Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > CocaCola a Kofola - srovnání totálních výrobků

CocaCola a Kofola - srovnání totálních výrobků

Kategorie: Výrobek

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce podrobně popisuje totální produkt dvou podobných nápojů CocaCola a Kofola. Oba tyto produkty poté mezi sebou porovnává. Definuje také koncepci totálního výrobku.

Obsah

1.
Typ výrobku
2.
Koncepce totálního výrobku
3.
Kofola
3.1
Kvalita
3.2
Značka
3.3
Obal
3.4
Design
3.5
Životní cyklus výrobku
4.
Coca-cola
4.1
Kvalita
4.2
Značka
4.3
Obal
4.4
Styl
4.5
Design
4.6
Životní cyklus výrobku
5.
Shrnutí - porovnání

Úryvek

“ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU
Životní cyklus Kofoly rozhodně není klasickým modelem probíhajícím ve svých 4 fázích v běžném pořadí. Kofola se totiž během svého životního cyklu na krátkou dobu zcela ztratila z trhu a pak došlo k jejímu oživení.
Nyní se pokusíme stručně nastínit situaci zakreslenou v grafu TCQ.
• Kofola vznikla (1960) v rámci státní zakázky na využití přebytečného kofeinu při pražení kávy.
• Značka Kofola se stala v době totality českou odpovědí na „imperialistickou“ Coca-colu a Pepsi. V 70. a 80. letech (kdy na trhu nebyla prakticky žádná konkurence) se nápoj těšil v celém Československu široké popularitě.
• V 90. letech silně otřásl s popularitou Kofoly vstup světových značek jako Coca-cola a Pepsi na český trh.
• Na několik let Kofola dokonce zmizela z trhu – značka Kofola byla mrtvá.
• V období okolo roku 1996 Galena (vlastník značky), která za totality neměla nijak chráněnou recepturu téměř přišla o svou obchodní značku, protože se objevilo mnoho imitátorů prodávajících podobný nápoj pod téměř stejným názvem. Tyto firmy dokonce žádaly o výmaz značky.
• V roce 2000 začala Kofolu vyrábět také firma Santa nápoje, která již v roce 2002 ochrannou známku zakoupila a zahájila rozsáhlou reklamní kampaň. Díky jejímu působení se Kofola dostala opět na špičku a aspiruje na pozici nejprodávanějšího kolového nápoje ve střední Evropě.

(Graf TCQ)

V současnosti se produkt Kofola nachází ve stádiu nového růstu. Již v této fázi nabízí Kofola nejrůznější modifikace, které se týkají nejčastěji balení a designu. V roce 2003 byl např. proveden redesign etiket a byl zaveden prodeje Kofoly v PET lahvi o objemu 1l. Významnější modifikací byla novinka 2004 Kofola Citrus, do dvou let Kofola slibuje uvést na trh Kofolu light."

Poznámka

Obsahuje fotografie, tabulky a grafy.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera13928
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse