Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Vnímání žen v reklamě - slovensky

Vnímání žen v reklamě - slovensky

Kategorie: Propagace, Ekonomické cizojazyčné práce

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava Ekonomická fakulta, Ostrava - Poruba

Charakteristika: Práce popisuje vnímání žen v reklamě. Jsou tu rozděleny do několika kategorií. Stručně je představena žena v reklamě jako matka. Důraz je kladen na vnímání ženy jako krásky, tak jak ji představují různá média, tisk, nebo také televize. Pro názornost je práce doplněna fotografiemi z rozličných reklam. Třeba reklamou proti anorexii. Rovněž je zmíněna, a charakterizována kampaň firmy Dove "kampaň za skutečnou krásu". Závěr popisuje ženu jako sexuálním objekt, i jako nezávislou a soběstačnou osobnost.

Obsah

1.
Žena ako matka
2.
Žena ako kráska
2.1.
Zmeny v reklamnom priemysle - pojetí ženy
3.
Žena ako sexuálny objekt
4.
Žena ako nezávislá a sebestačná osobnosť
5.
Záver

Úryvek

"Okrem Oliveira Toscaniho si potrebu zmeny v reklamnom priemysle uvedomili aj ďalší. Vizualizácia žien ako sexuálnych symbolov a žien starajúcich sa o domácnosť síce prevláda, ale začínajú sa objavovať prvé náznaky odlišného pojatia. Skutočne odlišnou je „Kampaň za skutočnú krásu“ od kozmetickej spoločnosti Dove (obr. 2). Cieľom kampane je vyslať posolstvo, že žiadna supermodelka nevyzerá ako supermodelka, kým sa o ňu nepostará tým odborníkov a počítačová technika, ktorí jej zaistia sexy image. Inými slovami, Dove svetu oznamuje, že každá žena je krásna, bez ohľadu na to, čo predkladajú média a reklamný priemysel. Dove stavil na tvrdú realitu – ženy s pehami, vráskami, veľkým nosom či nadváhou.

Kampaň Dove, tvrdí to, čo reklamná brandža väčšinou schopná nie je. To, že produkt sa dá predávať aj vtedy, ak sa reklama nesnaží vzbudzovať u konzumentov falošné ilúzie. Na billboardoch okrem loga Dove produkty nevidno. Tvorcovia sa rozhodli obísť triviálne posolstvá, cieľom reklamy bolo najprv „rozpútať vo verejnosti diskusiu na tému skutočnej krásy a jej meradiel“

Treťou kategóriou vnímania žien v reklame je žena ako sexuálny objekt. Žena má rolu pasívneho i aktívneho sexuálneho objektu. Ako vyplýva z analýzy českých médií, na fotografiách sú ženy prezentované odlišne ako muži. Dôraz sa kladie na polonahé či úplne nahé ženy vo zvodných pózach, preferuje sa erotika a zvodnosť. Prednosť dostávajú ženy štíhle, krásne, usmievavé a mladé. Čo najviac zostáva v prípade mužov tabu, je práve zmieňovaný dôraz na sexualitu, teda na odhalené telo. Zatiaľ čo v prípade žien sa pohlavné orgány ukazujú bez rozpakov alebo sa preferujú prezentácie len v spodnom prádle, u mužov sa volí úplne iná vizualizácia. Občas sa objavia fotografie odhaľujúce mužské telo. Na rozdiel od žien sa však ich intimita neprezentuje s takou samozrejmosťou a bez rozpakov. Vizuálna vulgarita však môže značku aj devalvovať. Netreba chodiť ďaleko a stačí sa pozrieť na spoločnosť Arcimpex, ktorá sa zaoberá výrobou hutného materiálu. Ich billboardy stretáva snáď každý, či už cestou autobusom do školy, alebo autom do práce. Sú neprehliadnuteľné a u väčšiny z nás boli predmetom vášnivých diskusií. Niekomu sa páčia, pre niekoho sú pohoršujúce až neetické. Každý ich billboard je svojím spôsobom provokujúci a so sexuálnym podtónom. Samozrejme, že na billboardoch sú prezentované ženy so sloganom, ktorý sa dá vysvetliť dvojzmyselne (viď obr. 4 a 5). "

Poznámka

Čistý text dosahuje 3 cca stran. Práce obsahuje grafiku.
Částečně čerpáno také z: is.muni.cz/th/65299/fss_m/Diplomova_praca_Galgonova.txt.
Práce do předmětu Marketingové pojetí výrobku - Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14815
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse