Seminarky.cz > Studijní podklady > Výpisky z knih, recenze > > Josef Sixta, Václav Mačát: Shrnutí knihy Logistika teorie a praxe

Josef Sixta, Václav Mačát: Shrnutí knihy Logistika teorie a praxe

Kategorie: Logistika

Typ práce: Výpisky z knih, recenze

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce v heslech, se zvýrazněnými klíčovými pasážemi, shrnuje obsah jednotlivých kapitol knihy Logistika teorie a praxe. Každá z kapitol má rozsah cca 3 strany. Materiál je doprovázen schématy a grafy.

Obsah

1.
Úvod
2.
Pojetí logistiky a vnější okolnosti jejího vývoje
3.
Strategie a cíle logistiky
4.
Členění logistiky
5.
Řízení toku materiálu pomocí logistiky
6.
Služby zákazníkům - zákaznický užitek
7.
Logistické náklady
8.
Poskytovatel logistických služeb - logistický podnik
9
Skladování
10.
Doprava
11.
Pasivní prvky logistických systémů
12.
Aktivní prvky logistických systémů
13.
Logistické technologie
14.
Informační systémy v logistice
15.
Logistický controlling

Úryvek

“SLUŽBY ZÁKAZNÍKŮM – ZÁKAZNICKÝ UŽITEK

=jedná se o určitou logistickou činnost (umět dobře uskladnit, zabalit, přemístit apod.)
-služba v logistice je chápána jako filozofie řízení materiálového toku (ale lze ji chápat i jako činnost nebo míru dosažených výkonů)

SLUŽBA ZÁKAZNÍKŮM
-v 70. letech služby zákazníkům měly charakter reakce na přání zákazníků, v 80. letech šlo již o vstřícné manažerské aktivity
-jako norma se přijalo tzv. rozpětí přijatelných výkonů, což je %-tuální vyjádření bezchybného plnění, výkony pod normu mají za následek penalizace ze strany zákazníků
-v současnosti informace jsou nejdůležitější složkou efektivně poskytovaných služeb zákazníkům (dochází k zpřesňování zakázky krátce před jejím dokončením, vyžadují se podrobné a přesné informace od zákazníka)
-tlaky na výkony v oblasti služeb zákazníkům vychází od zákazníků, jimž nové technologie umožňují sledovat pohyb výrobků a poskytování služeb v reál. čase
-převažují smluvní orientace nad orientací na jednotlivé transakce

MÍRY KVALITY SLUŽEB V LOGISTICKÉM ŘETĚZCI
složky služeb zákazníkům (kritéria kvality):
a) spolehlivost dodání
b) úplnost dodávek
c) přiměřené (krátké) dodací lhůty
d) poskytované předprodejní a poprodejní služby

a) předběžné služby
b) při vlastní realizaci dodávky
c) služby po realizaci dodávky

délka dodací lhůty
-časový interval mezi příchodem objednávky do podniku a převzetím objednaného zboží (stoprocentně správného zboží) zákazníkem

Úplnost dodávek


Stupeň spolehlivosti dodávek

-pro zákazníky to znamená menší zásoby a snížení nákladů

kvalita distribuce
-minimální počet nesprávných zásilek

poskytování informací
-vztahují se k místu, kde se zásilka právě nachází, k přesné době jejího dodání
ZÁKAZNICKÝ SERVIS
-zákaznický servis jednou ze součástí pojmu spokojenost zákazníků
Definice: „V širším slova smyslu lze zákaznický servis definovat jako měřítko toho, jak dobře funguje logistický systém z hlediska vytváření užitné hodnoty prostřednictvím času a místa“

Definice: „Proces, který probíhá mezi kupujícím, prodávajícím a třetí stranou. Výsledkem tohoto procesu je přidaná hodnota, která zvyšuje hodnotu výrobku nebo služby, které jsou předmětem směny. Tato hodnota, která se přidává v rámci procesu směny, může mít charakter krátkodobý (při jednorázových transakcích) nebo dlouhodobý (při dlouhodobých smluvních vztazích). Přidaná hodnota se mezi účastníky dělí, a to tak, aby každý z účastníků transakce, resp. smlouvy, byl na tom po ukončení transakce lépe než před jejím zahájením. Takže z procesního hlediska: Zákaznický servis představuje proces, v rámci kterého jsou účastníkům dodávkového řetězce poskytovány významné přínosy z přidané hodnoty, a to nákladově efektivním způsobem.“"

Poznámka

Obsahuje grafy a schémata. Některá ze schémat jsou nepřehledná a vyžadují přepracování.
Čistý text dosahuje cca 32 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 65 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 59 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 990 kreditů (=55Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 2,50€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14051
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 2,50€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse