Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Vývojové fáze organizace a krize růstu

Vývojové fáze organizace a krize růstu

Kategorie: Podniková ekonomika

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vyšší odborná škola ekonomických studií, Gymnázium, Střední průmyslová škola potravinářských technologií a Střední odborná škola přírodovědná a veterinární, Praha 2, Podskalská 10, Praha 2

Charakteristika: Práce se skládá ze dvou částí. První část seznamuje v vývojovými fázemi organizace. Je zde popsán model podle Dannyho Millera a Petera Friesena. Text se věnuje charakteristice zrodu a růstu organizace, její zralosti, upadávání a obrodě. Druhá část informuje o krizi růstu podniku. Pojednává o příčinách krize, fázích krizového vývoje, i krizovém řešení.

Obsah

1.
Úvod
2.
Vývojové fáze organizace
2.1.
Zrod
2.2.
Růst
2.3.
Zralost
2.4.
Upadávání (krize)
2.5.
Obroda
2.5.1.
Řízení ve fázi obrody
3.
Krize růstu podniku
3.1.
Příčiny vzniku krize v podniku
3.2.
Fáze krizového vývoje
3.3.
Krizové řešení
4.
Závěr

Úryvek

"Růst podniku neprobíhá plynule, časté jsou růstové skoky, pauzy a náhlé změny. Vlivem nespojitého průběhu a kolísání míry růstu vznikají problémy v řízení podniku. Úkolem vedení podniku je tento vývoj poznat včas, sledovat jej a navrhovat potřebná řešení.
Model životního cyklu organizace podle Millera a Friesena uvádí 5 etap:
- Zrod
- Růst
- Zralost
- Upadávání
- Obroda
Studie modelu životního cyklu obsahuje i změny v organizační struktuře podniku. Uspořádání firmy se během jejího života mění od neformální k více byrokratické.
Výzkumy Millera a Friesena ukazují zajímavé vztahy mezi jednotlivými fázemi podniku. Vývojové etapy organizace na sebe nemusí bezprostředně navazovat v logickém pořadí, pouze zrod je vždy první. Po fázi růstu většinou následuje zralost, ale některé organizace se přesouvají přímo do etapy upadávání či obrody. Po fázi zralosti následuje u většiny podniků obroda, ale některé mohou začít i upadávat nebo znovu růst. Nesmíme zapomínat na to, že i když se firma nachází v období upadávání, může svůj vývoj zvrátit a dostat se do kterékoliv jiné oblasti.

1.1 Zrod

Organizace je jednoduchá a centralizovaná. Pravomoci a odpovědnosti jsou koncentrovány v rukou manažera-vlastníka, který je deleguje jen výjimečně. Řadoví zaměstnanci, pokud vůbec existují, jsou pro řízení využíváni minimálně. Firma se pokouší proniknout a udržet se na trhu prostřednictvím výrobkových inovací. Vysoce klasifikovaní technici a specialisté se vyskytují jen málo. Firma je homogenní, což znamená, že operuje na úzkém trhu. Jelikož podnikatel drží ve svých rukou většinu pravomocí, jsou úkoly administrativy minimální. Organizace v této fázi pružně reagují na změny okolí, neustále hledají cílové skupiny na trhu a jejich informační systém je jednoduchý.

1.2 Růst

V této fázi musí podniky řešit více administrativních problémů, protože jsou větší, obsluhují již více trhů s rozličnými produkty. Jejich struktura je složitější, ale již méně centralizovaná než na počátku. Užívá se funkční organizační struktura, hlavními odděleními jsou marketing, výroba, finance a vývoj. Vlastník zde již hraje menší roli. Více úsilí je věnováno sběru informací, kontrole a koordinace různých operací. Roste počet technickohospodářských pracovníků (zvláště účetní a střední management). Vedoucí pracovníci se více podílejí na řízení a rozhodování, vznikají stále nové inovace, i když již méně než v první fázi. V rozhodování se začínají uplatňovat moderní informační systémy. Vzniká zde propracovanější firemní politika.
Jak podnik roste, mění se jeho organizační struktura. Přechod od zrodu přes růst ke zralosti může být jak jednoduchý, tak těžký, záleží na zkušenostech a vědomostech manažerů a vedení společnosti o potřebách vývoje organizační struktury. Podnik musí být chopen úspěšně přežít v neustále měnícím se prostředí."

Poznámka

Práce obsahuje tabulku.
Vyšší odborná škola ekonomických studií a střední průmyslová škola potravinářské technologie, Praha.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18285
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse