Obsah
2. | Základní pojmy objevující se v propagaci a reklamě
|
2.7. | Public relations, práce s veřejností
|
2.9. | Marketingová komunikace
|
2.14. | Reklama outdoor, venkovní reklama
|
2.15. | Reklama indoor, vnitřní reklama
|
3.4. | Propagace v Československu do roku 1945
|
3.5. | Propagace v Československu po roce 1945
|
3.6. | Propagace po roce 1989
|
5. | Srovnání a změna v dnešním světě
|
Úryvek
"Starověk – počátek propagace můžeme najít na prvních veřejných shromáždištích (vesnice nebo osadách). Obchod se stal pravidlem pro určité roční období. V pozdější době , kdy z větších osad vznikala první města, byl obchod pro jejich existenci nezbytný. Měl své vyhrazené místo, tržiště. Vykládání zboží, soustředění prodeje do tržišť nebo ulic, patří k prvním náznakům propagační činnosti ve starověku. Existovali vyvolávači, kteří zahajovali trh troubením, zvoněním a podobně. Za první propagační prostředky jsou nápisy na zdech domů, které upozorňovaly na to, kde se zboží prodává. Staří Egypťané zavěšovali u vchodu do krámů dřevěné skříňky se zbožím. Římané vystavovali zboží do dřevěných beden, proutěných košů, v nich zboží také přepravovali. Dokladem nejstarších výkladních skříní a vývěsních štítů byly nálezy z Pompejích, které zničil výbuch Vesuvu v roce 79. n. l.
Středověk – souvisí s velkým přesídlováním národů na cizí území (kolonizací) a rozšíření obchodních cest a bylo přiváženo nové exotické zboží. Zboží se začalo prodávat i v tzv. krámech. Okenice těchto krámů sloužily jako výklad i jako pult. Rozvoj propagace ve středověku brzdila různá cechovní opatření, která zakazovala vyhledávat zákazníka, lákat kupující atd. Velkým prostředkem dříve byla komunikace mezi prodávajícím a kupujícím .K přepravě po pevnině se používali zdomácněná zvířata a také se rozvíjela námořní doprava.
Novověk – nastupuje řemeslná, manufakturní výroba a rozvoj obchodu znamenaly další rozvoj propagace. Začaly se využívat vynálezy (knihtisk). Začaly se tisknout první plakáty, letáky, inzeráty…Postupem času se zdokonalovala technika tisku a provedení.
Propagace v Československu do roku 1945 – byla na stejné úrovní jako v sousedních státech. Ovlivňovala ji obchodní soutěž mezi podnikateli. Bez reklamy by nemohly probíhat kulturní akce, výstavy atd. V roce 1919 se konal 1. Mezinárodní veletrh v Praze. Propagačním prostředkem zůstávaly vývěsní štíty, firemní nápisy, inzeráty a plakáty. Na propagaci měli velkou zásluhu i výtvarníci, písmaři. Od roku 1927 vznikla organizovaná soutěř výkladních skříní. Reklama výrazně přispěla k prodeji českých výrobků do zahraničí. V roce 1930 se v reklamě poprvé objevily slogany (hesla). Hned na počátku musel slogan splňovat 3 základní požadavky: stručnost, vtip a dobrou úpravu.
Propagace v Československu po roce 1945 – Po roce 1948, následkem vlastnění živnostníků, socializace zemědělství a zavedení státem centrálně řízených podniků, ztratila propagace svůj osobitý význam. Po válečný nedostatek zboží propagaci příliš nepotřeboval. Výběr zboží byl velmi omezený a zahraniční produkce nedostupná. Velký posun byl až v 60. letech, kdy se uplatňovala individuální tvořivost, nápad, začínala se prosazovat pestrost, barevnost a využívala se tisková technika (sítotisk), která umožnila výrobu nových propagačních 3D prostředků. 70. a 80. léta jsou poznamenána okupací Československa. Propagace byla řízena lidmi věrnými komunistické straně. Svoboda projevu byla zmrazena. Období prodejen Tuzexu, kde se platilo bonama. V 80.letech se objevili trhovci, kteří nabízeli na předem smluvených místech nedostatkové zboží. "
Poznámka
Práce odkazuje na přílohy, které nejsou její součástí.
Práce obsahuje věcné chyby - desing má být design, singmaking má být signmaking.
Tato práce je kompilačního charakteru. Čerpá z následujících zdrojů: www.kht.tul.cz/items/EKO-K-U-09/eko09u/Engelová%20Věra.doc; https://www.stag.utb.cz/apps/stag/dipfile/index.php?download=2424.
Vlastnosti
Číslo práce: | 18652 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 4 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2009 |
Počet stažení: | 55 |
Velikost souboru: | 14 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 45 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 38 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 1,70
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera18652
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 1,70 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.