Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Senioři - klienti budoucnosti - esej

Senioři - klienti budoucnosti - esej

Kategorie: Strategický management

Typ práce: Eseje

Škola: Česká zemědělská univerzita v Praze Provozně ekonomická fakulta, Praha 6 - Suchdol

Charakteristika: Práce obsahuje esej o důchodcích jako možném významném tržním segmentu. Zamýšlí se nad jejich životním stylem, potřebami i nároky. Poukazuje na firmy, které by měly změnit své strategie, a zaměřit se na seniory jako novou spotřebitelskou skupinu. V závěru je uvedeno rozdělení důchodů do několika skupin spolu s jejich charakteristikou.

Obsah

1.
Úvod
2.
Senioři a investice do budoucnosti
3.
Reakce firem
4.
Aktivní senioři
5.
Odchod do důchodu - aspekty života
5.1.
Skupina out-nesters
5.2.
Skupina tradičními důchodci
5.3.
Skupina moderních důchodců
5.4.
Skupina bohatí důchodci
6.
Závěr

Úryvek

"V době po odchodu do důchodu se střetávají dva silné apekty jejich života. Jedním z nich je změna denního programu a také společenského statusu, druhým aspektem je zvyk a chuť pokračovat v jejich dosavadním životním stylu. Obecně však můžeme říci, že se daleko vice zaměřují na zdraví, rodinu, pohodlí a příjemné prožití volného času. Volný čas je společná vlastnost většiny důchodců. Z tohoto společného znaku se snaží těžit například zábavní průmysl a média.

Je jasné, že nemůžeme celé skupině seniorů přiřazovat stejné vlastnosti, způsoby reagování a kupní zvyklosti, proto si pomůžeme rozdělením lidí ve středním a starším věku do několika hlavních skupin podle životního stylu, životní etapy apod. [1]

První touto skupinou jsou out-nesters. V České republice byla tato skupina velmi silně ovlivněna historickými faktory. Věkově bychom sem zařadili lidi od čtyřicátého pátého roku věku až do doby, kdy odchází do důchodu. Současní členové této skupiny zažili situaci před rokem 1989 a tudíž si často váží toho, co jim v součastnosti nabízí tržní, demokratická společnost. Tito lidé vychovali děti, kteří se v nedávné době osamostatnily. Tím pádem se jim zvedl reálný příjem a také jim přibyl volný čas. Mají víc prostoru věnovat se sami sobě a více se realizovat v oblastech, které dříve kvůli nedostatku času nebo financí museli potlačovat. Značný díl mimopracovního času tráví mimo domácnost. V této době na ně však již doléhají první problémy spojené se stárnutím. Členové této skupiny jsou často významnými klienty finančních institucí, jelikož si více než jiní uvědomují blížící se možný pokles disponibilních prostředků spojený s odchodem do důchodu. Také při nákupech zboží se orientují především na zahraniční značky, stále se zajímají o trendy nejen v oblékání, ale také například při nákupu sportovního vybavení nebo domácí elektroniky. [1]

Druhou skupinu lze nazvat tradičními důchodci. Předpokládá se, že se časem velikost této skupiny bude zmenšovat, ale zřejmě bude i nadále tvořit nejpočetnější segment. Tato skupina není pro obchodníky příliš lákavou cílovou skupinou. Jejich spotřebitelské chování se vyznačuje preferováním levných neznačkovým výrobků. Velká část jejich nákupů se realizuje ve slevách, výprodejích, diskontech či ve stánkovém prodeji. Sledování televize tvoří největší náplň jejich volného času. Komunikace s nimi tedy zcela logicky probíhá cestou televizních reklam, dále formou letáků, slevových kupónů. [1]

Dalším segmentem je skupina moderních důchodců. Ti se vyznačují moderním, aktivním přístupem k zajištění finančních prostředků na důchodový věk. Tuto skupinu převážně tvoří střední vrstva kvalifikovaných lidí, což se samozřejmě odráží i ve složení spotřebního sortimentu, který poptávají. Předpokládá se, že početní zastoupení této skupiny bude v budoucnu stoupat a očekává se, že se v budoucnu stane hlavní cílovou skupinou marketingových aktivit. Tato skupina se vyznačuje loajálním spotřebním chováním. Její výdaje se týkají převážně věcí souvisejících s péčí o sebe a s volnočasovými aktivitami. Při nákupech se rozhodují převážně na základě pohodlí, příjemného prostředí a obsluhy. Lze předpokládat, že členové této skupiny získají finanční prostředky z dřívějších investic do akcií, kapitálového životního pojištění nebo jiných finančních produktů. [1]

Poslední skupinu tvoří bohatí důchodci, což jsou většinou úspěšní podnikatelé, restituenti, špičkoví vědci, manageři a jiní profesionálové. Tato skupina je na zákaldě početního zastoupení nejmenší, ale zato velmi lákavá. Tito lidé si už v mladším věku vytříbili svůj vkus, potrpí si na luxus a jsou loajální k ověřeným značkám, proto je tato skupina obtížně oslovitelná. Jejich výdajům budou dominovat velmi kvalitní a luxusní služby. [1]"

Poznámka

Práce do předmětu Marketingové řízení - Česká zemědělská univerzita, Provozně ekonomická fakulta.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14856
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse