přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Studijní oddělení - propojovací článek mezi vysokou školou a jejími studenty. Každý student přijde během svého studia do kontaktu se studijním, minimálně jednou, většinou ale mnohem mohem víckrát. Na propagačních školních letácích vidíme většinu poloprázdnou místnost s několika přepážkami a za každou přepážkou pak příjemně se usmívající dáma. Zájemce o studium pak získá pocit bezpečí a jistoty, že o něj bude během studia perfektně pečováno.
Echm echm. Vážení maturanti a jiní zájemci o studium na VŠ, nenechte se mást. Obrázky z propagačních materiálů jsou zrádné jako nevinný úsměv Standy Grosse.
A jakže to funguje ve skutečnosti?
1) studijnímu oddělení je ve škole zásadně vyhrazen prostor nevelkých rozměrů s nedostačujícím větráním, což přijde vhod zejména ve chvílích, kdy je tato instituce potřeba - začátky semestrů, změny studijních plánů apod. (200+ lidí na ploše 40 metrů čtv. - to je lahůdka)
2) pracovnice se usmívají zřídka a pokud ano, pak spíše zlomyslně
3) úřední hodiny jsou zásadně v době, kdy má 90% studentů výuku
4) na studijní odd. se většinou nedá telefonicky dovolat
5) dá se předpokládat, že se díky chybě uřednic na studijním ocitnete alespoň jednou během studia v ohrožení vyloučení
6) nečekejte, že dostanete validní a aktuální informace - nedůvěřujte a prověřujte
7) nečekejte, že váš problém někdo vyslechne a pomůže jej řešit - vždyť jste dospělí ;-)
8) základní paradigma: student je onuce/niemand/nula/zilch/otrapa/idiot, ať je to kdokoliv
Někdy si říkám, že kdyby mělo zavedení školného vést k tomu, že by se přístup pracovníků škol ke studentům přesunul od "student je náš otrok" k přístupu "student je náš klient", byl bych pro zavedení školného všema deseti.
A jaké máte Vy vtipné/smutné/dobré zkušenosti se studijním oddělením?
Těším se na vaše příspěvky v diskuzi...
datum: 03.10.2005 | autor: Martin
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.