzdělávací program pro střední odborné vzdělávání a jeho cíle
|
14.3. | Pojetí Rámcových vzdělávacích programů
|
14.5. | Kurikulární rámce pro jednotlivé oblasti vzdělávání
|
14.5.2. | Přehled vzdělávacích oblastí
|
14.5.4.1. | Rámcový vzdělávací program pro 26-51-H Elektrikář
|
14.5.4.2. | Kurikulární rámec všeobecného vzdělávání
|
15. | Odborné vzdělávání členěné podle obsahových okruhů
|
15.1. | Odborné vzdělávání a jeho obsah
|
16. | Aplikace učiva, vztah teoretické a praktické přípravy
|
16.2. | Vztah teoretické a praktické přípravy
|
16.3. | Spojení teorie s praxí v odborných předmětech
|
17. | Materiální prostředky používané k výuce odborných předmětů
|
17.2. | Didaktické prostředky
|
18. | Význam a požadavky kladené na odborné učebnice a učební texty, práce s učebními texty
|
18.1. | Metody práce s učebnicí, odbornou literaturou a technickou dokumentací
|
18.2. | Učebnice a její struktura
|
18.3. | Experimentální učební text
|
18.4. | Požadavky na obsahovou stránku učebnice
|
18.4.2. | Požadavky na didaktické upořádání učiva, jazykovou kulturu, technické požadavky
|
19. | Zadávání domácích úkolů a zpracování projektů v odborných předmětech
|
19.1.3. | Fáze řešení problémů
|
19.1.4. | Příklad aplikace problémové metody v elektrotechnice
|
19.1.4.1. | Tematický celek
|
19.1.4.2. | Zadání problémového úkolu
|
19.1.4.4. | Fáze řešení komplexního úkolu
|
19.1.4.5. | Analýza požadavků zadaného úkolu
|
19.1.4.6. | Závěr analýzy požadavků
|
19.1.4.7. | Práce učitele a žáků v jednotlivých dílčích úkolech
|
19.1.4.7.1. | Soupis prvků a základní informace
|
19.1.4.7.2. | Návrh zapojení obvodu z vybraných prvků
|
19.1.4.7.3. | Kontrolní informace k vlastnímu návrhu
|
19.1.4.7.4. | Realizace panelu
|
19.1.4.7.5. | Oživení, funkční přezkoušení a předání panelu
|
19.1.4.7.6. | Laboratorní práce
|
19.1.5. | Příklad problémové úlohu z elektrického měření v učebním oboru elektromechanik
|
19.1.5.1. | Formulace problémové úlohy
|
19.1.5.2. | Analýza problému
|
20. | Uplatnění didaktické a výpočetní techniky v odborných předmětech
|
20.2. | Didaktické techniky a jejich rozdělení
|
20.3. | Učební pomůcky a jejich rozdělení
|
20.4. | Výukové prostory a jejich vybavení
|
20.4.3. | Výuka na počítači
|
20.5. | Odborné, speciální a specializované učebny a laboratoře
|
20.6. | Technické a školní knihovny
|
20.7. | Zásady práce s učebními pomůckami
|
20.8. | Údržba didaktické techniky a učebních pomůcek
|
21. | Příprava učebních pomůcek, klasických a digitálních
|
21.1. | Učební pomůcky a jejich přehled
|
21.2. | Didaktické techniky a jejich přehled
|
21.4. | Výukové prostory a jejich vybavení
|
21.4.3. | Výuka na počítači
|
21.5. | Odborné, speciální a specializované učebny a laboratoře
|
21.6. | Zásady práce s učebními pomůckami
|
21.7. | Údržba didaktické techniky a učebních pomůcek
|
21.8. | Požadavky kladené na didaktické technologie
|
21.9. | Požadavky kladené na práci učitele
|
21.10. | Zásady práce učitele
|
22. | Individuální přístup učitele k žákům středních odborných škol
|
22.1. | Žák se specifickými poruchami učení
|
22.1.1. | Specifické poruchy učení
|
