Seminarky.cz > Diplomky, bakalářky > Absolventské práce > > Maturitní práce - Využití marketingového mixu

Maturitní práce - Využití marketingového mixu


Kategorie: Marketingový mix

Typ práce: Absolventské práce

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: využití marketingového mixu ve firmě opavia

Obsah

1.
produkt
2.
cena
3.
propagace
4.
výrobek

Úryvek

"1 Úvod
Tato maturitní práce je zaměřena na marketingový mix ve firmě Opavia-Lu, s. r. o. Tato společnost se sušenkami působí na českém trhu už několik desítek let. Téma jsem si vybrala, jelikož mě zajímalo, jak je na tom tato známá značka. Dalším důvodem také je, že i já jsem věrným zákazníkem této značky, jelikož jsem spokojená s její chutí, dostupností, širokým sortimentem a cenou.
V popisné části mé maturitní práce budu uvádět základní definici marketingu a budou objasněny základní pojmy, které se vážou k marketingu. Dále budu podrobně popisovat marketingový mix a jeho historii, všechny nástroje včetně produktu, ceny, propagace a distribuce.
Ve výzkumné části se budu zabývat už konkrétně značkou Opavia. Budu popisovat, jak Opavia splňuje všechny 4 ukazatele marketingového mixu.
Cílem mé maturitní práce je popsat prvky marketingového mixu a zjistit, zda Opavia splňuje všechny jeho ukazatele. Výzkum budu provádět na základě dotazníkového šetření.







2 Marketing
Je mnoho definicí pro tento výraz. Podle známého autora mnoha odborných publikací Philipa Kotlera zní definice takto „Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními.“ Marketing je jeden z často se vyskytujících pojmů, který lze chápat na jedné straně jako filozofii řízení stanovující na základě spotřebitelské poptávky zjištěné výzkumem a předpověďmi umístění produktu na trh s cílem realizace maximálního zisku. Druhou možností je vymezení marketingu jako řízeného, cíleného souhrnu aktivit vyvažujících cíle firmy s potřebami klientů.
Většina lidí si myslí, že marketing je věda pouze o prodejních technikách a reklamách. Není čemu se divit, v dnešní době jsou reklamy všude, ať jsme kdekoliv, tj. reklamy v televizích, na internetu, noviny a obchodní telefonáty. Ale tyto formy představují pouze dvě z mnoha forem marketingu, a často ne ty nejdůležitější.
V dnešní době je třeba marketingu rozumět. Dnes už nestačí užívat nástroje, jako je přesvědčit a prodat, ale musí se zaměřit na snahu a uspokojení potřeb zákazníka. Ve chvíli, kdy marketingový specialista porozumí potřebám zákazníka, tak informaci předá a na základě té informace se vytvoří produkt, který přinese zákazníkovi novou hodnotu za příznivou cenu, účinně je distribuuje a podpoří prodej, pak výrobek snadno prodá. Marketing má analyzovat potřeby zákazníků, tržní trendy, módní styly či společenské preference, a přenášet je k výrobci. Ten se, pokud akceptuje výsledky průzkumu, zaměří na konkurenceschopné a prodejné výrobky.
Jednotlivé prvky marketingové koncepce jsou propojeny a vzájemně na sebe navazují. Jsou jimi: potřeby, přání a touhy, poptávky, výrobky, služby, zkušenosti, hodnoty, uspokojení a kvalita, směna, transakce a marketingové vztahy, tj. zejména vztahy se zákazníky.



3 Marketingový mix
Marketingový mix je souhrn 4 základních marketingových nástrojů, které firmy používají k tomu, aby se usilovala o dosažení svých cílů. Marketingový mix, jehož výraz, který jako první použil James Culliton na konci 40. let 20. století. Filip Kotler a Gary Armstrong uvádějí tuto definici marketingového mixu: „Marketingový mix je soubor taktických marketingových nástrojů – výrobkové, cenové, distribuční a komunikační politiky, které firmě umožňují upravit nabídku podle přání zákazníků na cílovém trhu.“ Marketingový mix zahrnuje produkt (product), cenu (price), distribuci (distribution) a propagaci (promotion). Jedná se o soubory marketingových nástrojů, které firma používá k lepšímu postavení na trhu a upravení nabídky podle cílových skupin. Marketingový mix se zaměřuje na potřeby zákazníků. Nejde pouze o to, aby podnik vyrobil výrobek a čekal, než se prodá. Podnik musí vědět, jaké mají zákazníci potřeby, které zboží jim nejvíce vyhovuje. Podniky musí uspokojit potřeby zákazníků, aby motivovaly zákazníka ke koupi výrobku.
3.1 Historie marketingového mixu"

Poznámka

voš soš most

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 65 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 59 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 990 kreditů (=55Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 2,50€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera32734
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 2,50€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse