Obsah
4. | Prezentace Moravského zemského muzea
|
5. | Archives & Museum Informatics
|
6. | Webové prezentace vybraných muzeí
|
Úryvek
"Teprve během posledních dvou let přecházejí zejména větší muzea na vlastní servery s vlastní doménou druhého řádu, a v důsledku toho obohacují své webové stránky o další údaje, které mohou být užitečné pro veřejnost. Na webových stránkách se mohou objevit podrobnosti o pořádaných výstavách, prezentace svých sbírek, seznamy prodávaných publikací. Prostor je také věnován i informacím o muzejních knihovnách. Zde mají výhodu ta muzea, jejichž webové stránky vznikají později, tyto muzea se mohou inspirovat u českých i zahraničních vzorů a věnují webové prezentaci své instituce náležitou pozornost. Stránky jsou již většinou zpracovány formou hypertextu a přinášejí i další zajímavé aktivity (např. sympozia, přednášky) nebo odkazy na další zajímavé zdroje. Zejména pro malá městská muzea je charakteristické, že mají svou prezentaci umístěnou na webových stránkách města nebo městského úřadu. Zde potom vystavují údaje spíše trvalejšího charakteru (adresa, kontakt, otevírací doba), ne všude se objevují informace o aktuálních výstavách a dalších pořádaných akcích. U muzejních webových stránek jsem také sledovala, v jakých jazycích mají muzea tyto prezentace vytvořeny. Věřím, že i tento údaj vypovídá o tom, jakou důležitost přikládají muzea internetu jako nástroji své propagace. Informace o jazykových mutacích českých muzejních www stránek, že většina je v českém jazyce, hned potom jsou v pořadí 2 jazyky. Obvykle použitým jazykem je angličtina, němčina a v neposlední chvíli se umístila na třetím místě i francouzština. Častou kombinací je čeština a angličtina. Webové stránky pouze v českém jazyce mají např. Muzeum hlavního města Prahy, Středočeské muzeum v Roztokách u Prahy či Technické muzeum v Brně. Je dosti zarážející, že pouze české webové stránky mají i některá muzea sídlící v příhraničních oblastech.
I když jazykové zastoupení na muzejních webových stránkách je poměrně pestré, ukazuje se, že muzea stále tento způsob své propagace podceňují, nebo spíše nedokáží plně docenit. Jinak by nemohla být většina prezentací pouze v češtině. Domnívám se, že pokud budou chtít muzea přilákat v budoucnu co nejvíce návštěvníků, budou nucena k tomu, aby postupně vytvářela své webové prezentace podrobnější, propracovanější a ve více jazykových verzích.
Marketing on-line ve vyhledávačích zahrnuje optimalizaci pro vyhledávače a placené odkazy ve vyhledávačích. Velice důležité je, aby muzeum na své webové stránky uvádělo dostatek aktuálních informací o nabízených výstavách či službách. Důležité také je, aby muzeum vědělo, jak je na tom konkurence. Pro určité muzeum je na prvním místě, aby si zvolilo správná klíčová slova (o kterých jsem se již jednou zmínila), která jsou pro dané muzeum specifická. Velkou váhu musíme dát také na správné nadefinovaní klíčových slov, aby se na stránky určitého muzea dostali uživatelé hledající služby či informace o daném muzeu.
Marketing jakéhokoliv muzea by měl také umožnit přístup ke kulturnímu dědictví a pomocí informačních technologií jej zjednodušit zejména pro širokou veřejnost. Tímto tahem by mělo muzeum přilákat řadu dalších návštěvníků. Cílem všech muzeí by mělo být zefektivněni komunikace muzeí a galerií s publikem na všech úrovních (od odborníků až po širokou veřejnost) prostřednictvím nových informačních technologií. Hlavní činnosti muzea by měly být zaměřeny na zprostředkování teoretických a praktických zkušeností komunikace muzea s veřejností, na principy získávání zpětné vazby (výzkum návštěvníků, jejich reakcí a požadavků) a na práci s veřejností, možnosti prezentace výsledků vědecké činnosti muzeí veřejnosti a na modely prezentace sbírek prostřednictvím muzejních výstav, programů a publikací se zvláštním zřetelem k virtuálním možnostem prezentačního prostředí. Primárně by také muzea měla spolupracovat s dalšími kulturními a paměťovými institucemi, muzeologickými pracovišti, významnými oborovými organizacemi na národní a mezinárodní úrovni, zejména s Asociací muzeí a galerií České republiky, Radou galerií České republiky, ICOM. "
Vlastnosti
Číslo práce: | 14593 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 5 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 10 |
Velikost souboru: | 20 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 45 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 38 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 1,70
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera14593
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 1,70 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.