Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Public relations (PR) - teorie

Public relations (PR) - teorie


Kategorie: Public relations

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tento text seznamuje se historií, nástroji a fungováním PR. Popisuje, v jakých oblastech je možné ji použít a věnuje se jeho jednotlivým disciplínám. Rozebírá také vztah public relations s media relations, marketingem a krizovou komunikací. V závěru autorka vysvětluje pojmy lobbying, veřejné mínění a komunikace.

Obsah

1.
Historie
2.
Teorie
3.
Několik definicí
4.
Typy PR
5.
Užití
6.
PR také je
7.
Nástroje PR
8.
Formy PR
8.1
Firemní (korporátní) PR
8.2
Finanční PR
8.3
Komunikace se zaměstnanci
8.4
Veřejné záležitosti a lobbing
9.
Disciplíny public relations
10.
Instituce public relations
11.
Public relations a marketing
11.1
Marketing
11.2
Reklama
11.2.1
Historie reklamy
11.2.2
Psychologie v reklamě
11.2.3
Argumenty zdůvodňující škodlivost reklamy
11.2.4
Omezení manipulace reklamou
11.2.5
Rozporuplnost reklamy
11.3
Public relations a reklama
12.
Public relations a Media relations
12.1
Mezi základní techniky komunikace s médii (Media Relations) patří
12.2
Druhy médií
12.3
Pro účely public relations mají hlavní význam
13.
Krizová komunikace
13.1
Vysvětlení pojmů
13.2
Symetrie krizové komunikace
13.3
Symetrický (horizontální) vztah
13.4
Asymetrický (vertikální) vztah
13.5
Vývojové stádium krize
14.
Vysvětlení použitých pojmů
14.1
Lobbying
14.2
Veřejné mínění a komunikace

Úryvek

„ 3 Krizová komunikace
Komunikace v krizových situacích je nedílnou součástí public relations. Při vytváření vztahů s veřejností musí být organizace připravena na komunikaci nejen v klidných podmínkách ale také v konfliktních a krizových. Krizová komunikace je jen pokračováním komunikace normální. Tedy, že nelze dobře zvládnout komunikaci v krizové situaci bez předchozí běžné komunikace.
Vysvětlení pojmů:
,,konflikt“ – z latinského ,,conflictus“ znamená střet protikladných zájmů, boj, odpor. Konflikt je trvalou součástí našeho života, řešení konfliktů patří mezi naše nejběžnější komunikační činnosti a to jak v profesním tak i soukromém životě.
,,krize“ – doba vrcholících rozporů, těžká svízelná situace. V lékařské práci je krizí označován stav, který lze popsat jako ,,rozhodný obrat“ k lepšímu nebo horšímu.

Symetrie krizové komunikace
a) Symetrický (horizontální) vztah: v době krize zvláště důležitý. Informace proudí jak od organizace k veřejnosti, tak i směrem od veřejnosti k organizaci. Na základě vyhodnocení této zpětné komunikace lze porozumět názorům druhé strany. Tato komunikace je schopna zajistit organizaci vhodné podmínky pro její rozvoj příznivě nakloněné okolí, loajální zaměstnance a podporu v dobách nepříznivých.

b) Asymetrický (vertikální) vztah: nedostačující pro public relations. Informace proudí jen jedním směrem a bez zpětné vazby, organizace nepochopí názory veřejnosti a nemůže tak dosáhnout její důvěry.

Vývojové stádium krize:
a) propuknutí krize: zájem veřejnosti prudce stoupá, média se předhánějí v senzačních odhadech. Hrozí vypuknutí paniky. Veškerý další vývoj situace závisí na tom, jak rychle dokáže mluvčí organizace poskytnout důvěryhodné informace veřejnosti.
b) Vrchol: média jsou zahlcena podrobnostmi, objevují se nové dohady, zájem přetrvává pouze u regionálních médií. Je čas na odborné analýzy důvěryhodných osobností či nezávislých institucí, prostřednictvím médií se bojuje o přízeň publika – a na bojiště nastupuje manažer, který poskytne důvěru ve zvládnutí situace.
c) Zklidnění situace: zájem utichá, média opouštějí téma a začínají sledovat jinou záležitost. Organizace má poslední šanci neztratit image- měla by projevit upřímnou lítost, pokračovat v nápravě škod avšak neslibovat to, co nemůže splnit. “

Poznámka

Práce kompilačního charakteru bez uvedených zdrojů a vyznačených citací. Proto je třeba provést revizi.
Obsahuje tabulky a schémata. Čistý text dosahuje cca 12 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18674
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse