Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Vysokoškolské okruhy > > Manažerská psychologie a sociologie - slovensky

Manažerská psychologie a sociologie - slovensky

Kategorie: Management, Psychologie, Sociologie

Typ práce: Vysokoškolské okruhy

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce obsahuje 24 otázek ke zkoušce z manažerské psychologie a sociologie zpracovaných ve slovenštině.

Obsah

1.
Osobnost a její charakteristika
2.
Rysy osobnosti
3.
Vlastnosti osobnosti
4.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
5.
Determinace psychiky osobnosti
6.
Maslowova hierarchie potřeb v organizaci
7.
Psychosociální učení
8.
Formální a neformální skupina
9.
Sociální kategorie a sociální skupina
10.
Společenský vztah
11.
Sociální status a sociální role
12.
Struktura psychologický disciplín
13.
Socializace a její význam pro manažera
14.
Typické myšlenkové pochody u logického a tvořivého myšlení
15.
Temperament a jeho typy
16.
Sociální pozice a role manažera
17.
Sociální zařazení manažera a atributy jeho pozice
18.
Druhy manažerských rolí
19.
Hlavní manažerské dovednosti
20.
Autorita manažera
21.
Charakteristiky osobní kvality manažera
22.
Projevy osobní kvality manažera
23.
Úlohy komunikace
24.
Která kritéria splňuje efektivní komunikace

Úryvek

"Okruhy otázok na skúšku z manažérskej psychológie a sociológie

1. Osobnosť a jej charakteristika
Pojem osobnosť je v psychológii chápaná ako súhrn dispozícií k psychickým reakciám, ktorý spôsobuje, že v rovnakej situácií reagujú rôzni ľudia rôzne. Osobnosť človeka je jedinečná a neopakovateľná.
V psychológii sa nedospelo k jednotnému pojmu osobnosti. Avšak variabilita reakcií „R“ na podnety „S“ sa dajú vysvetliť nejakým faktorom, ktorý medzi ne vložíme. Tento faktor bol neskôr pomenovaný osobnosťou a základná paradigma psychológie teda znie:

R= f(S,O) R=reakcia f=funkcia S=situácia o=osobnosť

Znamená to teda, že psychické javy sú funkciou situácie a osobnosti, resp. interakcie situácie a osobnosti.

Pri skúmaní psychického profilu osobnosti si kladieme tri otázky:

• Prvá otázka : Čo človek chce?
To je otázka motívov, ktoré tvoria vnútornú hnaciu silu činnosti človeka. Základ týchto vnútorných, aktivizujúcich činiteľov môžeme hľadať v potrebách človeka (Maslowova hierarchia potrieb), v jeho návykoch, záujmov, túžbach a ideáloch.

• Druhá otázka : Čo človek môže?

Odpoveď vyjadruje výklad toho, čo sú vlohy a schopnosti, ale tiež jeho vedomosti, zručnosti a skúsenosti. Niektoré z týchto predpokladov patria do prirodzenej fyziologickej výbavy človeka. Sú to vlohy. Súčinnosť vrodeného a získaného znázorňuje nasledujúca schéma:

Súčinnosť

VEDOMOSTI - aktuálne, práve prebiehajúce


SCHOPNOSTI - reálne, v pohotovosti


VLOHY - vrodené, potenciálne v budúcnosti
(predpoklad k rozvoju schopností)


• Tretia otázka : Aký človek je (čím alebo kým je)?

Ide o základné znaky a vlastnosti, ktoré tvoria profil osobnosti človeka. Sú to charakterové vlastnosti, vlastnosti temperamentov, postoje a hodnoty človeka
2. Rysy osobnosti
Osobnosť je súhrnom vlastností človeka, hovoríme im tiež rysy človeka.
Rys je relatívne trvalý spôsob, ktorým sa jednotlivý jedinec odlišuje od druhého. Osobnosť je teda chápaná ako trvalý vzorec správania a rysov, ktorými sa ľudia od seba odlišujú.

Jednotlivé kategórie rysov osobnosti vychádzajú z nasledujúcich kritérií:

• Temperament - dispozícia k vzrušivosti

• Schopnosti - dispozície k mentálnemu výkonu


• Postoje - dispozície k hodnoteniu


• Motívy - dispozície k smerovaniu a zložky energie v správaní


• Charakter - dispozície k správaniu podľa etických princípov, dispozície k útlmu inštinktívnych impulzov z hľadiska princípov reality
(Pavlíčková, Manažerska psychologie)"

Poznámka

Práce je přehledně členěna s pomocí rámečků s textem. Část textu je psána kurzívou. Otázky jsou zpracovány v rozsahu od několika vět po cca 2 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera27519
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse