Obsah
2. | Postoj k reklamě se sexuálními motivy
|
Úryvek
“Cílová skupina
Když se tvůrci reklam rozhodují o tom, zda v reklamě použít erotický prvek, měli by zvážit, koho touto reklamou chtějí oslovit. Erotické reklamy vnímají odlišně různé národnosti. Jak ukázal výzkum společnosti Factum Invenio Češi jsou k reklamám s erotickými a sexuálními motivy velmi tolerantní. Pouze 6,1% dotázaných tento typ reklamy pobuřuje. Oproti tomu konzervativnější Poláci měli takto odmítavých reakcí 17,4%. Nejvíce Čechů a Slováků uvedlo, že se jim erotické motivy líbí, pokud mají vztah k výrobku. Největší skupina Maďarských a Polských respondentů uvedla, že se jim příliš nelíbí, ale nevadí jim.
Postoj Američanů je také odlišný. Ti považují nahé lidi v reklamách za směšné, což můžeme vidět na příkladu kampaně ochránců zvířat PETA. Na jednom vyobrazení byla pózující nahá Kim Bassingerová s textem: „Krása neznamená nosit kůži někoho jiného“. V ohlasu na tuto kampaň si poté čtenáři časopisu Time mohli přečíst: „Ukazováním nahoty se pro zvířata ničeho nedosáhne. Lidé, kteří se podívají na takový obraz, to přivádí na myšlenku, něco si na sebe vzít a zahřát se, než něco ze sebe svléct.“
Důležité je samozřejmě také pohlaví. Jednoznačně pozitivní postoj k této reklamě má 20% mužů, ale pouze 8% žen. Ženy dávají přednost eroticko-romantickým motivům a muži preferují sexuální motivy. Větší toleranci vyjadřují samozřejmě mladší a s rostoucím věkem je postoj respondentů čím dál víc kritičtější."
Poznámka
Obsahuje graf a fotografii.
Vlastnosti
Číslo práce: | 14063 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 1 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2005 |
Počet stažení: | 155 |
Velikost souboru: | 347 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4842c9cd06da4.zip (347 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.