Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Muzea a veřejnost - přednáška

Muzea a veřejnost - přednáška

Kategorie: Umělecké - ostatní

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce shrnuje přednášky na téma muzeum a veřejnost. Předkládá přehled pojmů či otázek, týkajících se muzea jako instituce, muzejních výstav a jejich autorů, exponátů, muzejních programů, návštěvníků a komunikace s nimi, které následně vysvětluje a charakterizuje.

Obsah

1.
Kultura
2.
Paměť
3.
Vyprávění
4.
Věčná otázka
5.
Muzejní fenomén
6.
Muzealika
7.
Definice muzea
8.
Veřejné služby muzea
9.
Poskytování služeb
10.
Muzeum – 3 pilíře, na kterých stojí
11.
Public relations
12.
Komunikace mezi muzeem a veřejností
13.
Kritéria komunikace mezi muzeem a veřejností
13.1.
Nepravdivost
14.
Fyzické a psychické předpoklady návštěvníka
15.
Při prohlídce muzea, galerie
16.
Vnímání z pohledu vystavovatele
17.
Tvůrce výstavy a expozice
18.
Muzeum Olympijského hnutí
19.
Paměť
20.
Muzejní komunikace
21.
Problém - je muzeum vzdělávací instituce
22.
Ke komu muzeum hovoří
23.
Co je důležité vědět o návštěvnících
24.
Speciální nabídka muzea
25.
Chování návštěvníka muzea
25.1.
Typický návštěvník
26.
Podle čeho se lidé rozhodují, že půjdou do muzea
27.
Typy návštěvníků muzea
28.
Poznatky získané výzkumem návštěvníků
29.
Zkušenosti autorů výstav
30.
Muzejní expozice
31.
Muzejní komunikace s veřejností
32.
Muzejní výstava
33.
Originály versus repliky
34.
Muzejní výstava
34.1.
Definice muzejní výstavy
35.
Prezentace exponátů
36.
Interpretující prvky
37.
Muzeálie
38.
Základní typy výstav
38.1.
Stálá expozice
38.2.
Dočasná výstava
38.2.1.
Marginální výstava, veřejná studijní sbírka, interaktivní výstava
39.
O čem by měl autor popřemýšlet
40.
O čem přemýšlí návštěvník
41.
Výrazové a informační prostředky
42.
Problém muzejní výstavy
43.
Co plní funkce muzeálie
44.
S čím pracuje muzejní výstava kromě muzeálií
45.
Základní zásady prezentace muzeálií
46.
Jak působí grafické informace (prvky) mimo texty
47.
Textová informace
47.1.
Metody používané hlavně v cizině
48.
Z čeho mají lidé strach
49.
Co je potřeba, aby se obavy návštěvníka ztlumily či se odbouraly
49.1.
Dokonalý informační servis
49.2.
Měl by vědět, co ho čeká (plakáty)
49.3.
Počet exponátů a jejich počet v prostoru
50.
Potřeby výstavy
51.
O čem musí autor výstavy přemýšlet
52.
Jak se muzejní výstava připravuje
52.1.
Námět
52.2.
Libreto
52.3.
Scénář
52.4.
Kdo se podílí na výstavě
52.5.
Jak se výstavy hodnotí
53.
Prezentace muzejní výstavy
54.
Požadavky na každou muzejní výstavu
55.
Exponáty
56.
Muzejní programy
56.1.
Témata programů
56.2.
Složky muzejních programů
56.3.
Forma programů
57.
Otázky, které si máme položit před přípravou muzejního programu
58.
Čas přípravy na muzejní program
59.
Co návštěvníka na prezentovaných předmětech v programu zajímá
60.
Přednáška
60.1.
Co je nutné pro úspěch přednášky
61.
Muzejní festival – muzejní noc
62.
Muzejní publikace
63.
Public relation
64.
Odborné poradenské služby
65.
Dny otevřených dveří, veřejné studovny, vernisáže
66.
Různé společenské akce
67.
Práce s médii
68.
Tisková konference
69.
Produkce hostujících subjektů
69.1.
Formy služeb

Úryvek

"Public relation
- souhrn opatření k získávání a udržování důvěry mezi muzeem a veřejností
- public relation dbá na to, aby muzeum bylo: důležitá, užitečná, důvěryhodná a přátelská
instituce
- důvěryhodnost: * jasné vymezení návštěvní doby a výše vstupného (slevy)
* bezbariérový přístup (návštěvník by se tuto informaci měl dozvědět ještě
když je doma)
* dobré označení bezbariérového přístupu
- rozšířená publikace: nálepky, přívěsky, trička, čepice (s logem či názvem muzea)
- když přijde návštěvník do muzea, tak se mu musí dát:
* nejlepší informace (šatna, WC, jak dlouho trvá prohlídka…..)
* pravdivé informace

Odborné poradenské služby
- houbařské poradny (jsou nejžádanější)
- numismatická poradna

Dny otevřených dveří
- např. muzejní noc
- dobrá práce s veřejností

Veřejné studovny
- slouží lidem, kteří se chtějí dozvědět něco více
- musí mít určitá pravidla a řády
- vše musí bát dáno předem

Vernisáže
- časté
- neměl by být součástí rautů (holubí letka)
- je to muzejní program, který slouží pro public relations
Různé společenské akce
- rauty, bankety, recepce
1) buď k vlastní činnosti (sbírky)
2) propůjčení prostor (netýká se činnosti muzea)
- přijdou na tyto akce lidé, kteří by do muzea nikdy nepřišli"

Poznámka

Práce má heslovitý charakter.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera12403
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse