Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Uplatnění marketingu ve službách - slovensky

Uplatnění marketingu ve službách - slovensky

Kategorie: Marketing, Služby, Ekonomické cizojazyčné práce

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava Ekonomická fakulta, Ostrava - Poruba

Charakteristika: Práce se zabývá uplatněním marketingu ve službách. Jedná se spíše o výkladový text pro samostudium. V úvodu je shrnuto, co obsahují jednotlivé části práce. Každá kapitola uvádí cíl dané kapitoly, čas potřebný k jejímu studiu, klíčové slova a souhrn kapitoly. Nejdříve jsou popsány základní rozdíly mezi výrobkem a službou. Poté se práce zabývá marketingovým přístupem k službám. Popisuje zejména marketingový mix služeb a jejich vlastnosti, i faktory ovlivňující rozvoj služeb. Věnuje se rovněž marketingovému výzkumu služeb, především jaké jsou požadavky na tento výzkum, a jak vytvořit metodiku výzkumu. Závěrečná kapitola seznamuje nejen se způsoby zjišťování spokojenosti se službami, ale také s metodami měření spokojenosti.

Obsah

1.
Výrobok verzus služba
2.
Marketingový prístup k službám
2.1.
Vlastnosti služieb
2.2.
Marketingový mix služieb
2.3.
Faktory ovplyvňujúce rozvoj služieb
3.
Marketingový výskum v službách
4.
Spokojnosť so službami
4.1.
Spôsoby zisťovania spokojnosti
4.2.
Metódy merania spokojnosti
4.3.
Spokojnosť a dôležitosť

Úryvek

"2.1 Vlastnosti služieb

Prvou a najcharakteristickejšou vlastnosťou služby je jej nehmotnosť. Nie je možné ju uchopiť, prezrieť a len v málo prípadoch si ju môže zákazník vyskúšať. Veľká časť prvkov, ktoré predstavujú kvalitu služby, ako sú spoľahlivosť, istota, dôvery-hodnosť a pod., sa dá overiť až po jej zakúpení a následne jej spotrebe. To prináša veľkú mieru neistoty a nedôvery pri poskytovaní služieb. Zákazník má sťaženú pozíciu pri výbere medzi navzájom si konkurujúcimi poskytovateľmi podobných služieb. Tento problém sa snaží marketing služieb riešiť posilnením marketingového mixu o prvok materiálneho prostredia, zdôraznením významu komunikačného kanálu, budovania silnej značky a dobrého mena spoločnosti. Producenti služieb sa zase snažia o čo najväčšie zhmotnenie služby. Výsledok poskytnutia služby môže mať v niektorých prípadoch aj materiálny charakter. Ide o služby charakteru zhoto-venia veci na objednávku, ako je napríklad ušitie svadobných šiat, či príprava sva-dobnej hostiny.

Ďalšou vlastnosťou, ktorá charakterizuje služby, je neoddeliteľnosť od nástrojov jej produkcie. Producent a zákazník služby sa musia stretnúť v čase a priestore, aby mohla byť realizovaná výhoda, ktorú zákazník získava poskytnutím služby. Tá je realizovaná v jeho prítomnosti. Znamená to, že sa priamo podieľa na jej vytvorení. Nemusí však byť prítomný po celú dobu. Napríklad nemusím byť pri varení jedla alebo zasnežovaní lyžiarskeho strediska. Význam neoddeliteľnosti spočíva nielen pri predaji služby, ale tiež pri jej vývoji a produkcii. Tým, že je zákazník jej súčas-ťou, je možné službu prispôsobovať jeho potrebám. Neod-deliteľ-nosť

Variabilita služieb súvisí predovšetkým so štandardom ich kvality. V procese po-skytovania služby sú prítomní zákazníci, ľudia a poskytovatelia služieb. V prípade zákazníkov je veľmi náročné nejakým spôsobom predvídať alebo stanoviť určité normy správania.
Variabilita výstupov procesov a poskytovaných služieb, teda ich výsledného efektu, zvyšuje význam vytvárania postavenia služby vo vzťahu ku konkurencii a má vplyv tiež na zdôraznenie obchodného mena a značky. Heterogenita spolu s ne-hmotnosťou vedú k tomu, že je veľmi obtiažne ich patentovať."

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 20 stran. Práce obsahuje tabulky, schémata a grafiku.
Celá práce je psána v tabulkách.
Práce z předmětu Studijní opory pro další vzdělávání pracovníků - Vysoká škola báňská, Technická Univerzita Ostrava, Fakulta ekonomická.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera15573
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse