Obsah
1. | Nabídka a poptávka v cestovním ruchu
|
1.1. | Nabídka v cestovním ruchu
|
1.1.1. | Atraktivity míst cestovního ruchu
|
1.2. | Poptávka v cestovním ruchu
|
Úryvek
"Nabídka a poptávka v CR
Trh jako obecná ekonomická kategorie je místem, kde se střetává nabídka a poptávka, kde dochází ke směně zboží a služeb za účelem uspokojování lidských potřeb. Na trhu se setkávají nabídka a poptávka, jež jsou reprezentovány konkrétními subjekty. Mezi nimi dochází ke směně a obsahem této směny jsou objekty trhu, kterými jsou hmotné a nehmotné statky.
Nabídkou
se obecně rozumí souhrn zboží a služeb, které se prodávající snaží uplatnit na trhu. Tvoří ji dvě základní skupiny :
Atraktivity míst cestovního ruchu jsou určující částí nabídky, vytvářejí jednak motivaci pro návštěvu konkrétního místa, destinace, jednak vytvářejí prostředí pro realizaci typu turismu v místě včetně jeho kvality a schopnosti uspokojovat určité potřeby.
přírodními atraktivitami (geografická poloha, reliéf krajiny, klimatické podmínky, vodstvo, flora a vegetační kryt, fauna, přírodní zvláštnosti tvořené solitéry nebo malými seskupeními přírodních zvláštností stejného typu, přírodní léčivé zdroje. Dále sem patří kulturně historické atraktivity (architektonické památky, kulturní zařízení, významná kulturní a historická místa spojená s historií země, technické památky, lidové umění – umělecká a řemeslná výroba), organizované atraktivity (festivaly a podobné slavnosti či setkání hudební, filmové, divadelní, folklórní slavnosti, sportovní akce, přehlídky, soutěže a podobné společenské akce, veletrhy a výstavy, kongresy, konference, symposia) a sociální atraktivity (způsob života lidí, tradice, zvyky, odívání, jazyk, nářečí gastronomie, krajové speciality).
Vybavenost místa tvoří materiální a technické předpoklady pro realizaci služeb cestovního ruchu, jejichž konzumací se uspokojují potřeby, které vyvolaly motivaci k návštěvě konkrétního místa či území.
Jedná se o služby dopravní, ubytovací, stravovací, volnočasové (např. sportovní, kulturně zábavní, animační aj.)
• komplexnost a komplementárnost
• spolupráce (partnership) všech jednotlivých poskytovatelů služeb
• ovlivňována lidským faktorem"
Poznámka
Práce má zčásti heslovitý charakter.
Vlastnosti
Číslo práce: | 11680 |
---|
Autor: | nelabatole - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 1 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 778 |
Velikost souboru: | 6 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x478366a3ba82e.zip (6 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.