Obsah
3. | Analýza školního vzdělávacího plánu - 4. ročník ZŠ (očekávané výstupy, relavantní učivo dle ŠVÚ
|
5. | Doporučený výstup OSV)
|
6. | Přílohy: Obsah učiva a očekávané výstupy ve vybraných předmětech vybrané školy – 4. ročník |
Úryvek
"tolerantně a bezpečně k sobě i k okolí. Ne vždy je cesta jednoduchá, pedagog by měl umět žáky naučit pracovat i s překonáváním překážek a to nejen studijních, ale i sociálních. Jedním z problémů, z překážek, je právě šikana, která se bohužel v dnešní době 21. století objevuje stále častěji a je nutno s ní bojovat. Nejlepším řešením se jeví připravenost, naučit konflikty řešit ještě dřív než přijdou, umět jim předcházet. Umět žít bez potřeby agresivního chování a případné agresivní chování umět posoudit a řešit. Šikana může být definována jako ,,opakované a přetrvávající vědomé a úmyslné agresivní chování jedince nebo skupiny vůči slabšímu jedinci, který je nijak nevyprovokoval, nemůže z pro něj nepříjemné situace uniknout a není schopen se účinně bránit.” (Dymokurský 2016)
Práce se zaměřuje na prevenci šikany ve 4. ročníku základní školy. Cíly prevence šikany pro 3.-4. ročník jsou: žák usměrní projevy negativních emocí a udrží afekty pod kontrolou, pracuje se svou úzkostí a nervozitou, zná alespoň některé postupy, jak zvládnout agresivitu, ví, jak má postupovat, když u spolužáka objeví nebezpečný předmět, chápe postihy, které by měl při používání zbraní, chápe bolest, kterou může způsobit agresivním jednáním, uvědomuje si rozdíl mezi agresivním chováním “hrdinů” prezentovaných v mediích a v reálných situacích v životě, neubližuje slabším spolužákům, neponižuje, neobviňuje a neutlačuje druhé, nedokazuje si svoji hodnotu skrze ponižování, ví, jak se chovat v modelových nebezpečných situacích, upozorní spolužáka na vulgární výrazy a projevy agrese, ví, jak se má zachovat, když zjistí, že je někomu ubližováno, pozná, že je spolužák šikanován, ví, na koho se může obrátit v případě potíží se šikanou nebo agresivitou, řeší konflikty jinak než útokem a odplatou. (Dymokurský 2016)
Charakteristika školy
Jsme vesnická málotřídní škola se čtyřmi postupnými ročníky ve třech třídách. Složení tříd vychází z počtu žáků v jednotlivých ročnících, přihlíží se také k počtu žáků se specifickými poruchami učení. Spojení 1. a 2. r., 3. a 4. r. je pro naši školu ideální, ale z uvedených důvodů může dojít i k jinému spojení. Při větším počtu žáků využíváme možnost ponechat některé ročníky samostatně. Kapacita základní školy je 50 žáků. Součástí organizace je i mateřská škola (kapacita 50 žáků), školní jídelna (kapacita 100 jídel) a školní družina (kapacita 40 žáků). Školní družina je v budově základní školy, jídelna v budově mateřské školy. Budovy jsou od sebe vzdálené asi 100 metrů. Obě budovy se nachází v centru obce, v klidné části, obklopené zelení. Do školy dochází především místní děti z Hajnice, případně dojíždí z nedalekého Horního Žďáru – místní část obce Hajnice.
Třídní učitelka v každém ročníku vyučuje ve své třídě vždy hlavní předměty, některé předměty vyučují ostatní kolegyně. Školní družinu mají možnost navštěvovat všichni žáci a činnost ve školní družině navazuje na cíle školy.
Materiální vybavení je na dobré úrovni díky podpoře obecního úřadu. Na tvorbě některých pomůcek se podílejí sami žáci. Součástí školy je zahrada s altánem, kde žáci tráví volný čas a je využívána i k výuce. Průběžně se bude zahrada zvelebovat - pískoviště, průlezky, záhony, ovocné stromy. V blízkosti školy je hřiště, které využíváme v hodinách tělesné výchovy.
Škola nabízí dětem dostatečný výběr zájmových kroužků, většina žáků se zapojí. Mohou navštěvovat rukodělný kroužek Šikulky, Lukostřelbu, Angličtinu, Hru na zobcovou flétnu, Včelaře, Rokenrol.
Všichni žáci jsou poučeni o bezpečnosti při pohybu po schodišti, schody jsou na nebezpečných místech označeny žlutým nátěrem a zábradlím.
V patře jsou dvě třídy, ředitelna, počítačová učebna (se zázemím pro učitele) a školní družina. V těchto prostorách není zvýšené bezpečnostní riziko. Vybavení tříd odpovídá bezpečnému provozu. Žáci jsou stále pod dohledem pedagogů a jsou pravidelně poučeni (vždy první den ve školním roce a poté průběžně při různých příležitostech) o pravidlech bezpečného chování.
V době příznivého počasí využíváme školní zahradu – je zde altán, který využíváme i na výuku, kryté pískoviště a dřevěná housenka. Zde jsou žáci vždy pod dohledem pedagogů a jsou poučeni o pravidlech bezpečnosti.
Tělovýchovné zařízení i vybavení zahrady je pravidelně revidováno pověřenou firmou.
Pedagogický sbor má 5 členů. Paní ředitelka a 2 učitelky pracují na plný úvazek, 1 učitelka pracuje na zkrácený úvazek, paní vychovatelka pracuje na zkrácený úvazek. Všechny pedagogické pracovnice neustále pracují na svém profesním vývoji. Práce v malém kolektivu je týmová, snažíme se ve všem spolupracovat a předávat si zkušenosti."
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 32606 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 20 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2017 |
Počet stažení: | 9 |
Velikost souboru: | 43 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x5ccf51297fdf7.zip (43 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.