Obsah
Úryvek
"Jako druhý příklad reklamní kampaně jsem si vybral GSM společnost Vodafone. Narozdíl od předešlé kampaně, jež apeluje především tím, že se nám snaží prezentovat „normálního“ člověka z davu a to vše mít okořeněno hutnou omáčkou hlouposti, je kampaň Vodafonu o poznaní profesionálnější. Vodafone kampaň vsadila jednak na precizní technické provedení plné lákavých a pro oko lahodných efektů (např.příloha: Vodafone - uzijte si kazdou vterinu), ale i vtipnými shoty jako je série reklam „Vítěz poháru tarifů“ (v přílohách několik druhů), jež nám sice tvrdí že Vodafone je prostě nejlepší,ale tvrdí to bez infantilního se otírání o konkurenci a také s vtipem. Poslední částí nedávné kampaně je i série reklam do které se Vodafone rozhodl obsadit známou osobnost. Obsazení celebrity, která má na lid vliv není nic nového, a je to praktika často používaná, nicméně Vodafone se rozhodl využít nejen známé tváře,ale i skvělých komediálních schopností Petra Čtvrtníčka(Přílohy: Vodafone-Čtvrtníček , několik druhů)ny“ ,či se, za společnosti psů-sobů, jen promenuje po scéně a sděluje nám poslední nabídky Vodafonu, činí tak vtipně (a to i v takzvané „reklamě naruby“). Navíc určitá vtipná heslovitost a vtipné repliky Petra Čtvrtníčka vedou k jevu, jež se nazývá virální marketing, což znamená že se daná reklama stane terčem různých lidových parodií. Na Vodafone reklamy jsem, hlavně v internetovém prostředí, zachytil desítky takových lidových tvořivostí a mini-dílek, což jen svědčí o kvalitě reklamní kampaně (včetně již zmiňované „reklamy naruby“, kde Čtvrtníček reklamy paroduje sám). Ale nic není tak dobré, jak by se mohlo zdát. Vodafone sice spolu s jinými věcmi vsadil na známé pravidlo memorování a své nabídky nám vtlouká do hlavy opravdu často,ale asi až příliš často. Kam se člověk podívá všude vidí a slyší reklamy Vodafonu. Vodafon nejen že má rovnou i několik spotů během jednoho bloku, sponzoruje také nemálo pořadů (a před každým tímto pořadem nám to i několikrát připomene), sportovních aktivit a dalších. Vodafone to prostě s reklamní kampaní přehnal a začal jí potenciální zákazníky znechucovat. Dříve vtipné a komediální výstupy v reklamních shotech jsou po desetitisícím opakování již trapné a okoukané a nemohou již zaujmout. Přílišná agresivita reklamní kampaně již začíná spíše odrazovat než popízet ke koupi.A je to škoda – reklamy Vodafonu byli poměrně osvěžující mezi jinak velkou reklamní hloupostí na českém trhu.
Závěrem bych chtěl říci, že jsem se zde pokusil o určité srovnání. Na jedné straně reklamní kampaně nenápadité a velice hloupé a na druhé straně kampaní vtipnou a nápaditou. Bohužel u obou kampaní se společnosti dopustili velkých chyb. U první je onou chybou celá koncepce kampaně a u druhé její přeci jen přílišná rozšířenost, která vede ke znechucení potencionálním kupujícím."
Poznámka
Práce obsahuje fotografie.
Obsahuje hrubé pravopisné chyby.
Vlastnosti
Číslo práce: | 15117 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ne |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 180 |
Velikost souboru: | 186 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4918b22b8fc5c.zip (186 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.