Obsah
4. | Podnikatelská koncepce
|
5. | Rozdíl mezi prodejní a marketingovou
|
6. | Vysvětlení mikro a makro úrovně
|
7.1 | Diferenciace produktu
|
9. | Marketingové strategie
|
Úryvek
“Historický vývoj: rodová společnost (sběr, lov) = výroba předmětů, pěstování – „soběstačnost“ , * obchod = nadbytek některých komodit x nedostatek – „výměnný obchod“ , * kupci
1) vnitřní problémy firmy: převaha poptávky nad nabídkou , finanční, konkurenční,… marketing – distribuce a propagace produktů
2) sílící konkurence v dané oblasti: odlišit výrobky od výrobků konkurence , začíná orientace na zákazníka
- význam analýzy požadavků zákazníka = kvantifikace poptávky = vyvozování cílů , znalosti = zdokonalení činnosti reklamní, distribuční a propagační
3) komplexní marketing: vnitřní a vnější potřeby = firma a zákazník musí být v rovnovážném stavu
- motivace zaměstnanců (platy) , řízení výroby dle požadavků trhu , řízení zásob – využití surovin, energetických zdrojů,… , výběr cílových trhů
Koncepce :
1) Výrobní : Výrobce využívá toho, že spotřebitelé dobře znají jeho i konkurenční výrobky a snaží se o dosažení nižších cen v porovnání s konkurencí. Tato koncepce se orientuje zvláště na výrobu
2) Výrobková : Výrobce se snaží za stejnou cenu nabídnout víc nežli konkurence. Je kladena velká pozornost technickému rozvoji a inovaci výrobků. Vychází z toho, že hlavním cílem spotřebitelů je zakoupit co nekvalitnější výrobek
3) Prodejní : Výrobci si v důsledku neustálého růstu produkce, ale i sílící konkurence na trhu, začínají uvědomovat, že by si měli spotřebitelé oslovit a zároveň přesvědčit o tom, aby si zakoupili právě jejich výrobky.
4) Marketingová : Objevuje se poprvé po druhé světové válce se uplatňuje dodnes. Tato koncepce vychází z přesvědčení, že svých cílů může podnik dosáhnout jen tehdy, pozná - li potřeby a přání zákazníků a ty pak dokáže uspokojit účinněji ( efektivněji ) a lépe než konkurence.
5) Humánní : Je významná tím, že se snaží o to, aby podniky plnily své cle uspokojováním jen těch potřeb, které nejsou v rozporu se zájmy veřejnými.
Rozdíl mezi:
Prodejní koncepce Marketingová koncepce
1) Důraz kladen na produkt 1) Důraz kladen na přání zákazníka
2) Nerozlišování zákazníků 2) Cílový trh
3) Podnik nejdříve vyrobí 3) Podnik nejdříve určí přání zákazníka a
potom řeší, jak produkt vyrobí a distribuje 4) Management se orientuje na obrat 4) Management se orientuje na zisk
5) krátkodobé plánování zaměřené na prodej 5) Dlouhodobé plánování
1. mikroprostředí – takové prostředí, které přímo ovlivňuje uspokojování zákazníků.
společnost = pracujeme s řadou firem a dodavatelů netvoří konkurenci
dodavatelé = mít více dodavatelů je lepší (2až 5) je třeba je kontrolovat, aby nedělali nepořádek
marketingový zprostředkovatele = obchodníci, VO, MO
zákazníci = základní rozdělení – spotřebitelský zák., průmyslový zákazník
konkurence = musíme nabízet lepší, levnější než konkurence. My snížíme cenu konkurence jí sníží možná také musíme být lepší
veřejnost = oblast veřejného mínění televize, všichni nás kontrolují
2. makroprostředí: nepřímo ovlivňuje uspokojení zákazníka
demografické prostředí: zabývá se studiem populací, snižováním a zvyšováním populace
ekonomické prostředí: průměrná mzda, když se bude zvedat podnik se bude mít ekonomicky lépe
přírodní prostředí: povodně, SOLANA-znečištění
technologické prostředí: každá nová věc způsobuje destrukci (zničení) staré věci (fotoaparáty na digitální)
politické prostředí: stabilita zákonů chtějí podnikatelé
kulturní prostředí: co jiná stát, to jiná kultura."
Poznámka
Práce je nepřehledná, vyžaduje revizi formátu.
Vlastnosti
Číslo práce: | 12951 |
---|
Autor: | Kytinka - kytinkak na atlas.cz |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 3 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 18 |
Velikost souboru: | 13 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 45 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 38 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 1,70
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera12951
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 1,70 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.