přečtěte si zdarma nové číslo časopisu |
Recentní suroviny: skripta
Základní překladatelské termíny - rusky
Huntington, Samuel: Politický řád v měnících se společnostech
Finanční řízení podniku: otázky ke státní zkoušce
Karel Čapek a kol.: Hovory s Antonínem Švehlou (a o něm)
Kategorie: Psychologie
Typ práce: Vysokoškolské okruhy
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Práce se zabývá pedagogickou, sociální, obecnou a vývojovou psychologií. V rámci pedagogické shrnuje poznatky o vědě samotné, motivaci, emocích, učení, řešení problémů, vztahu žáka a učitele, hodnocení, tvořivosti. Všímá si temperamentu a výchovných problémů žáka, možností ovlivnění žáka učitelem, poruch adaptace žáka ve školním prostředí. Nastiňuje problematiku agrese, atribuce, vedení, spolupráce a diskuze, uvádí množství kooperativních her. Sociální psychologie se věnuje všem typům komunikace, otázkám personální percepce, socializace, vůdcovství, technik ovlivňování chování žáků a odměňování. Řeší témata modelování, vyhasínání, trestání a desenzibilizace. Obecná psychologie se zaměřuje na shromáždění informací o psychologii jako takové, o psychologických disciplínách a metodách, charakteristice, rozboru a typologie osobnosti, poznávacích procesech a oblasti citů. Vývojová psychologie rozebírá skutečnosti týkající se determinace psychologického vývoje, vývojové periodizace a zvláštností dětské psychiky. Podrobněji rozpracovává vývoj od raných etap po období dospívání.
1. Pedagogická psychologie
1.1. Místo pedagogické psychologie v systému psychologických věd a předmět jejího studia
1.2. Metody pedagogické psychologie
1.3. Motivace - základní pojmy
1.4. Motivace - úspěch a neúspěch
1.5. Emoce – základní pojmy, vývoj emocí, emocionální atmosféra školní třídy, učivo, prostor třídy, humor, empatie
1.6. Emoce – úzkost a strach, zásady práce s úzkostnými žáky
1.7. Učení - základní pojmy
1.8. Učení podmiňováním
1.9. Senzomotorické učení
1.10. Verbální učení
1.11. Pojmové učení
1.12. Řešení problému
1.13. Opakování, transfer
1.14. Žák a učitel ve vztahu vzájemného očekávání
1.15. Hodnocení, zkoušení, známkování - vymezení, psychologické zkoušky, funkce známkování
1.16. Hodnocení - námitky proti známkování
1.17. Hodnocení – tréma, alternativní systémy hodnocení, pravidla zkoušení a známkování
1.18. Tvořivost - vymezení a struktura
1.19. Tvořivost – vztah k IQ, osobnostním vlastnostem, identifikace tvořivých jedinců
1.20. Tvořivost – tvořivý žák ve škole, tradiční a tvořivý způsob vyučování
1.21. Tvořivost – postupy rozvíjející tvořivost, tvořivost učitele
1.22. Temperament žáka
1.23. Přehled výchovných problémů žáka
1.24. Možnosti ovlivnění žákova chování učitelem
1.25. Poruchy adaptace žáka na školní prostředí
1.26. Agrese - definice, druhy, příčiny, prevence
1.27. Agrese - postupy odstraňující agresi
1.28. Atribuce – vymezení, základní atribuční omyl, egodefenzivní atribuce, kontradefenzivní atribuce
1.29. Atribuce – atribuční model výkonové motivace, programy změn motivace, emocionální důsledky úspěchu a neúspěchu
1.30. Atribuce - naučená bezmocnost
1.31. Atribuce - atribuční procesy u dětí, atribuce rodičů
1.32. Vedení žáků a třídy - vymezení, efektivita učitele
1.33. Vedení - významy termínu disciplína, zdroje disciplíny
1.34. Vedení – funkce učitele při vytváření nebo tlumení úzkosti ve škole, začínající učitelé
1.35. Vedení – komunikace ve třídě, empatické naslouchání, prostorové uspořádání třídy
1.36. Vedení – postupy vztahující se ke zvládnutí nežádoucího chování žáků
