Obsah
Úryvek
"1)PRENATÁLNÍ OBDOBÍ - početí až narození( 39-41 týdnů)
spojení-vývoj v matčině těle-porod; vliv zážitků z tohoto období důležitý-možnost po-škození-drogy, stres, strach,..
2)RANÉ DĚTSTVÍ 0-3 roky
a) NOVOROZENEC 0-1 měsíc-přechod do vnějšího prostředí-adaptace
-základní nepodmíněné reflexy(hledací, sací, polykací, vyměšovací,..)
-motoricky značně pasivní, pocity hladu, bolesti
-negativní reakce na vnější podněty(křik, pláč)
b) KOJENEC- do konce 1.roku-prudký růst, růst hmotnosti
-intenzivní vývoj CNS-vytváří se podmíněné reflexy
-dítě sedí, chodí, uchopuje a pouští věci, emočně projevuje spokojenost
c) BATOLE 2-3 roky, rozvíjí se jemná motorika, navazuje vrstevnické vztahy a kontak-ty, komunikace ( 2leté 200-300 slov), rozvoj poznávacích schopností
-existence „prvního vzdoru„- ( To je moje...) -sebeuvědomování, sebeprosazování, ne-existence logického myšlení
3)PŘEDŠKOLNÍ VĚK 4-6 let, postupný rozvoj, změny už méně patrné
-názorné, konkrétní myšlení; pohybová koordinace, zručnost ( malování )
-formování svědomí, diference mužských a ženských rolí
4)MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK 6-11/12 let, rozvoj sbepojetí, sebehodnocení
-schopnost podřídit se cizí autoritě, sebeovládání, společné řešení úkolů
-psychosociální (rozumová vysp., citová,motiv.zralost) a biologická( těles.) zdatnost
5)DOSPÍVÁNÍ 12-20let
a) PUBERTA 11-15 let- biolog., psych., sociální změny
-biologické- prudký růst, tělesné proporce, sek. pohl. znaky
-fyziologické dozrávání pohl. org. ( dříve u dívek)
-zdokonalení vnímání, paměť, fantazie, přechod od konkrétního
k abstraktnímu myšlení; citová labilita, bezprostřednost, spory s rodiči
-vztahy s vrstevníky, oslabení emocionální vazby k rodičům, sklon k negativismu
b) ADOLESCENCE do 20-22 let-dosažení psych. dospělosti- nekryje se s biolog. či právní
-Psych.dospělost=osamostatnění se z rodičovské kontroly, přechod k sebekontrole a zodpovědnosti za své konání, spoléhání na sebe sama, samostatnost
-dosažení emocionální rovnováhy-převaha pozitiv. citů
-partnerské vztahy a tendence k volbě živ. partnera, racionální řešení problémů"
Vlastnosti
Číslo práce: | 1727 |
---|
Autor: | Dumajs - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2001 |
Počet stažení: | 1712 |
Velikost souboru: | 11 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: psyx0037.zip (11 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.