Obsah
1. | Typy cestovního ruchu podle motivů cestování
|
1.1 | Rekreační cestovní ruch
|
1.2 | Kulturně poznávací cestovní ruch
|
1.3 | Cestovní ruch s náboženskou tématikou
|
1.4 | Cestovní ruch se vzdělávacími motivy
|
1.5 | Cestovní ruch se společenskými motivy
|
1.6 | Zdravotně orientovaný cestovní ruch
|
1.6.1 | Lázeňský cestovní ruch
|
1.7 | Sportovně orientovaný cestovní ruch
|
1.8 | Cestovní ruch zaměřený na poznávání přírody
|
1.9 | Cestovní ruch s dobrodružnými motivy
|
1.10 | Cestovní ruch s profesními motivy
|
1.10.1 | Obchodní cestovní ruch
|
1.10.2 | Kongresová turistika
|
1.10.3 | Cestovní ruch veletrhů a výstav
|
1.10.4 | Incentivní turistika
|
1.11. | Cestovní ruch specificky orientovaný
|
1.11.2 | Politický cestovní ruch
|
1.11.3 | Sexuální turistika
|
1.11.5 | Vojenský cestovní ruch
|
2. | Typy cestovního ruchu podle místa realizace
|
2.2 | Zahraniční cestovní ruch
|
2.2.3 | Tranzitní cestovní ruch
|
2.3 | Cestovní ruch národní
|
2.4 | Vnitrostátní cestovní ruch
|
2.5 | Mezinárodní cestovní ruch
|
2.6 | Světový cestovní ruch
|
3. | Typy cestovního ruchu podle vztahu cestovního ruchu k platební bilanci
|
3.1 | Zahraniční cestovní ruch aktivní
|
3.2 | Zahraniční cestovní ruch pasivní
|
4. | Typy cestovního ruchu podle délky pobytu
|
4.1 | Krátkodobý cestovní ruch
|
4.2 | Dlouhodobý cestovní ruch
|
5. | Typy cestovního ruchu podle způsobu zabezpečení cesty a pobytu
|
5.1 | Organizovaný cestovní ruch
|
5.2 | Neorganizovaný cestovní ruch
|
6. | Typy cestovního ruchu podle počtu účastníků
|
6.1 | Cestovní ruch individuální
|
6.2 | Cestovní ruch skupinový
|
7. | Typy cestovního ruchu podle způsobu financování
|
7.1 | Komerční cestovní ruch = volný
|
7.2 | Sociální cestovní ruch = vázaný
|
8. | Typy cestovního ruchu podle věku účastníků
|
8.2 | Cestovní ruch mládeže
|
8.3 | Cestovní ruch seniorů
|
8.4 | Cestovní ruch rodin s dětmi
|
9. | Typy cestovního ruchu podle převažujícího prostředí pobytu
|
9.1 | Městský cestovní ruch
|
9.2 | Lázeňský cestovní ruch
|
9.3 | Venkovský cestovní ruch
|
9.4 | Cestovní ruch ve střediscích cestovního ruchu
|
9.5 | Příměstský cestovní ruch
|
10. | Typy cestovního ruchu podle ostatních kritérií
|
10.1 | Podle ročního období
|
10.2 | Podle použitého dopravního prostředku
|
10.3 | Podle způsobu ubytování
|
10.4 | Podle ekologického pohledu
|
10.5 | Příhraniční cestovní ruch
|
Úryvek
“ 1) Typy cestovního ruchu podle motivů cestování
Motivů cesty bývá mnoho, ale řadí se podle převládajícího motivu.
a) Rekreační cestovní ruch – rekreace je nejrozšířenějším motivem cest (jedná se o masovou turistiku). Hlavním cílem je odpočinek a regenerace. Požadavky na prostředí : klid, zajištění odpočinku, ekologicky čisté prostředí. Požadavky na základní služby – ubytování pohodlné a dobře vybavené pokoje, doprava z místa bydliště do místa rekreace (přednost má letecká doprava, protože je rychlá), stravování typu all inclusive. Požadavky na doplňkové služby – multiopcionální nabídka (= destinace nabízí širokou škálu možností doplňkových služeb, ale nabízí je až na místě v letovisku. Např. fakultativní výlety, vypůjčení auta, bary, animační programy). Většinou se využívají komplexní balíčky služeb. Omezujícím faktorem je cena. Jedná se o cestovní ruch dlouhodobý. Řadí se sem i chataření a chalupaření (to je však cestovní ruch krátkodobý).
Rekreační cestovní ruch neznamená jen pasivní odpočinek, ale obvykle je spojen s aktivním pobytem v přírodě a uplatněním celé řady sportovních aktivit, her, zálib, koníčků, včetně takových, jakými je např. zahrádkaření, houbaření, kutilství apod.
Příklady v ČR: jižní Čechy, Krkonoše, Český Ráj, Šumava (hory a vodní toky)
Příklady ve světě: přímořská letoviska
b) Kulturně poznávací cestovní ruch – druhým nejrozšířenějším motivem je poznávání. Je různorodý. Plní významnou výchovně vzdělávací funkci a přispívá k rozšíření kulturně společenského rozhledu obyvatelstva.. Jedná se o cestovní ruch dlouhodobý i krátkodobý. Uskutečňuje se v rámci domácího i zahraničního cestovního ruchu. Motivem je poznávání destinací, kultur, rozšiřování rozhledu. Cílem je kulturní krajina, zajímavá místa, hrady, zámky. Požadavky na prostředí – oblast musí mít dispozice (geologické nebo kulturně historické předpoklady), atraktivity. U atraktivit se rozlišuje význam mezinárodní (místa UNESCO, Český ráj, Slavkov), republikový (Národní divadlo, Vyšehrad, Říp, Babičino údolí, Sněžka), regionální (méně významné hrady, zámky), lokální (regionální muzea ). Požadavky na základní služby – doprava je součástí poznávání, ubytování a stravování musí zajišťovat nezbytné potřeby. Požadavky na doplňkové služby – průvodcovská služba, tlumočnictví, informační služba atd.
Příklady v ČR: ČR má dobrý základ pro tento cestovní ruch :
- Hrady: Loket, Přimba, Domažlice, Kašperk, Velhartice, Krakovec, Křivoklát, Točník, Žebrák, Karlštejn, Zvíkov, Strakonice, Kozí Hrádek, Český Štemberk, Střekov, Helfenburk, Hazmburk, Kokořín, Okoř, Bečov nad Teplou, Cheb, Houska, Bezděz, Grabštejn, Frýdlant, Vranov, Trosky, Kost, Pecka, Orlík, Rožumberk, Bítov, Znojmo, Špilberk, Boskovice, Buchlov, Helfštýn, Bouzov, Hukvaldy.
- Zámky: Nelahozeves, Veltrusy, Liběchov, Roztoky, Sychrov, Mělník, Mnichovo Hradiště, Jičín, Bechyně, Červená Lhota, Hluboká nad Vltavou, Dačice, Třebíč, Lednice, Valtice, Slavkov u Brna, Velké Losiny, Opočno, Ratibořice
- Kláštery: Teplá, Stříbro, Plasy, Vyšší Brod, Znojmo, Velehrad, Vrchlabí, Český Dub, Praha – Strahovský, Sv. Anežky České, Břevnovský, Loreta, Zlatá Koruna
Příklady ve světě: kulturní metropole, historická místa
Kulturní krajina = byla přetvořená zásahem člověka (Lednicko - valtický areál
c) Cestovní ruch s náboženskou tématikou – celosvětově je to jeden z nejrozšířenějších cestovních ruchů. Odehrává se mimo komerční zařízení. Jedná se o velice specifický cestovní ruch. Motivem je uspokojování potřeb spojených s vírou. Cílem je návštěva svatých míst, náboženských událostí a církevních památek. Požadavek na prostředí – vázáno na určité prostředí. Požadavky na služby – minimální.
Příklady v ČR: kláštery, kostely (sv. Jakuba, sv. Máří Magdaleny, sv. Jana Nepomuckého ve Žďáru nad Sázavou, sv. Mikuláše v Praze, sv. Petra a Pavla na Mělníce, sv. Havla v Liběchově), poutní místa (Křtiny u Brna, Hostýn, Svatý Kopeček, Stará Boleslav)
Příklady ve světě : Jeruzalém, Medina, Mekka, Řím, Vatikán, Lurdy,. Čenstochova, Santiago de Compostela"
Poznámka
Velmi obsáhlé a přehledné.
Vlastnosti
Číslo práce: | 11614 |
---|
Autor: | Lenka - ber1983 na seznam.cz |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 9 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2007 |
Počet stažení: | 435 |
Velikost souboru: | 18 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 45 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 38 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 1,70
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera11614
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 1,70 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.