Obsah
1. | Harmonizace českého právního řádu s EU
|
1.1. | Kroky vlády České republiky
|
2. | Jednání s EU o harmonizaci daní
|
Úryvek
"Harmonizace českého právního řádu s EU
Vláda České republiky věnuje zvýšenou pozornost zlepšení stavu aproximace práva ČR s acquis communautaire. Dne 28.4. 1999 schválila vláda návrh novely Ústavy, jehož cílem je nejenom úprava českého ústavního pořádku v souvislosti s členstvím ČR v NATO, ale i v souvislosti s přípravou ČR na vstupu do EU. Zejména se pak jedná o návrh ustanovení umožňující urychlit proces aproximace, a to na základě pravomoci vlády přijmout za účelem harmonizace práva nařízení vlády s mocí zákona, tzv. evropské nařízení vlády (s právem ”veta” Parlamentu). Dne 17.5. 1999 vláda též schválila Zprávu o přípravě na vstup ČR do EU, v jejímž rámci vláda ukládá připravit návrh na změnu Legislativních pravidel vlády a projednat možnosti urychlení procesu projednávání legislativních návrhů Parlamentem.
Jednou z podmínek pro přijetí do Evropské unie je účinnost práva EU v České republice. Za tím účelem je nutno zpřístupnit znění legislativy EU překladem do češtiny. Svým usnesením č.645 ze dne 30.9.1998 schválila vláda návrh projektu na revidování překladů a zřízení Koordinačního a revizního centra.
Jedním z kroků v odstraňování našeho zaostávání při přípravě na vstup do EU je vypracování 37 návrhů zákonů. Ty by měly odstranit největší nesoulad mezi naším právem a předpisy EU. "V letošní hodnotící zprávě Evropské komise je na 64 místech použita věta: Pokrok je nulový nebo nedostatečný v oblasti legislativy. Proto odstranění 37 těchto zmínek již budeme považovat za pokrok," řekl vicepremiér Pavel Rychetský.
Změny se chystají například i v dani z nemovitostí. Klíčovou změnou by mělo být, že daň se v budoucnu vypočítá z ceny objektu či pozemku, a nikoli ze zastavěné plochy, jak je tomu dosud. Daň vycházející z hodnoty nemovitosti je zavedena ve všech zemích s vyspělou tržní ekonomikou. To může mnohé strojírenské podniky velmi ovlivnit, protože jsou to převážně ony, které mají mnoho budov a rozlehlé pozemky s velkou cenou, což by tedy zvyšovalo jejich daňové zatížení. Problém však je především ve velké regulaci nájemného, která zvýšení daně brání. Navíc je třeba dořešit negativní efekt daně počítané z hodnoty majetku, který by mohla mít na investiční činnost a rekonstrukce. Když majitel objektu vloží peníze, aby zrekonstruoval nemovitost, a zlepšil tak podmínky např. pracovníků, zvýší tím logicky cenu objektu. Tudíž bude muset zaplatit vyšší daň. Poslední podmínkou, která musí být před zvýšením daně z nemovitostí splněna, je snížení daňové zátěže někde jinde."
Poznámka
Práce je kompilačního charakteru. Částečně čerpá z: http://www.euroskop.cz/files/11/9FA02B69-1D95-4D7C-A8FC-A92655F4EB0E.pdf
Vlastnosti
Číslo práce: | 1284 |
---|
Autor: | Martin Farný - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 1 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2000 |
Počet stažení: | 470 |
Velikost souboru: | 11 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: eko_eu0001.zip (11 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.