Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Marketing - koncepce, poptávka a komunikace v marketingu - přednášky

Marketing - koncepce, poptávka a komunikace v marketingu - přednášky

Kategorie: Marketing

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Jedná se o vypracované výpisky z přednášek, které se zabývají marketingem. Formou hesel a odrážek uvádí jeho definici i koncepce. Seznamují s marketingem podle poptávky, marketingovou komunikací, a jejími cestami.

Obsah

1.
Co je to marketing
2.
Druhy marketingových koncepcí
2.1.
Výrobní koncepce
2.2.
Výrobková koncepce
2.3.
Prodejní koncepce
2.4.
Marketingová koncepce
2.5.
Koncepce společenského (humánního, sociálně etického) marketingu
3.
Marketing podle poptávky
3.1.
Negativní poptávka - konverzní marketing
3.2.
Nulová poptávka – stimulující marketing
3.3.
Latentní (potenciální) poptávka – rozvojový marketing
3.4.
Klesající poptávka – remarketing
3.5.
Nepravidelná poptávka – synchromarketing
3.6.
Plná poptávka – udržovací marketing
3.7.
Nadměrná poptávka – demarketing
3.8.
Nezdravá poptávka – protipůsobící marketing
4.
Marketingová komunikace
4.1.
Problémy v komunikaci
4.2.
Proces komunikace a jeho charakteristiky
4.3.
Cesty marketingové komunikace
4.3.1.
Reklama
4.3.2.
Podpora prodeje
4.3.3.
Public relations a publicita
4.3.4.
Přímý marketing
4.3.5.
Osobní prodej

Úryvek

"MARKETING PODLE POPTÁVKY:
1) Negativní poptávka
- zákazníci nemají výrobek rádi, mají k němu odpor (zubní ošetření, operace, očkování)
- použijeme KONVERZNÍ MARKETING => jeho úkolem je analyzovat, proč zákazníci nemají výrobek rádi a zda může market. program (nový design výrobku, nižší cena) jejich názory a postoje změnit

2) Nulová poptávka
- zákazníci se o výrobek nezajímají nebo jsou vůči němu indiferentní (lhostejní, neteční)
(např. vysokoškolští studenti se nemusí zajímat o kursy cizích jazyků)
- použijeme STIMULUJÍCÍ MARKETING => jeho úkolem je nacházet způsoby, jak spojovat užitky výrobků s přirozenými potřebami a zájmy lidí

3) Latentní (potenciální) poptávka
- zákazník má silnou potřebu, která však nemůže být uspokojena žádným z existujících výrobků (poptávka po neškodných cigaretách)
- použijeme ROZVOJOVÝ MARKETING => jeho úkolem je změřit velikost potenciálního trhu
a rozvíjet účelné zboží a služby, které by poptávku uspokojovaly

4) Klesající poptávka
- obchodník musí analyzovat příčiny poklesu a určit, zda poptávka může být znovu stimulována nalézáním nových cílových trhů, změnou výrobků nebo vývojem účinnějších reklamních sdělení
- použijeme REMARKETING => jeho úkolem je zvrátit klesající poptávku prostřednictvím nového tvůrčího marketingu výrobku

5) Nepravidelná poptávka
- poptávka se mění v určitou roční dobu, denně nebo i každou hodinu a způsobuje tak nevytíženost kapacity nebo naopak její přetíženost (MHD během dopravní špičky a mimo ni)
- použijeme SYNCHROMARKETING => jeho úkolem je nalézat způsoby, jak změnit týž vzorek poptávky prostřednictvím pružné tvorby cen, stimulováním prodeje a jiných podnětů

6) Plná poptávka
- poptávka je plná, když se rovná objemu činnosti dané firmy
- použijeme UDRŽOVACÍ MARKETING => jeho úkolem je udržet běžnou úroveň poptávky i přes měnící se preference zákazníků a zvyšující se konkurenci, organizace musí udržet nebo zlepšovat svou kvalitu a neustále měřit spokojenost zákazníka

7) Nadměrná poptávka
- úroveň poptávky je vyšší, než firma chce nebo než může zvládnout (most Golden Gate nese vyšší množství dopravy než je bezpečné)
- použijeme DEMARKETING => jeho úkolem je nalézt způsob, jak poptávku dočasně nebo trvale snížit

8) Nezdravá poptávka
- např. poptávka po cigaretách, alkoholu, drogách apod.
- použijeme PROTIPŮSOBÍCÍ MARKETING => jeho úkolem je přinutit lidi, kteří mají něco rádi, aby se toho vzdali s využitím těchto nástrojů: odstrašující sdělení, zvyšování cen, snížení dostupnosti"

Poznámka

Práce obsahuje schéma a tabulku.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14684
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse