Obsah
1.1. | Dvě formy charakteristiky informace
|
2.7. | Různé typy informačních systémů
|
2.8.1. | Syntaktické informace
|
2.8.2. | Sémantické informace
|
2.8.3. | Pragmatické informace
|
3.1. | Řízení jako informační působení
|
4. | Hierarchická struktura IS v organizaci (schéma)
|
4.1.1. | Výhody plánování času
|
5.2. | Neverbální komunikace
|
6.1. | Schéma komunikačního procesu mezi dvěma subjekty
|
6.2. | Neverbální komunikace v praxi
|
6.2.4. | Výraz tváře - mimika
|
6.2.6. | Vzdálenost a zaujímání prostorových pozic
|
6.2.7. | Oblečení, zdobení a jiné aspekty vlastního zjevu
|
6.3. | Nesoulad řeči těla s vašimi slovy a záměrně vysílanými signály
|
Úryvek
"Nesoulad řeči těla s vašimi slovy a záměrně vysílanými signály
Určitě jste už někdy viděli falešný úsměv. Ten vzniká, když se někdo snaží maskovat svoje neupřímné pocity k vám předstíranou radostí, že vás vidí. Nepříjemný pocit z člověka, který se takto chová, je dán právě tím nesouladem jeho vnitřních pocitů a nahranou mimikou (řečí těla). Nejčastěji je to obličej, který je s řečí těla v rozporu. Tento nesoulad podvědomě přečteme jako nevěrohodnost a někde uvnitř nás se spustí varovný alarm, že „něco“ není v pořádku.
Jenže nemusí jít vždy o lež či faleš. Stejně nepříjemný pocit lze bohužel z lidí získat i jindy. Například, když někdo maskuje svoji trému, nebo se snaží být více v pohodě, než doopravdy je. A takové případy jsou poměrně časté.
Možných řešení je plno. Například trému neskrývat, nebo z ní udělat přednost a přiznat ji. Velmi dobré je nestresovat se zbytečně dlouhým přemýšlením před zahájením hovoru, atd. Nejlepší je ale vytrvat a zkoušet do dále, ona ta nervozita časem zmizí sama.
Uvolněný stav
Pomocí řeči těla běžně přenášíme své vlastní pocity na ostatní. Když jsme veselí, dokážeme velmi lehce rozveselit i druhé. Stejně tak, když jsme smutní a deprimovaní, dokážeme svojí ponurou náladou druhé nakazit. Je proto logické, že když se při rozhovoru nebudeme cítit dobře a budeme například viditelně nervózní, velmi rychle znejistíme i druhého člověka. A to je další věc, která nám z našich pokusů a šancí často krade plno úspěchu tím, že v druhých vytváří negativní pocity.
Řeč těla
* Řeč těla nezahrnuje jen gesta, ale i výrazy tváře, kontakt očí a tón hlasu a někdy ji ovlivňuje i to, co máte na sobě.
* Jestli ukážete nevhodné emoce, nebo se zasmějete v nesprávný okamžik, může to způsobit rozpaky. Může se to stát hlavně tehdy, když ostatní lidé hovoří zrovna úplně o něčem jiném, než na co jste právě mysleli vy. Jestli na to někdo zareaguje, tak jednoduše odpovězte, že jste byli v myšlenkách úplně jinde.
* Jestli vám někdo vypráví o svých pocitech a vy nereagujete na jeho řeč těla svojí vlastní, může si myslet, že vám chybí empatie nebo že se o to vůbec nezajímáte.
* Součástí řeči těla jsou i zdvořilostní fráze, slova jako „promiňte mi“, „prosím“, „děkuji“, „nashle“, nebo být první, kdo řekne „ahoj“. Někdy to jde velmi těžce a dá to hodně práce, ale potom možná celá zdvořilost je věcí úsilí.
* Pokud jste příliš dobří v řeči těla, nebo naopak působíte příliš chladně, lidé jsou méně náchylní učinit nějakou výjimku kvůli vám, když uděláte něco špatně bez toho, že byste o tom věděli.
* Pokud vidíte někoho známého na ulici, může to být někdy trapné, ale vyměnit si letmý pohled, mírný úsměv a pozdvihnout obočí obyčejně stačí.
Hranice
* Hranice je o tom nebýt příliš daleko, ani příliš blízko k někomu.
* Správné hranice závisí na osobě, s níž hovoříte, a na místě a času.
* Pokud vás nějaká osoba fyzicky přitahuje, budete muset vysílat a číst správné signály. Jednoduchým pravidlem pro to je, že otevřená gesta a gesta směrem k někomu znamenají přitažlivost, zatímco gesta uzavřená a gesta směrem od někoho znamenají odmítnutí.
* Také je problém tu rozeznat teritorium jiných lidí. Pokud někdy nevědomě vstoupíte na území, které někdo považuje za svoje, můžete se dostat do velkých problémů. "
Poznámka
Čistý text dosahuje cca 13 stran. Práce obsahuje věcnou chybu - sématické informace mají být sémantické. Obsahuje schémata.
Seminární práce z předmětu Kybernetiky v řízení - Česká zemědělská univerzita v Praze.
Částečně čerpáno z: http://www.qark.net/pdf/rec-tela-uvod.pdf a web.quick.cz/libor.slik/doc/ktr.doc
Vlastnosti
Číslo práce: | 14565 |
---|
Autor: | Týnka - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 14 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 34 |
Velikost souboru: | 120 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 45 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 38 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 1,70
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera14565
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 1,70 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.