1.37. Spolupráce – srovnání spolupráce a soupeření, dělení zisku ve skupině, úloha spolupráce při překonávání meziskupinových konfliktů
1.38. Spolupráce - kooperativní metody učení
1.39. Kooperativní hry, které rozvíjejí dovednost hovořit příjemně se spolužáky
1.40. Kooperativní hry, které rozvíjejí dovednost podělit se o danou činnost
1.41. Kooperativní hry, které rozvíjejí ochotu pomoci ostatním
1.42. Kooperativní hry, které rozvíjejí příjemný fyzický kontakt
1.43. Diskuse jako forma, která rozvíjí kooperativní dovednosti, využití dětské literatury k rozvoji spolupráce
2. Sociální psychologie
2.1. Definice a předmět sociální psychologie, vztah k ostatním disciplínám, možnosti použití, sociální situace
2.2. Sociální komunikace a interakce – struktura, průběh, složky
2.3. Neverbální a verbální komunikace, rozdíly mezi muži a ženami
2.4. Pedagogická komunikace
2.5. Personální percepce - definice, tendence
2.6. Socializace – definice, etapy, sociální učení, příčiny neadekvátní socializace
2.7. Sociální skupiny – definice, faktory ovlivňující vznik skupiny, klasifikace skupin, vlastnosti skupin
2.8. Vůdcovství - typy vůdcovství a jejich využitelnost ve školství
2.9. Techniky ovlivňování chování žáků - výběr a využití, přehled všech technik
2.10. Odměňování – definice, poč učitelé neodměňují žádoucí chování žáků, zásady použití, druhy odměn
2.11. Modelování – definice, model, regresní imitace, faktory ovlivňující modelování
2.12. Vyhasínání - definice, zásady použití ve škole
2.13. Trestání – definice, zásady použití, druhy trestů, působení bolesti - frekvence a intenzita trestů, negativní praxe
2.14. Trestání – odejmutí odměny - izolace, vyloučení, výchovné smlouvy, liboovolné, logické a přirozené důsledky, náprava chování nad rámec původního stavu
2.15. Desenzibilizace - práce s úzkostnými žáky
3. Obecná psychologie
3.1. Psychologie jako věda, její předmět, zdroje, hlavní směry
3.2. Systém psychologických disciplín
3.3. Přehled metod
3.4. Psychologická charakteristika osobnosti a její determinace
3.5. Obsahový rozbor osobnosti (temperament, motivace, poznání, integrace)
3.6. Poznávací procesy, jejich stručná charakteristika, pojem inteligence
3.7. Přehled typologií osobnosti a možnost praktického využití
3.8. Oblast citů a jejich význam v životě jedince, pojem emoční inteligence
4. Vývojová psychologie
4.1. Vývojová psychologie, její předmět, determinace psychologického vývoje a zákony vývojové
4.2. Vývojová periodizace a zvláštnosti dětské psychiky
4.3. Rané etapy vývoje (období nitroděložní, novorozenec, kojenec, batole)
4.4. Předškolní věk, vývoj hry, kresby a řeči, připravenost pro vstup do školy
4.5. Školní dětství, mladší školák a počátek dospívání (prepuberta)
4.6. Období dospívání a jeho úskalí (puberta, adolescence)
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
Další práce od tohoto autora | ||
---|---|---|
1. | Pedagogická, sociální, obecná a vývojová psychologie - otázky ke zkouškám na VŠ pedagogickou | 362x |
2. | Didaktika - otázka k SZZk | 330x |
3. | Obecná pedagogika | 134x |
4. | Česká a světová literatura pro děti a mládež - vypracované otázky | 124x |
5. | Organizační formy vyučování a materiální didaktické prostředky | 123x |
6. | Příprava na průpravnou část do tělesné výchovy | 102x |
7. | Neurózy - specifické školské poruchy | 102x |
8. | Pedagogika - přednášky | 77x |
9. | Příprava hodiny hudební výchovy | 64x |
10. | Sexuální zneužívání dětí | 46x |
Zaregistrujte se a dostávejte nejlepší nabídky jako první.