22.1.3. | Organizace péče a vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení v ČR
|
22.2. | Talentovaný žák a systém péče o nadané žáky ve vzdělávacím systému
|
22.2.2. | Faktory rozvoje nadaných žáků
|
22.2.4. | Charakteristiky nadaných dění
|
22.2.4.1. | Všeobecné znaky
|
22.2.6. | Systém péče o nadané žáky ve vzdělávacím systému
|
22.2.7. | Nadaný žák ve výuce
|
22.2.7.1. | Charakteristiky nadaného žáka
|
22.2.7.2. | Vnější diferenciace
|
22.2.7.3. | Vnitřní diferenciace
|
22.3. | Individuální přístup učitele k žákům středních odborných škol
|
22.3.1. | Příklad individuální přístupu
|
22.3.2. | Vyhláška č. 73 ze dne 9. února 2005 o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných
|
22.3.2.1. | Speciální vzdělávací potřeby
|
22.3.2.2. | Vzdělávání žáků se speciálními potřebami
|
22.3.2.3. | Podmínky pro vzdělávání
|
22.3.2.4. | Hlavní znaky vzdělávání
|
22.3.2.5. | Didaktika přístupu při vzdělání
|
22.3.2.6. | Podpůrná opatření §1
|
22.3.2.7. | Formy speciálního vzdělávání §3
|
22.3.2.8. | Skupinová integrace
|
22.3.2.9. | Individuální vzdělávací plán
|
22.4. | Handicapovaný žák ve výuce
|
22.4.1. | Handicap a jeho druhy
|
22.4.2. | Socializace postižených
|
22.5. | Pedagogická integrace žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami
|
22.5.1. | Žák se speciálními potřebami
|
22.5.2. | Předpoklady úspěšné integrace
|
22.5.2.1. | Žák s postižením
|
22.5.2.3. | Nepostižení vrstevníci
|
22.5.2.4. | Rodiče postiženého žáka
|
22.5.4. | Integrace a její sociální aspekty
|
22.5.5. | Integrace a její psychologické aspekty
|
22.5.6. | Integrované vzdělávání žáků se zdravotním postižením v zahraničí
|
22.5.7. | Integrace žáků se smyslovým postižením
|
22.5.8. | Žáci se sluchovým postižením
|
22.5.9. | Integrované vzdělávání žáků s tělesným postižením
|
22.5.10. | Specifické problémy integrace dětí a žáků s mentálním postižením
|
22.5.11. | Poradenský servis podporující integrované vzdělávání
|
22.5.12. | Legislativní zabezpečení integrace žáků se zdravotním postižením
|
23. | Osobnost učitele odborných předmětů
|
23.1. | Učitel jako činitel ve výchově
|
23.2. | Požadavky na osobnosti učitele
|
23.2.1. | Hodnotové orientace
|
23.2.2. | Odborné a všeobecné vzdělání
|
23.3. | Specifické požadavky kladené na učitele odborných předmětů
|
23.3.2. | Komunikativní schopnost
|
23.3.3. | Organizační schopnost
|
23.4. | Základní rysy osobnosti učitele
|
23.4.3. | Pedagogický takt a další
|
23.5. | Vedení žáků v průběhu výuky
|
23.5.2. | Plynulost vyučovacího procesu
|
23.5.3. | Zajištění aktivity žáků
|
23.6. | Autorita učitelů odborných předmětů
|
24. | Metodická a odborná příprava závěrečných a maturitních zkoušek
|
24.1. | Závěrečná zkouška v učebních oborech
|
24.2. | Klasifikace a hodnocení
|
24.4.2. | Střední odborná škola
|
25. | Typy vyučování, jejich posouzení z hlediska aktivity žáka a charakteru předmětu
|
25.1. | Aktivita a samostatná práce žáka
|
25.2.2. | Problémové metody
|
25.2.2.1. | Fáze řešení problémů
|
26. | Podíl učitele odborných předmětů na zpracování školního vzdělávacího programu
|
26.1. | Dvě úrovně kurikulárních dokumentů
|
26.2. | Školní vzdělávací programy a jejich tvorba
|
