Obsah
1. | Význam a efektivnost obchodu, důvody a překážky obchodu
|
1.3 | Důvody vedoucí k obchodu
|
2. | Definice a vymezení obchodu
|
2.1 | Národohospodářský pohled
|
3. | Třídění a funkce obchodu
|
4. | Členění zboží, struktura a změny sortimentu
|
4.1 | Struktura a změny sortimentu
|
4.2 | Specializace v obchodě
|
5. | Retailing, faktory rozvoje a vývojové trendy v retailingu
|
6. | Obchodní kategorie - prostředníci
|
6.7 | Přímý prodej konečnému spotřebiteli
|
6.8 | prodej související s řemeslnou výrobou
|
6.9 | Obchod zemědělských výrobců
|
7. | Obchodní kategorie - zprostředkovatelé
|
7.2 | Obchodní zprostředkovatel — makléř
|
8. | Druhy velkoobchodních činností
|
8.1 | Dodávkový velkoobchod
|
8.2 | Agenturní — traťový velkoobchod
|
8.3 | Samoobslužný velkoobchod
|
8.5 | Prodejní sklady (demigrosisté)
|
9. | Druhy maloobchodních činností
|
9.1 | Maloobchod realizovaný v síti prodejen
|
9.2 | Maloobchod realizovaný mimo sít‘ prodejen
|
10. | Rizika v obchodní činnosti
|
10.1 | I. Rizika vyplývající z ekonomických podmínek na trzích:
|
10.2 | II. Ostatní druhy rizik:
|
11. | Zajištění splnění závazku
|
12. | Smluvní pokuta a úroky z prodlení
|
13. | Cíle cenové tvorby a slevy
|
13.1 | Cenová rozhodování výrobců
|
13.3 | Cílová návratnost investic
|
13.5 | Následování konkurence
|
13.10 | Nekumulativní množstevní slevy
|
14. | Tvorba maloobchodních cen
|
14.1 | Jednotné nebo proměnlivé ceny?
|
14.3 | Využití psychologie při tvorbě cen
|
14.5 | Cena za měrnou jednotku
|
14.7 | Ztrátový cenový vůdce
|
15. | Platební styk a členění plateb
|
15.1 | Podle vztahu ke zboží
|
15.4 | Podle platebních instrumentů
|
15.7 | Bezhotovostní platební styk
|
15.8 | Hotovostní platební styk
|
15.10 | Platby podle jištění
|
15.11 | Postavení subjektů u bankovní záruky v tuzemsku
|
16. | Obchodně provozní operace, manipulační jednotka a zařízení v obchodním provozu
|
16.1 | Model velkoobchodních provozních operací
|
16.2 | Model maloobchodních operací
|
16.3 | Mechanizační prostředky a zařízení v obchodním provozu
|
16.4 | Manipulační jednotka a přepravní obaly
|
17. | Nákupní atmosféra a dispoziční řešení prodejních jednotek
|
17.1 | Nákupní prostředí a nákupní atmosféra
|
17.2 | Tvorba nákupní atmosféry
|
17.3 | Design prodejny (Store Design)
|
17.5 | Dispoziční řešení (Store Layout)
|
18. | Vertikální a horizontální kooperace obchodních firem
|
18.1 | Vysoce integrované obchodní firmy
|
18.3 | Vertikální kooperace
|
18.3.1 | Franchising jako forma podnikání
|
18.4 | Horizontální kooperace
|
19. | Charakteristika a cenová tvorba služeb, služby v maloobchodě
|
19.1 | Charakteristiky služeb
|
19.2 | Cenové rozhodovací procesy
|
19.3 | Služby poskytované zákazníkům
|
20. | Význam a charakteristika distribučních cest
|
Úryvek
„2. DEFINICE A VYMEZENÍ OBCHODU
Obchod je specifická ekonomická činnost, jejímž prostřednictvím se uskutečňuje prodej a koupě zboží a poskytnutých služeb za peníze. Do obchodu zařazujeme všechny činnosti spojené s nabídkou a poptávkou uskutečňované mezi prodávajícím a kupujícím, které vedou k realizaci sjednané transakce za předem dohodnutých podmínek. Obchod je zařazen v terciární sféře národního hospodářství.
4 sféry NH: 1. primární (zemědělství, těžba surovin, rybolov)
2. sekundární (průmyslu — zpracovatelský, strojní, stavební)
3. terciální (obchod a služby)
4. kvarciální (školství, zdravotnictví, kultura)
Obchod je možno chápat v několika základních polohách: jako činnost a jako instituci, tzn. v širším a v užším pojetí.
Obchod jako činnost představuje nejobsáhlejší pojetí. Je to činnost zahrnující minimálně nákup a prodej zboží.
Obchodní činností se ovšem mohou zabývat i subjekty, jejichž hlavní činností je výroba. Tam je většinou funkčně, časově i organizačně oddělen nákup a prodej, které se obvykle zabývají i odlišným zbožím. Podnik musí nakoupit vstupy od svých dodavatelů, které mění na výstupy, které pak prodává svým odběratelům. Kromě toho představuje obchod i činnosti, při nichž se neobchoduje se zbožím, ale i se službami, s informacemi či s energií, s cennými papíry apod.
V nejširším slova smyslu patří do obchodu i služby. Jde jednak o služby souvisící s prodejem zboží (prodej fyzických, organizačních či informačních úkonů, např. rezervace zboží, úprava velikosti, montáž — uvedení do provozu, pronájem předmětů, doprava zboží do bytu apod.). Jednak jde o výhradní prodej služeb — prodej bytů, dopravních úkonů, služby osobní, prodej bankovních produktů atd.
Obchod v institucionálním pojetí představuje subjekty zabývající se převážně obchodem, přičemž za obchodní instituce v užším slova smyslu jsou považovány ty subjekty, které nakupují fyzické zboží za účelem dalšího prodeje bez jeho podstatnější úpravy.
Obchod můžeme vymezit ze dvou pohledů:
1. národohospodářského
2. podnikatelského
Národohospodářský pohled zajímá centrální orgány, které usměrňují, příp. stimulují jeho činnost (zahraniční obchod), jako jedno z národohospodářských odvětví.
Agregátní veličiny zjišťované z národohospodářského pohledu:
o HDP vytvořený v odvětví obchodu,
o podíl HDP (v %) vytvořený v obchodu na celkovém HDP,
o zaměstnanost a růst zaměstnanosti v obchodu,
o podíl zaměstnanosti (v %) v obchodu na celkovém počtu zaměstnaných osob v národním hospodářství,
o struktura podnikatelských subjektů,
o ekonomické efekty dosažené v zahraničním obchodu. “
Poznámka
Práce obsahuje schémata a tabulky. Čistý text dosahuje cca 72 stran.
Vlastnosti
Číslo práce: | 18144 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 74 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2007 |
Počet stažení: | 15 |
Velikost souboru: | 594 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 65 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 59 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 2,50
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera18144
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 2,50 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.