Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Antisociální chování u mladistvých – krádeže

Antisociální chování u mladistvých – krádeže

Kategorie: Pedagogika, Sociologie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Univerzita Hradec Králové Pedagogická fakulta, Hradec Králové

Charakteristika: Tento text seznamuje s krádežemi jako asociálním chováním mladistvých. V úvodu jsou charakterizovány krádeže dle učebnice Etopedie. Poté je analyzován článek Šárky Urbanové s názvem Prevence sociálně nežádoucích jevů. Dále je zmíněno řešení kriminality dětí a mládeže dle zákona o soudnictví ve věcech mládeže.

Obsah

1.
Krádeže a jejich charakteristika z odborné knihy Etopedie
1.1.
Krádeže
1.2.
Způsoby krádeže
1.3.
Cíl a motivace krádeže
2.
Analýza článku Prevence sociálně nežádoucích jevů, autora Šárka Urbanová (Proč dochází k nárůstu kriminality nezletilých - či mladistvých?)
2.1.
Rodina
2.2.
Škola
2.3.
Společnost a média
2.4.
Trávení volného času
2.5.
Základní kompetence prevence
3.
Řešení kriminality dětí a mládeže dle Zákon č. 218/2003 o soudnictví ve věcech mládeže
3.1.
Výchovná omezení, co mladiství nesmí
4.
Opis článku z Učitelských novin od autora Lukáše Doubravy s názvem: Situace v kriminalitě mládeže se nezhoršuje
5.
Závěr

Úryvek

"Prostudovala jsem si ke kriminalitě mládeže i jiný časopis, tentokrát s názvem Prevence sociálně nežádoucích jevů. Uvádím článek, kde odpovídala autorka Dis. Šárka Urbanová na otázku:proč dochází k nárůstu kriminality nezletilých-či mladistvých? Charakterizovala kritéria-složky které /i podle mého názoru/ mají co do činění k ovlivňování chování u mladistvích a jejich názoru na svět kolem nich i z toho vyplývající vztah k okolí, lidem, majetku atd. První složku která hraje důležitou roli ve výchově dětí je bezesporu:
RODINA
Ústřední roli ve výchově dětí má rodina. Škola může jedince spíše ovlivňovat, ale nemůže ho měnit. Funkční rodina má dítě vychovávat, socializovat a připravovat do života. Právě z rodiny přejímá dítě normy a hodnoty. Rodiče bývají také často pracovně zaneprázdněni a dítě hledá svůj svět a jeho vysvětlení v okolí, ve kterém na něj číhají často velká nebezpečí. Zázemí v rodině a vytváření správných hodnot již od dětství vede ke zdravému vývoji dítěte. Společnost má odpovědnost za své členy, kteří jsou její budoucností.
ŠKOLA
Stát přesouvá veškerou zodpovědnost na školu. Ta se může starat o prevenci, sledovat žáky a jejich reakce, s kým se kamarádí, nabízet jim zájmové kroužky a rozvíjet jejich fantazii. V některých případech nelze vyloučit i celkově opačně, negativní působení školy, které může být vyvoláno nevhodně se vyvíjejícími vztahy mezi učiteli a žákem, školou a rodinou. To může mít za následek porušený vztah ke vzdělání, pravidelné práci, společnosti.
SPOLEČNOST a MÉDIA
Moderní společnost nemá jasně dané obecné hodnoty a normy. Pojem demokracie se vysvětluje svobodnou v jednání ,,mohu si dělat co chci bez ohledu na ostatní“. Hodně lidí vidí velký problém v médiích, která vytvářejí veřejnou atmosféru. Média nechtěně vzbuzují pocit, že lidský život nemá příliš velkou cenu, a že existuje skupina či skupiny lidí, které můžeme beztrestně týrat a dominovat jim, protože jen dominantní jedinec může být úspěšný. Počítačové hry taky nevzbuzují pocit solidarity a soucitu. Ten kdo je silnější přeci vyhraje. Kdyby rodiče měly na své děti čas, nemusely by je nechávat sedět hodiny před počítačem či u televize.
TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU
Rodiče jsou v této uspěchané době tolik zaneprázdněni, že nemají mnoho času na děti. V tomto směru by měl přispívat hlavně stát, a to především finančně. Jedná se o vytváření a dotování sportovních a uměleckých kroužků či jiných mimoškolních aktivit. Děti a mládež jsou členy zájmových kroužků, klubů, mládežnických organizací a sdružení: počty těchto dětí tvoří 10-18% dětské populace. Velká většina dětí a mládeže nepatří k žádné organizaci. Klesá zájem dětí a mládeže o klasicky organizované nabídky pro volný čas mládeže, uvádí MŠMT, odbor pro mládež ve svém spisu Volný čas a prevence u dětí a mládeže.
Závěr: Už ze samého výčtu výše uvedených subjektů můžeme konstatovat, že nebezpečí, která hrozí dětem a mladistvým je vskutku mnoho. Základním preventivním opatřením je správná výchova v rodině a vliv školy.

PRO SHRNUTÍ AUTORKA DÁLE UVÁDÍ ZÁKLADNÍ KOMPETENCE PREVENCE v rámci PODPORY ZDRAVÍ A ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU:
- zvyšování sociální kompetence dětí a mládeže-rozvíjení sociálních dovedností, které napomáhají efektivní orientaci v sociálních vztazích, odpovědnosti za chování a uvědomění si důsledků jednání."

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 4 stran. Práce obsahuje grafiku.
Seminární práce pro předmět Základy etopedie - Univerzita Hradec Králové.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč
  2. Platit kartou 38 Kč
  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse



TOPlist