Moc médií


Kategorie: Komunikace, Psychologie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o., Praha 3

Charakteristika: Tato práce se zamýšlí nad mocí médií. Popisuje typy médií, informuje o historii a vlivu tisku, rozhlasu, televize a internetu. Dále text seznamuje s vlivem médií na různé skupiny lidí. Věnuje se vlivu působení nejen na ženy a muže, či různé věkové skupiny, ale také rozlišuje vliv dle výše vzdělání. Závěr pojednává o moci médií. Je zde zdůrazněna agresivita a moc politiky.

Obsah

1.
Úvod
2.
Typy médií a jejich vliv
2.1.
Tisk
2.1.1.
Historie
2.1.2.
Možnosti vlivu
2.2.
Rozhlas
2.2.1.
Historie
2.2.2.
Možnost vlivu
2.3.
Televize
2.3.1.
Historie
2.3.2.
Možnost vlivu
2.4.
Internet
2.4.1.
Historie
2.4.2.
Možnost vlivu
3.
Vliv médií na různé skupiny lidí
3.1.
Vliv na ženy x muže
3.2.
Vliv na různé věkové skupiny
3.3.
Vliv na lidi podle typu a výše vzdělání
3.4.
Vliv na různé sociální vrstvy
4.
Moc médií
4.1.
Agresivita a násilnosti v médiích
4.2.
Média a politika
4.3.
Média jako pomocník obyčejným lidem
5.
Závěr

Úryvek

"3. VLIV MÉDIÍ NA RŮZNÉ SKUPINY LIDÍ

Média působí na různé skupiny lidí různě. Někoho ovládnou více a někoho méně. Jednotlivá média na nás útočí skrze sluch, zrak a naši fantazii. Skrze naše touhy, sny, přání, nebo slabosti. Avšak každý jsme jiný a tak na každého působí něco jiného, a všichni, kteří mají co dočinění s médii, to moc dobře vědí.

Vliv na ženy x muže

Média používají reklamu, která je cílená na určité skupiny lidí. Těžko by časopis pro muže inzeroval hračky pro děti, tak jako to dělají časopisy pro ženy. Ty vědí, že ženy jsou těmi hlavními, které se starají o děti a obstarávají jim hračky. A to nejen matky, ale i tetičky, babičky či starší sestry. Dokonce i najímané pomocné síly na hlídání dětí jsou hlavně z řad dívek.
Naopak v časopisech, plných křížovek a sladkobolných příběhů by se nejspíš neuplatnila reklama na silná auta či na větší zahradnické nářadí. Ta se objevuje naopak například v časopisech pro kutily, nebo v časopisech pro pány. A tak bychom mohli pokračovat dál a dál.
Stejně tak ve vysíláních televizí. V romantických filmech a seriálech, u kterých je předpoklad většího počtu divaček než diváků, by se uplatnily spíše reklamy na prací a úklidové prostředky, dále na hygienické potřeby a kosmetiku, než na výrobky, které jsou spíše pro muže. Toho můžou využít zadavatelé reklamy, kteří si mohou zaplatit vysílací čas v době, kdy může reklama působit na jejich cílovou skupinu nejvíce.
Reklama specializovaná na výrobky a služby pro muže by tak měla být dávána hlavně do sportovních přenosů fotbalových nebo hokejových zápasů, na které se koukají hlavně pánové a dámy se raději věnují jiným činnostem, než sledování televize, takže reklamy pro ně, se tu logicky moc neuplatní.

Vliv na různé věkové skupiny

Tak jako se liší vliv na muže a ženy, tak se liší i vliv na různé věkové skupiny. Babičky a dědečky v důchodu ovlivňují hlavně reklamy na výrobky, které jim zlepší život, jako jsou léky, naslouchátka a jiné. Kdežto dát reklamu na tyto věci do takových časopisů jako je třeba Bravo by bylo asi nejen neefektivní, ale také by to naši mládež dosti znechutilo. Pokud by byli vystaveni takovýmto reklamám dlouhodoběji, asi by se znechucením sobě vlastním přestali utrácet peníze za tyto časopisy."

Poznámka

Tato práce je kompilačního charakteru. Čerpá z následujících zdrojů: http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9dia; http://cs.wikipedia.org/wiki/Rozhlas; http://cs.wikipedia.org/wiki/Televizn%C3%AD_vys%C3%ADl%C3%A1n%C3%AD; http://www.seminarky.cz/detaily-15981; http://ireferaty.lidovky.cz/300/5511/Historie-internetu.
Univerzita J.A. Komenského, Praha.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18514
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse