Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Vysokoškolské okruhy > > Manažerská ekonomika - otázky ke zkoušce

Manažerská ekonomika - otázky ke zkoušce

Kategorie: Management, Podniková ekonomika

Typ práce: Vysokoškolské okruhy

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce obsahuje otázky ke zkoušce k předmětu manažerská ekonomika. Charakterizuje všechna důležitá témata. Popisuje základní problematiku, i fungování manažerských mechanismů.

Obsah

1.Podnikatelský plán, význam, základní členění
2.Konkurenční strategie a konkurenční výhoda – podstata, význam
3.Strategická analýza makrookolí – význam, postup, metody
4.Strategická analýza mikrookolí – význam, postup, metody
5.Dodavatelské a hodnotové řetězce, význam, základní články (role zástupce a vlastního prodejního pracovníka), dodací podmínky Incoterms
6.Analýza konkurence – význam , metody, informační zdroje
7.Základní typy podnikatelských strategií. Předpoklady, výhody, nevýhody
8.Podstata a postup benchmarkingu. Které firmy lze považovat za úspěšné
9.Klíčové faktory úspěchu a jejich využití v tvorbě podnikatelské strategie. Příklady
10.Cenová tvorba – základní způsoby tvorby cen, rozvrhování režijních nákladů, zisková přirážka a zisková marže, cenová strategie
11.Krizové řízení podniku (soudní, mimosoudní, záchovné a destruktivní). Signály krize. Jak se krizi v podniku vyhnout
12.Prioritní cíle spojené se založením podniku
13.Klasický a moderní přístup (založený na BSC) k formulování strategie
14.Struktura odvětví a odvětvová struktura. Možnosti analýzy
15.Strategické aliance, podstata, formy. Jak si vybrat partnera pro spolupráci
16.Životní cyklus výrobku, odvětví, podniku. Shodné a odlišné rysy
17.Příprava účetních výkazů (plánovaná rozvaha, výsledovka, výkaz cash flow). Variabilní aktiva a pasíva, metody oceňování zásob
18.Rozpočtování, typy rozpočtů. Rozpočty versus kalkulace
19.Základní typy tržních strategií. Podstata, výhody a nevýhody

Úryvek

"2. Konkurenční strategie a konkurenční výhoda – podstata, význam.

Konkurenční strategie = hledání příznivého konkurenčního postavení v určitém odvětví
- základní, co rozhoduje o výnosnosti podniku, je odvětví, ve kterém podnik působí
- pro konkurenční strategii jsou důležité i činitelé, kteří určují vzájemné konkurenční postavení uvnitř odvětví
Cílem strategie je nalézt v odvětví takové postavení, kdy podnik může čelit nejlépe konkurenční silám nebo jejich působení obrátit ve svůj prospěch.

Konkurenční výhoda = hodnota, kterou je podnik schopen vytvořit pro své zákazníky a která převyšuje náklady podniku na její vytvoření. Konkurenční výhoda je spojena s tzv. hodnotovým řetězcem
Konkurenční výhoda vypovídá tom, v čem je podnik unikátní, silný a čeho konkurenti nemohou snadno dosáhnout či napodobit. Vzniká z přístupu unikátním zdrojům nebo z unikátních schopností.

Konkurence mezi existujícími firmami
• velký počet stejně velkých konkurentů
• pomalý růst odvětví
• vysoké fixní nebo skladovací náklady
• nedostatek diferenciace
• nedostatek prostředků na změnu výrobního programu
• rozmanitá konkurence
• vysoké strategické podíly
• vysoké bariéry na opuštění odvětví
Bariéry vstupu

Pokud má podnik zájem o vstup do odvětví, které se mu jeví jako nadprůměrně ziskové, musí posuzovat jaké bariéry pro vstup existují a nakolik je schopen je překonat. Překážky vstupu do odvětví mají zpravidla základ:

• úspory z rozsahu
• diferenciace výrobku
• náklady na změnu výrobního programu
• požadavky na kapitál
• přístup do distribuční sítě
• absolutní nákladová výhoda
• vlastní politika
• očekávaná reakce uvnitř odvětví"

Poznámka

Práce obsahuje schémata, tabulky a grafy. Čistého textu v práci je cca 40 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 65 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 59 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 990 kreditů (=55Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 2,50€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera16265
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 2,50€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse