Obsah
2. | Je skrytá reklama a product placement hrozbou?
|
2.1. | Skrytá reklama a film
|
2.2. | Skrytá reklama na internetu
|
Úryvek
"Skrytá reklama jako taková je tedy zákonem zakázána, ale stejně se s ní setkáváme v podstatě pokaždé, když v televizi nebo kině běží jakýkoliv pořad. V podstatě každý výrobek v záběru kamery, který nese viditelné logo nebo značku výrobce popřípadě je charakterizován svým designem, může být označen za skrytou reklamu v podobě product placementu.
Dilema tvůrců všech pořadů, filmů i dokumentů nejen ze současnosti, kde postavy dělají to, co každý jiný občan, tzn. například jezdí autem, nosí značkové oblečení, hodinky a tak podobně, je takové, že ať vyberou jakýkoliv děj, scénu a postavy, vždy se najde někdo, kdo tyto tvůrce bude moct obvinit ze skryté reklamy.
Z výše uvedeného vyplývá, že ať se tvůrce filmu zachová jakkoliv, podle svého správného uvážení, vždy se najde někdo, kdo ho nařkne, že si zahrává se zákonem, v podobě propagace určitého výrobku. V takových případech může přijít od regulačních orgánů i pokuta. Bohužel v Česku a jeho právním řádu není jasné podle jakých pravidel má regulační orgán (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání popř. Rada pro reklamu) zasáhnout, tvůrce nebo šiřitele díla pokutovat, sankcionovat a navrhovat jiná právní řešení. Shora zmíněný zákon sice reklamu skrytou zakazuje, ale podmínky pro rozpoznání product placementu , jako jejího největšího zástupce, z této definice nevyčteme. Proto Rada (RRTV) někdy rozhoduje ve sporných nebo ohlášených případech rozdílně, což způsobuje legislativní nejistotu. Když tedy vidíme ve filmu nebo v televizi herce, který popíjí nejmenovaný alkohol a v nás to navodí pocit, že láhev je podobná láhvi Smirnoff vodky, jen těžko dokážeme, že producent tohoto filmu použil techniku product placementu nebo je to jin čirá náhoda, že rekvizitář vybral právě tuto lahev a ne třeba láhev od okurek. Z tohoto mj. vyplývá, že obvinění z porušení zákona je jen velmi těžko prokazatelné. Nejspíš je tedy vše jen na pocitovém vnímání každého z diváků (členů Rady zejména) a producenti velmi často využívají situace, že nemáme v právním řádu jasně definovaná pravidla pro product placement nastolená zákonem. Skrytá reklama tak může být placená i neplacená. Pokud je neplacená, znamená to, že tvůrci mezi prsty zbytečně protékají peníze, které mohl využít také na lepší zpracování díla.
Skrytá reklama, která do díla zapadá a vlastně jej spoluvytváří, nevadí, ani když je placená. Naproti tomu, ani bezplatnost neposvětí skrytou reklamu, která z díla „trčí“ a snižuje jeho uměleckou hodnotu. "
Poznámka
Tato práce je kompilačního charakteru. Čerpá ze zdrojů: http://mam.ihned.cz/2-14067740-107100_d-0c; http://www.blisty.cz/art/18370.html.
Vlastnosti
Číslo práce: | 17039 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2009 |
Počet stažení: | 217 |
Velikost souboru: | 15 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x49de4cd6affef.zip (15 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.