Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Laurin a Klement - historie výroby automobilů

Laurin a Klement - historie výroby automobilů


Kategorie: Výrobek, Doprava

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce seznamuje s historií výroby produktů značky Laurin a Klement. Uvádí informace o příchodu Václava Klementa do Mladé Boleslavi, i o setkání s Václavem Laurinem. Zabývá se založením továrny na výrobu motocyklů. Dále informuje nejen o výrobě automobilů, chodu továrny, ale také o účasti na různých sportovních soutěžích značky L&K. Závěr se věnuje dalším výrobkům této firmy, i situaci po první světové válce.

Obsah

1.
Mladá Boleslav - příchod Václava Klementa
2.
Setkání s Václavem Laurinem
3.
Založení nové továrny
4.
Představení prvního motocyklu
5.
Reklama firmy L&K
6.
Představení automobilu
7.
Rozšíření továrny na automobily
8.
Závody na vozech L&K
9.
Další výrobky firmy
10.
Situace po 1. světové válce

Úryvek

"Od samého začátku výroby motocyklů vsadil Klement na reklamu a především na účast ve sportovních podnicích. Dokud v Boleslavi vyráběli jen velocipédy, brojili oba spolumajitelé proti jakémukoli angažování se ve sportu. Teď pochopili, že lepší reklamu si nemohou přát. Brzy se ukázalo, že nejen v Čechách, ale ani v Rakousko-Uhersku nemá značka vážnějšího konkurenta. Dokonce i věhlasná německá firma Seidel & Naumann s desetinásobným počtem zaměstnanců, ta firma, která před deseti lety ze své pobočky odbyla Klementovu opravu kola, se roku 1904 přihlásila se žádostí o licenci. Nebylo divu, neboť značka L&K dobývala svět. Největšího úspěchu dosáhl roku 1905 Václav Vondřich, když na francouzském okruhu u Dourdanu vyhrál Gordon Bennetův pohár, tedy neoficiální mistrovství světa. Porazil Francouze, Angličany i Němce a dokázal, že mladoboleslavské motocykly představují to nejlepší.
To už v Mladé Boleslavi napřeli síly ještě jiným směrem. Znovu podali důkaz rozhledu a předvídavosti, když se Laurin a Klement ve chvíli největších úspěchů s motocykly rozhodli pro u nás novou výrobu automobilů. První pokusná vozítka, vybavená motocyklovým motorem, vznikla už v roce 1901. Na sklonku roku 1905 představila L&K skutečný automobil - voiturettu typ A. Ač malý, měl všechny atributy automobilové konstrukce -totiž čtyřdobý, kapalinou chlazený vidlicový dvouválec o objemu 1005 cm3, umístěný podél za přední nápravou. Měl výkon 5,2 kW (7 k). Rám nesl otevřenou dvousedadlovou karoserii se stahovací střechou. Vozík (podle typu karoserie) o hmotnosti až 600 kg dosahoval rychlosti až 40 km/h. Byl to úspěšný typ, který s ohledem na svoji cenu (3 600 korun, tedy bývalých 1 800 zlatých) šel dobře na odbyt a předznamenal jen o něco vylepšený model B. Toho už se prodalo na 250 voiturett, což byla série na svoji dobu nevídaná.
S představením nového vozu oficiálně ukončili v Boleslavi výrobu jízdních kol. Montáž motocyklů sice dál pokračovala, ale už se neobjevily žádné nové typy a počet expedovaných jednostopých vozidel pomalu klesal, až jejich produkce v roce 1911 zcela ustala.
Automobilka mířila vysoko. Aby oba společníci mohli své záměry uskutečnit a obstát v konkurenci, aby mohli nabídnout nejen to nejlepší, ale i v nejširším sortimentu, museli zvýšit výrobu, tedy rozšířit továrnu. Nejrychlejší cesta vedla přes akcionování firmy, k němuž došlo v roce 1907. Nové typy automobilů se objevovaly s železnou pravidelností. Nejrůznější karoserie - od osobních, luxusních, rozvážkových, omnibusových až po nákladní - mohly splnit požadavky každého zákazníka. Významný byl typ F, jehož se v letech 1907-1909 vyrobilo 371 kusů.
S automobily se továrna také pravidelně zúčastňovala nejrůznějších sportovních podniků, na nichž si vedla podobně jako v dobách motocyklových závodů. Vítězství v desítkách podniků měla podíl na tom, že se automobily L&K prodávaly nejen v Čechách a Rakousko-Uhersku, ale také v Rusku, Japonsku, Anglii, ba dokonce i na Novém Zélandu. Export představoval dvě třetiny celkové produkce. "

Poznámka

Práce je kompilačního charakteru. Čerpáno z: http://tuning-virtual.tym.cz/.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč
  2. Platit kartou 38 Kč
  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse



TOPlist