přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Kategorie: Pedagogika, Sociologie
Typ práce: Otázky k Mgr. SZZk
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Státnicová otázka v bodech seznamuje se současným pojetím sociální pedagogiky jak u nás, tak v zahraničí. V úvodu je charakterizován obsah sociální pedagogiky, definována je pedagogická i sociální dimenze a následně je provedena komparace pedagogiky tradiční a sociální. Text dále vytyčuje konkrétní okruh problémů sociální pedagogiky s důrazem na pedagogizaci prostředí. Poukazuje také na její transdiciplinárnost a popisuje její vztah k jiným vědním oborům. V závěru je pak srovnána se sociální prací. Předchozí vypracovanou otázku naleznete zde Vrstevnické skupiny a jejich socializační vliv, subkultury dětí a mládeže - otázka ke SZZk 5/13 a následující zde Vliv společenského vývoje na socializaci a výchovu - otázka ke SZZk 7/13.
Obsah:
1. Obsah sociální pedagogiky
1.1. Sociální dimenze
1.2. Pedagogická dimenze
1.3. Specifika sociální pedagogiky ve srovnání s tradiční
2. Konkrétní okruh problémů
2.1. Pedagogizace prostředí
3. Postavení sociální pedagogiky ve struktuře vědních disciplín
3.1. Sociologie
3.2. Psychologie
3.3. Pedagogika
3.4. Biologie člověka
3.5. Antropologie
3.6. Filosofie
3.7. Ekonomie
3.8. Politologie
3.9. Právo a právní disciplíny
3.10. Teologie
3.11. Ekologie
4. Vztah pedagogiky a sociální práce
5. Intenzita mezi sociální pedagogikou a sociální prací
6. Zdroje
Úryvek z práce:
"Specifika sociální pedagogiky ve srovnání s tradiční
• Objekt výchovy
• akcent se neklade na jedince, ale na sociální skupiny
• jedince pojímá v širších souvislostech prostředí, ve kterém žije
• cíl výchovy
• preferuje orientaci na altruistické jednání, spolupráci, vzájemnou pomoc, pomoc slabším
• metodami a prostředky
• upřednostňuje postupy, kterými vychovávaného neovlivňujeme přímo, ale prostřednictvím podmínek, prostředí, využívání interpersonálních vazeb, režimu
obsah SP lze soustředit do dvou oblastí
• teoretická analýza těch oblastí vývoje, kde dominujícím faktorem působení na rozvoj osobnosti je samo prostředí
o utváření životního způsobu jak zdravé populace (primární prevence) tak potenciálně sociálně patologických jednajícíh lidí (sekundární)
• sociálně pedagogická terapie
o sociálně výchovné působení ve specifických situacích
o instituce
o propojení s dalšími disciplínami – psychoterapie, soc. práce
Česká sociální pedagogika se přednostně zaměřuje na:
• prostředí a jeho vliv na utváření osobnosti, pedagogizace prostředí
• prevence a terapie sociálních deviací jedinců i sociálních skupin
konkrétní okruh problémů:
o prostředí rodiny
o prostředí školy
o lokální prostředí
o vrstevnické skupiny
o volný čas
o mimoškolní výchovná zařízení
o společenské organizace, hnutí a sdružení
o sociální komunikace
o člověk v situaci ohrožení
o sociální aspekty pedagogických profesí
o metody a prostředky, metodologie výzkumů prostředí
pedagogizace prostředí
o Pedagogizovat (organizovat), intervenovat do prostředí znamená využít prostředí jako „výchovného prostředku“.
o Uskutečňováním změn v prostředí působíme na vychovávaného a ovlivňujeme jeho jednání.
o Ovlivňování prostředím se jeví jako cesta schůdnější a efektivnější než přímé výchovné působení (příkazy, zákazy)."
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
Další práce od tohoto autora | ||
---|---|---|
1. | Svátky ve Velké Británii a USA - maturitní otázka anglicky | 3801x |
2. | Jan Průcha: Přehled pedagogiky - souhrn kapitoly Druhy pedagogického výzkumu | 828x |
3. | Stres | 588x |
4. | Kazuistika a individuální plán ženy s mentální retardací | 503x |
5. | Hana Horká: Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy - výpisky z knihy | 312x |
6. | Alfred Adler | 306x |
7. | Arteterapie v profesi sociálního pedagoga - úvaha | 290x |
8. | Aleš Kavalír: Kyberšikana a její prevence, příručka pro učitele - rozbor | 272x |
9. | Somatologie pro speciální pedagogy | 266x |
10. | Activity, hra na rozvoj jemné motoriky | 257x |
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.