26.3. | Spolupráce se sociálními partnery
|
26.4. | Povinnosti učitelů odborných předmětů při tvorbě školních vzdělávacích programů
|
27. | Kontrolní a hospitační činnost ve výuce odborných předmětů
|
27.1. | Hospitace a její systém
|
27.3. | Rozdělení hospitace
|
27.4.2. | Vlastní pozorování
|
27.4.3. | Vyhodnocení údajů a jejich interpretace
|
28. | Řízení střední školy a jejích jednotlivých složek
|
28.3. | Hlavní oblasti řízení školy
|
28.3.2. | Organizování, personální politika
|
28.3.3.2. | Metody vhodné pro řízení školy
|
28.3.3.3. | Motivace účastníků pracovního procesu
|
28.3.4. | Kontrola a hodnocení
|
28.3.4.1. | Vnitřní a vnější kontrola
|
28.4. | Organizační struktura školy
|
28.5. | Strategický rozvoj školy
|
28.5.1. | Strategické plánování a jeho přínos
|
28.5.2. | Podmínky strategického plánování
|
28.5.3. | Etapy strategického plánování a cíle
|
28.5.4. | Analýza vnitřního a vnějšího prostředí školy
|
29. | Autoevaluace vzdělávacích výsledků středních škol
|
29.1. | Pedagogická evaluace
|
29.2. | Předmět a subjekt hodnocení
|
29.4. | Funkce hodnocení ve vztahu k cílům
|
29.5. | Formy, druhy a metody hodnocení
|
29.7.2.1. | Výroční zpráva o činnosti školy
|
29.7.2.2. | Vlastní hodnocení a jeho oblasti
|
30. | Využití rámcových vzdělávacích programů ve vzdělávání dospělých
|
30.1. | Vzdělávání dospělých
|
30.2. | Specifika funkcí a cílů vzdělávání dospělých
|
30.3. | Situační specifika vzdělávání dospělých
|
30.4. | Osobnostní specifika dospělých a jejich vliv na výuku
|
30.5. | Specifika vzdělávání dospělých při tvorbě školních vzdělávacích programů
|
Úryvek
"2. Vyučovací proces , jeho organizace, základní etapy a fáze vyučovacího procesu.
Pojem a podstata vyučovacího procesu
Vyučovací proces- záměrné, cílevědomé, soustavné a racionální řízení aktivit žáků, které směřuje k dosažení stanovených výchovně- vzdělávacích cílů.
• Vede k osvojení soustavy vědomostí a dovedností a k rozvoji duševních a tělesných schopností a k utváření osobnosti žáka.
• Nejde o prosté předávání vědomostí a dovedností, ale o složitý sociální proces podmí-něný mnoha faktory.
• Proces vzájemného působení (interakce mezi učitelem a žákem).
• Proces výchovně- vzdělávací.
Základní činitelé VP- učitel, žák, učivo.
První stupeň- živé nazírání, výsledek- počitky, vjemy a představy.
Druhý stupeň- poznání- abstrakční myšlení. Umožňuje postihnout vnitřní podstatu věcí a jevů, jejich souvislosti a vztahy. Významnou roli hraje myšlení.
Třetí stupeň- ověření správnosti a pravdivosti získaných znalostí. K tomu dochází při praktické činnosti u žáků středních i vysokých škol.
Činnost učitele odb. předmětů- řídící činnost, navozování a usměrňování aktivit žáků a stu-dentů. Ty realizuje v průběhu přípravné, realizační, kontrolní a hodnotící fázi VP. Vychází přitom z vědomostní úrovně žáků, provádí činnost diagnostickou a na základně toho volí me-tody, formy a prostředky výuky, které směřují k VV cílům.
Činnost žáků- aktivní osvojování vědomostí a dovedností, formování schopností, zájmů, citů, motivů, vůle chování, jednání atd. činnost žáků je chápána jako systém aktivních a cílevědo-mých úkolů, pří něm tvůrčím způsobem poznávají.
