Obsah
2. | Druhy učení a vzdělávání
|
3. | Společné nástroje celoživotního učení
|
4. | Nástroje intencionálního celoživotního učení
|
5. | Nástroje funkcionálního celoživotního učení
|
Úryvek
“3 Společné nástroje celoživotního učení
3.1 Jazyk
Pokud pomineme učení nápodobou, pak je jazyk základním předpokladem každého učení. Jazykem předáváme i přejímáme sdělované informace všeho druhu. Umožňuje porozumět skutečnosti vyjádřené verbálními prostředky. Díky porozumění jazyku vnímáme mluvený i psaný projev po stránce obsahové, formální a emocionální, orientujeme se v něm, přemýšlíme o něm a využíváme jej v kontextu konkrétní situace. Důležité je rozvíjení čtenářských dovedností a vytvoření základních dovedností potřebných pro práci s jednotlivými pojmy, sděleními a ucelenými texty, a to jak texty povahy obecné, věcné, tak povahy umělecké. Důležité je i umění využívat jazyk v práci s informacemi nejrůznějšího druhu (s texty i v elektronické podobě, s diagramy, grafy, tabulkami, obrázky, mapami aj.).
3.2 Člověk
Je logické, že člověk je cílem, do něhož je dopad každého učení a vzdělávání směrován. Ale člověk a jeho součásti, podíváme-li se na věc technicky, je právě i nástrojem každého učení. Jeho správně fungující mozek a všechny související smysly, které se více či méně na učení podílí jsou nezbytným předpokladem pro úspěšný proces učení.
4 Nástroje intencionálního celoživotního učení
- univerzity třetího věku
- distanční vzdělávání
- strategie celoživotního učení ČR
- aktivní politika zaměstnanosti
- nejrůznější národní programy zaměřené na celoživotní učení
- další profesní vzdělávání (firemní, nejrůznější kurzy, úřad práce a pod.)
- občanské vzdělávání (neprofesní, právní, estetické a pod.)
- e-learning
- mezinárodní dokumenty týkající se celoživotního učení
- české dokumenty týkající se celoživotního učení"
Vlastnosti
Číslo práce: | 12452 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 448 |
Velikost souboru: | 14 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x47c9af86905af.zip (14 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.