Obsah
1. | Kurikulum vyučujícího předmětu
|
2.2. | Všeobecné cíle výuky předmětu
|
2.3. | Specifické cíle předmětu
|
2.4. | Výchovný a vzdělávací cíl
|
3.1. | Vstupní motivační metody
|
3.2. | Průběžné motivační metody
|
Úryvek
"Kurikulum vyučujícího předmětu
Latinské slovo curriculum původně znamenalo běh, v pedagogickém smyslu je kurikulum pohyb, plánovaná trasa vzdělávání. Zahrnuje tedy vzdělávací program, ale také obsahovou náplň výuky i dosažený výsledek, zkušenost, kterou si žák ve škole podle určitého kurikula osvojí.
Předmět : Technologoie
Ročník : 1.
Počet hodin výuky: 99 hodin
Organizace výuky: 3 x 1 hodina týdně
Dny v týdnu : pondělí
středa
pátek
Tematický celek: Tesařské základy a získávání základních vědomostí
Všeobecné cíle výuky předmětu: poskytnout žákům znalosti o technologických a pracovních postupech a poznatcích tykající se strojů a zařízení používaných při práci se dřevem. Předmět podporuje odborný výcvik.
Specifické cíle předmětu: získání: získání základních informací o technologických a pracovních postupech při ovládání a údržbě strojů a zařízení, znalosti struktury materiálu a jejich vzájemné použití, zajištění bezpečnosti a hygieny práce na strojích a zařízeních, které budou využívány v odborném výcviku.
Výchovný cíl: Rozvoj vědomostí žáka, rozvoj dovednosti.
Vzdělávací cíl: Naučit žáky základní pojmy a principy výroby a zpracování dřeva, osvojit si technologické postupy při práci se stroji a zařízeními.
Motivace žáků:
- vnitřní motivace: získané vědomostí a zručnosti využít v dalších předmětech, odborné praxi a soukromém životě
- vnější motivace: hodnocení žáka (pochvala, povzbuzení.)
Vyučovací metody : Vyučovací metodou určujeme cestu k naplňování cílů vyučování. Jedná se o koordinovaný systém činností učitele (lektora) a studentů, který je zaměřen na dosažení výchovně vzdělávacích cílů za dodržení didaktických zásad. Existuje velmi široká škála vyučovacích metod. Jednotlivé metody se od sebe v určitých aspektech mohou velmi lišit, v jiných mohou být velmi podobné. Neexistuje univerzální metoda a neexistuje ani univerzální dělení výukových metod. Pro každého učitele je ale důležité mít přehled o variantách vyučovacích metod, ze kterých může volit, aby tvořivým způsobem co nejlépe ztvárnil vlastní výuku a dosáhl tak co nejefektivněji stanovených cílů.
Vyučovací metody lze tedy, ačkoliv nedostatečně, dělit podle různých kritérií, např.:
- podle pramene poznání a typu poznatků (slovní, názorné, praktické, ...),
- podle stupně aktivity a samostatnosti studentů (aktivní, pasivní, reproduktivní, produktivní, ...),"
Poznámka
Tato práce je kompilačního charakteru. Čerpá ze zdrojů: http://www.nuov.cz/kurikulum/co-je-to-kurikulum; http://www.infogram.cz/article.do?articleId=1303.
Práce pro předmět Didaktika technických předmětů - Dubnický technologický inštitút, Dubnica nad Váhom.
Vlastnosti
Číslo práce: | 18634 |
---|
Autor: | Bedi007 - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2009 |
Počet stažení: | 85 |
Velikost souboru: | 34 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4b3735917021c.zip (34 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.