přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Dnes bylo oznámeno, že třetí řada soutěže SuperStar se nechystá. Toto rozhodnutí proběhlo tiskem ve vší tichosti a bez jakéhokoli pozdvižení. Stalo se tak a nikdo kvůli tomu netruchlil.
Před několika měsíci by to byl důvod k hysterickým výstupům zfanatizovaných dětí, takový krok by plnil přední stránky novin. Čím to? Odpověď je nasnadě. Celá kampaň kolem SuperStar, a bohužel nejen kolem ni, byla vytvořena uměle, uměle byli vybráni její protagonisté, umělá byla jejich sláva a umělý byl jejich úspěch. Uměle vyprovokované bylo i nadšení pubertálních fanoušků. Byť oni to tehdy jistě cítili opravdově. Takové nadšení davů je zřejmě jev toliko krátkodobý a přechodný. A jakmile ten pominul, nic již nenutilo pořádající společnosti k pokračování a přípravě další série.
Jeden zajímavý výstup však celý fenomén přinesl. Přesvědčili jsme se, že média jsou skutečně schopná vytvořit celebritu z kohokoli, pokud na tom mají zájem. Stačí jen, důsledně a dostatečně často, takového kandidáta na hvězdu ukazovat na obrazovce, vést s ním rozhovory a otiskovat podobenku v časopisech. Úspěch se dostaví sám. Lhostejno je-li taková osoba skutečnou hvězdou, hodnou vavřínů, které se jí dostávají. Začne-li takováto „Star“ nudit, není nic jednoduššího, pořad se nahradí jiným a celá hra na slávu může začít nanovo. Pro příklad není nutné chodit daleko. Namísto zpívajících protagonistů soutěže SuperStar sledujeme se stejnou náruživostí účinkující VyVolených a BigBrothera. Ale i jejich čas je dopředu omezen a budou dozajista nahrazeni jiným, ještě „reálnějším“ a ještě více strhujícím pořadem. Snad jen ta výhra bude mít delšího trvání.
datum: 29.11.2005 | autor: Pavel
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.