Obsah učiva odborných předmětů-transformovaná soustava vědeckých poznatků a činností, které jsou osvojovány. Z pohledu rozvoje žákovy osobnosti můžeme VP rozčlenit na stránku obsahovou, procesuální(dějovou) , formální(vnější podmínky VP), vzdělávací a výchov-nou.
Didaktická klasifikace učiva
Učivo- didakticky transformovaná soustava poznatků a činností, které si mají žáci osvojit v podobě vědomostí, dovedností a dalších kvalit- návyků, postojů, schopností a zájmů. Průběh a výsledky VP jsou ovlivněny povahou učiva.
Učitel ¨musí provést didaktickou analýzu učiva a na základ¨ě ní stanovit optimální postup. Hovoříme o didaktické klasifikaci učiva, v rámci níž rozlišujeme:
Vědomostí – vzájemně související fakta, soustavy pojmů, zákonů, pravidel a poznatků z ob-lasti společenských, přírodních a technických oborů. Učitel odborných předmětů předává žá-kům poznatky v podobě osvojených vědomostí tak, jak je sám pochopil a ztotožnil se s nimi a případně jaké k nim má výhrady. Základem vědomostí jsou procesy vnímání a paměti.
Vědomosti členíme na: představy, pojmy, fakta, vztahy a složité vědomosti.
Dovednosti- osvojené praktické úlohy, které žák může vykonávat na základě získaných vě-domostí. Vznikají-li v oblasti smyslové a pohybové činnosti, hovoříme o motorických popř. senzomotorických dovednostech.
Příklad: kreslení strojních součástí a schémat a pod.).
Pokud mají povahu vnitřních myšlenkových operací, jsou to intelektuální dovednosti.
Příklad: odvození vztahu pro namáhání šroubu a pod.
Členění dovedností: jednoduché(práce s jednoduchým nástrojem), složité (obsluha výrobní linky, řízení automobilu), kombinované (řízení podniku, řízení vyučovacího procesu), inte-lektuální (kreslení, hra na nástroj, recitace apod.)
Návyky- zautomatizované dovednosti nebo jejich části. V odborných předmětech: správné pracovní návyky, důsledné dodržování technologických postupů a pracovních operací, bez-pečnost práce.
Schopnosti- projevují se tím, že žák si uvědomuje a chápe obsah učiva, poznává význam růz-ných předmětů a informací. Schopností jsou: rozumové(paměť, pozornost, představivost, myšlení), smyslové(vnímání tónů, zvuků, barev), pohybové(rychlost, koordinovanost pohybů), společensko- organizační(umělecké, technické, sportovní).
Zájmy- nejsilnější a nejúčinnější motivace lidské činnosti. Projevují se v zaměřenosti osob-nosti a spočívají ve volbě určitých podnětů(např. vztahů, potřeb, způsobů apod.). Pro učení jsou významné a mají výchovnou hodnotu. Existuje značná diferenciace zájmů(podle zaměře-ní, obsahu, rozsahu, případně věkové a sociální podmíněností). V odborných předmětech je důležité vytvoření dominantního zájmu jako základu každé specializace.
Postoje- vyjadřují stanovisko, které žák zaujal k cílům, úkolům, jevům, práci ,přírodě, povin-nostem apod.
Funkce a etapy vyučovacího procesu
Funkce VP:
• Informativní (předání informace).
• Formativní (formuje osobnost žáka).
• Instrumentální funkce (osvojené vědomosti a dovednosti se stávají nástroji- instru-menty dalších učebních aktivit.
• Integrující funkce (spojuje všechny předešlé funkce)
Etapy VP:
• Motivační (příprava žáků k osvojení učiva).
• Expoziční (zaměřena na vytváření a osvojování nových vědomostí a dovedností).
• Fixační etapa (upevňování a prohlubování osvojeného učiva).
• Verifikační etapa (ověřování vědomostí a dovedností žáků)
Fáze hodiny:
1. Opakování
Využít znalostí z technického kreslení a vlastních zkušeností žáků.
