Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Nokia - vytvoření strategického plánu

Nokia - vytvoření strategického plánu


Kategorie: Strategický management

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce se zabývá vytvořením strategického plánu společnosti Nokia. Dělí se na 2 části. První obsahuje charakteristiku firmy. Popisuje vize, strategie a cíle. Druhá polovina rozebírá současný stav firmy, uvádí její SWOT analýzu a finanční plán. Navrhuje jednotlivé podnikatelské strategie, vedoucí ke zvýšení prodeje.

Obsah

1.
Úvod
2.
Představení organizace a vymezení předmětu podnikání
3.
Historie Nokia
4.
Vize a strategie
5.
Vybrané cíle
6.
Hodnoty Nokie
7.
Portfolio produktů
8.
Přírodní makroprostředí
9.
Inovační makroprostředí
10.
Demografické makroprostředí
11.
Sociálně – kulturní makroprostředí
12.
Ekonomické makroprostředí
13.
Legislativní makroprostředí
14.
Globální makroprostředí
15.
SWOT analýza
16.
Finanční analýza
17.
Návrhy strategií

Úryvek

"Prognóza
Z krátkodobého hlediska se jistě nezmění demografické znaky obyvatelstva, v dlouhodobějším hledisku můžeme očekávat stárnutí obyvatel, což platí především pro Evropu. Zároveň však dochází k prodlužování průměrného věku obyvatelstva (platí pro ekonomicky vyspělé státy). V současné době je znát nárůst vzdělanosti populace, který můžeme očekávat také v následujících letech.
Z ekonomického hlediska můžeme očekávat postupné snižování státního dluhu v České republice a růst reálného HDP a to jak v ČR tak v ostatních zemích Evropy. V budoucnu by nemělo dojít k enormnímu nárůstu nezaměstnanosti.
Nadále lze očekávat rozvíjení obchodních vztahů navzájem se státy Evropské unie.
Velké změny můžeme také čekat v technologickém zázemí, zejména pak v komunikaci. Již v současné době se pohybuje využívání internetu v ČR okolo 40 % celkové populace a můžeme očekávat, že se nadále bude zvyšovat a přibližovat se tak průměru EU, který činí as 55%.

Optimistická strategie
Společnost Nokia má na trhu vybudované silné postavení, především tím, že působí na trhu dlouhá léta, má obrovské zkušenosti, věnuje obrovské investice do vývoje a výzkumu a tak jí nová konkurence může těžko ohrozit. Napříč tomu nesmí „ usnout na vavřínech“, protože v této dynamicky rozvíjející se oblasti by to mohla být osudná chyba.
Vzhledem k tomu, že firma Nokia si už na trhu dokázala vybudovat dobré jméno založené na špičkové kvalitě, a to i při vyšších cenách a podařilo se jí ovládnout více než 30 % trhu s mobilními telefony, je v zájmu firmy, aby si tento stav udržela a tomu přizpůsobila svou obchodní strategii. Je velice důležité, aby společnost Nokia i nadále pokračovala ve svých propagačních aktivitách, a to jak celé firmy, tak jejích jednotlivých produktů. Jedná se především o poutavé televizní reklamy a také o sponzoring. Zároveň by se měla i nadále snažit zaujmout především mladou generaci prostřednictvím nejmodernějších mobilních telefonů a dále skupinu zákazníků (manažerů), kteří pro svou práci potřebují speciálně vybavený telefon a diář v jednom. Tyto dvě skupiny zákazníků jsou pro Nokii nejdůležitějšími skupinami.

Firma Nokia se dále střetává s problémem stanovení cen pro zahraniční trhy. Mohla by zvolit jedinou cenu pro všechny trhy na světe, ale tato cena by byla pravděpodobně příliš vysoká v ekonomicky méně vyspělých zemích a příliš nízká v zemích ekonomicky vyspělých. Ke svým výrobním cenám musí přičíst dopravní náklady, cla, marže importérů, velkoobchodních firem i firem maloobchodní sítě. Proto by měla Nokia zvolit strategii vysokých cen. Tato strategie je realizovaná firmami, které mají na trhu významné postavení, pozitivní image a kvalitní výrobky. Jejím uplatňováním se firma většinou snaží získat vedoucí postavení v kvalitě výrobků. Stejně tak může uplatňovat tzv. skimming strategii (strategie přeskakujících cen) - znamená to, že může uvádět na trh nové výrobky za „smetánkovou cenu“. Předpokladem volby této strategie je nejen vysoká kvalita výrobku ale i pozitivní image či prestiž firmy na trhu. Firma Nokia určitě tyto předpoklady splňuje, takže patří k prestižním a inovativním firmám.

Firma Nokia je silným konkurentem pro mnoho výrobců mobilních telefonů na českém trhu a proto by si měla toto postavení i nadále udržet. Úspěšné soupeření s konkurencí je závislé na tom, jak dokáže firma NOKIA reagovat a využívat slabých stránek svých konkurentů a také jak dokáže čelit jejich útokům, ale i využívat své silné stránky. Nokia by se měla pro udržení vedoucí pozice na evropském trhu by se měla Nokia snažit zaujmout poutavou reklamou, zviditelnit se pomocí sponzorských a dobročinných akcí, investovat finanční prostředky do vývoje a nových technologií.

Státy Evropské unie mají společný jednotný trh, což Nokii ulehčuje distribuci a prodej svých výrobků do všech států EU. V ostatních státech světa však existují různé obchodní podmínky a normy, které nepříznivě ovlivňují příchod zahraniční konkurence na domácí trh. Motivací společnosti Nokia by mohlo být rozšíření své silné pozice i mimo Evropu. V Americe není Nokia moc známou značkou, proto by se tam mohla pokusit proniknout a oživit tím trh s mobilními telefony. I přes to, že je Nokia nadnárodní společností, jsou i přesto místa a trhy, kde doposud nepronikla. Jedná se především o trhy v Africe, Jižní Americe a Asii, což je způsobeno mimo jiné i nepříznivou politickou a ekonomickou situací. Nemalé příležitosti pro mobilní telefony představují obrovské východní trhy také v Asii, a to především v Číně, Indii a Indonésii. Proniknutí na nové trhy ovšem není jednoduchou záležitostí a otázkou jednoho roku, ale jde o dlouhodobou činnost, která však může přinést značný úspěch. Zároveň však proniknutí na nové trhy přináší obrovskou finanční zátěž pro společnost, protože se musí postarat o zajištění propagace svých produktů, vybudování a zařízení prodejních míst, zajištění administrativní stránky a mnoho dalšího."

Poznámka

Tato práce obsahuje obrázky.
Práce je kompilačního charakteru. Čerpá ze zdroje: http://www.nokia.cz/A4447027?newsid=-4055

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč
  2. Platit kartou 38 Kč
  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse

TOPlist