Obsah
2.1 | Americká marketingová škola
|
2.2 | Japonská marketingová teorie
|
2.3 | Evropská marketingová škola
|
3. | Podnikatelské koncepce
|
4. | Marketingové prostředí a jeho analýza
|
4.3 | Vnitřní vlivy marketingu
|
5.1 | Funkce komunikativní a informační
|
Úryvek
“PODNIKATELSKÉ KONCEPCE
Výrobní - 20.léta 20. století – podnik předpokládá , že kupující dává přednost hlavně nízkým cenám, zdůrazňuje technický rozvoj s vysokou produktivitou práce
Výrobková - 30. léta 20. století. Podnik předpokládá, že kupující dává přednost kvalitnějšímu výrobku i při vyšší cenně (luxusní zboží). Soustřeďuje se na technickou výrobu a inovaci, ale méně na přání zákazníka
Prodejní – předpoklad, že k žádoucímu objemu prodeje musí ve značném rozsahu provádět propagaci, která přesvědčí zákazníka k nákupu
Marketingová – pol.50.let 20.stol. v USA, předpoklad, že z podrobného poznání potřeb a přání kupující, nemůže obstát konkurenci. Podle průzkumu potřeb se odvíjí celý výrobní program, formy prodeje a služby spojené s prodejem
Sociální – předpoklad, že jméno podniku a jeho popularita zvýší zájem o výrobky zejména ochranou životního prostředí, neorientuje se na všechna přání zákazníků, ale uspokojují jen ty potřeby, které nejsou v rozporu s veřejným zájmem
MARKETINGOVÉ PROESTŘEDÍ A JEHO ANALÝZA
Podnik je při své činnosti a ovlivněn prostředím. Vlivy dělíme:
Vnitřní vlivy – organizace a řízení, vybavenost, finanční situace, vnitřní konkurence, technický rozvoj, lidské zdroje, umístění, image podniku, můžeme je ovlivnit
Vnější vlivy rozdělujeme na mikroprostředí (partneři, zákazníci, konkurence, veřejnost) a makroprostředí (vlivy ekonomické, demokratické, přírodní, technologické, politické, kulturní, …)
Vnitřní vlivy marketingu – při zpracování marketingových plánů a provádění marketingových činností hraje hlavní roli v podniku oddělení marketingu, toto oddělení musí splňovat tři funkce:
1. funkce komunikativní a informační – informuje zákazníky prostřednictvím nástrojů propagace (reklama, publicita, osobní prodej, podpora prodeje) o výrobku a jeho službách. Vypracovává prognózu o budoucí poptávce po výrobku"
Vlastnosti
Číslo práce: | 13195 |
---|
Autor: | Petra - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 389 |
Velikost souboru: | 11 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x47fb9c1df3b94.zip (11 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.