Náměty pro opakování:
• Se kterými strojními součástmi jste se již dříve setkali v technickém kreslení?
• Které z uvedených součástí považujete za spojovací?:šrouby, matice, podložky, zá-vlačky, klíny, pera, kolíky, nýty.
• Které z výše uvedených spojovacích součástí mohou tvořit rozebíratelné spoje?
2. Motivace
Motivační rozhovor z žáky v rámci opakování, shrnutí diskutovaných námětů.
3. Výuka znalostí o rozebíratelných spojeních
• Využít poznatků získaných v motivační části vyučovací jednotky, podle úrovně těchto poznatků (v návaznosti) volíme další postup.
• Zdůrazníme tyto skutečnosti, které má žák znát (zapamatovat si):účel uvedených spo-jů, druhy použitelných spojovacích součástí, výhody a nevýhody jednotlivých druhů spojení.
4. Zápis do sešitu
Učitel zváží, co považuje za podstatné pro orientaci žáků při samostudiu (nevhodné suplovat učebnici). Lze využít zpětný projektor nebo jinou techniku.
„Rozebíratelné spoje“
Účel: spojování dvou nebo více částí v celek vyhovující funkčním podmínkám. K rozebrání spoje není použito hrubé síly, nevede k poškození spojovaných součástí. Rozebrání je možno provést běžným nářadím.
Druhy: šroubové spoje, spojení pomocí pera, spojení pomocí klínu, spojení pomocí kolíku.
Šroubové spoje: Provedeno šroubem nebo šroubem a maticí. Pro zajištění spojení proti samo-volnému uvolnění slouží podložky, závlačky, případně kolíky.
Spojení pomocí pera: Zajišťuje rotující součásti proti vzájemnému pootočení.
Spojení pomocí klínu: Zajišťuje rotující součásti proti vzájemnému pootočení a proti osovému posunutí.
Spojení pomocí kolíku. Zabezpečuje vzájemnou polohu spojených součástí, napomáhá přenést točivý moment od energetického prostředku, ale slouží i jako pojistka při překročení daného točivého momentu.
Pozn: Rozdělení a konstrukce součástí používaných pro rozbíratelné spoje viz. Strojnické tabulky.
5. Zadání domácího úkolu
Využije se znalostí a dovedností z tech. kreslení
• Žáci provedou od ruky náčrty spojení desek šroubem a maticí a uložení ozubeného ko-la na hřídeli pomocí klínu, pera apod.
6. Závěr
Shrnutí probrané látky, podstatné skutečnosti, zhodnocení aktivity žáků spočívající ve vyjád-ření výhod a nevýhod uvedených druhů spojení.
Fáze výuky:
1. Přípravná fáze výuky:
1. vymezení učiva,
2. stanovení cílů,
3. volba vyučovacích prostředků (pomůcky, metody, forma výuky, didaktická technika)
2. Realizační fáze výuky:
4. formulace cílů, práce s cílem,
5. jednotlivé fáze hodiny,
6. realizace a střídání výukových metod,
7. motivace a aktivizace žáků na základě vhodné metody,
8. využití vhodných pomůcek a didaktické techniky,
9. vhodná volba práce žáků.
3. Kontrolně hodnotící fáze výuky:
10. kontrolní hodnocení žáků formou kladení otázek
11. analýza stanovených cílů,
12. hodnocení atmosféry během výuky,
13. analýza dosažených výsledků."
Poznámka
Zpracováno převážně formou odrážek. Důležité informace jsou zvýrazněny tučně či barevně.
Součástí práce je několik schémat, rozsah čistého textu činí cca 94 stran. Délka otázek se pohybuje od 1 strany po 18 stran.
Práce je kompilačního charakteru, některé její pasáže jsou volně dostupné na internetu.
Některé části otázek se v testu opakují.
Práce odkazuje na nespecifikovanou literaturu.
Vlastnosti
Číslo práce: | 22598 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 96 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2010 |
Počet stažení: | 7 |
Velikost souboru: | 1844 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 65 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 59 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 2,50
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera22598
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 2,50 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.