Seminarky.cz > diskuse k úvodníkům » Studium MBA - obsah studia a studijní předměty

Studium MBA - obsah studia a studijní předměty

Obsah studia MBA
Základní předměty studia MBA (povinné a volitelné) poskytují široké znalosti a manažerské dovednosti, jak vyplývá z níže uvedeného stručného obsahu některých vybraných předmětů. Přednášky volitelných předmětů jsou sestaveny ze segmentů a je možné je skládat do bloků podle potřeby a zájmu.

Povinné předměty:

Základy managementu
Současný vývoj managementu, různé pojetí managementu, management ve vývoji, manažerská práce. Základní manažerské funkce. Osobnost manažera. Plánování, organizace, řízení lidských zdrojů, kontrola. Manažerské rozhodování. Vývojové trendy managementu.

Marketing
Analýza marketingového prostředí. Analýza kupního chování na spotřebních a průmyslových trzích. Segmentace trhu. Situování výrobků na trhu. Volba cíleného trhu. Marketingový mix. Marketingový mix – výrobek, oceňování, komunikace a distribuce. Základy marketingové strategie firmy. Marketingový koncept firmy. Marketingový informační systém. Marketingový výzkum.

Strategie firmy
Pojetí a obsah strategie firmy. Strategické scénáře. Tipy a druhy strategického řízení. Analýza prostředí a konkurence a její úroveň. Tvorba strategie a metody formulace firemní strategie. Systém racionálního strategického plánování ve firmě. Hodnocení podnikatelského záměru.

Finance
Úloha finančního managementu. Finanční výkazy a oceňovací problém. Zisk a cash flow. Vliv odpisových metod na daně. Analýza finančních výkazů. Poměrová a trendová analýzy. Základy hodnocení investic. Kapitálová struktura firmy. Daňová politika firmy. Řízení provozního kapitálu. Firemní růst. Oceňování cenných papírů. Teorie Portfolia. Měnící se úloha finančního řízení v České republice.

Účetnictví
Smysl a vysvětlení základních účetních výkazů, rozvahy, výkazů zisku a ztrát, výkazů peněžního toku. Metodické prvky účetnictví. Základní techniky rozboru. Finanční analýza účetních výkazů. Principy současného účetního systému a vztah k mezinárodním účetním standardům. Pojetí nákladového a manažerského účetnictví. Pojem kalkulace.

Statistika
Studijní plán předpokládá, že posluchači jsou seznámeni se základy statistiky. Přehled statistických metod a postupů. Regresivní analýza. Analýza ekonomických časových řad. Typické úkoly charakteristické pro manažerské situace. Písemné řešení různých statistických případů.

Kvantitativní metody
Úvod do kvantitativních a optimalizačních metod. Lineární a celočíselné programování. Dopravní a pořizovací úlohy. Spojité a kombinované modely. Úvod do nelineárních programování a programové vybavení pro řešení nelineárních modelů.

Informační systémy
Informační technologie, systémy a informace. Současné trendy ve vývoji informačních technologií. Informační systémy a manažerské souvislosti. Nástroje a metody vývoje informačních systémů. Využití nástrojů CASE. Audit informačních systémů. Strategické informační systémy, informační strategie. Informační sektor.

Volitelné předměty:

Logistika
Logistické systémy. Místo logistiky v ekonomice podniků. Logistika jako strategický nástroj zvyšování konkurenceschopnosti. Vztah logistiky k životnímu prostředí. Procesy globalizace logistických systémů. Vývojové tendence a environmentální důsledky, Způsoby vytvoření komplexních logistických služeb na bázi nových informačních technologií a jejich efektivní využití.

Obchodní právo
Obchodní a občanský zákoník a související předpisy. Základní pojmy – co je podnikání, podnik, obchodní společnosti a jiné podnikatelské formy atd. Uzavírání smluv s obchodními partnery. Základy harmonizace národního práva, supranacionální formy v souvislosti se vstupem ČR do EU. Právní instrumenty a jejich konkrétní využití v podnikání.

Time management
Předmět zdůrazňuje skutečnost, že vědomé zacházení s časem předpokládá především umění zacházet sám se sebou. Poznání metod a nástrojů časového a vlastního managementu napomáhají vytvoření úspěšného, použitelného průběhu normálního dne a rozumného vztahu mezi pracovním a volným časem.

Public Relations (PR)
Lobbying, sponzoring, image, media relations, fund-raising, positioning, issues management, public affairs, advocacy organization, interest group atd.

datum: 03.12.2006 | autor: Seminárky.cz

»» kompletní seznam úvodníků

Diskuse