Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Pasivní bezpečnost motorových vozidel

Pasivní bezpečnost motorových vozidel

Kategorie: Doprava

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vyšší odborná škola, Střední průmyslová škola automobilní a technická, České Budějovice, Skuherského 3 VOŠ, SPŠ automobilní a technická, České Budějovice

Charakteristika: Práce se zabývá problematikou pasivní bezpečnosti automobilů. Heslovitě informuje o jejím účelu a podstatě. Dále vypisuje a charakterizuje prvky vnitřní a vnější pasivní bezpečnosti. Zejména zaoblení stran, deformační vlastnosti přídě, i zádržné systémy. Uvádí příklady prováděných testů bezpečnosti automobilů - test bezpečnosti chodců a cestujících.

Obsah

1.
Úvod
2.
Účel pasivní bezpečnosti
2.1.
Z hlediska bezpečnosti vnější
2.2.
Z hlediska bezpečnosti vnitřní
3.
Podstata pasivní bezpečnosti
3.1.
Vnější
3.2.
Vnitřní
4.
Prvky pasivní bezpečnosti
4.1.
Vnější
4.1.1.
Zaoblení vnějších hran
4.1.2.
Kryty stíračů a dveřních klik
4.1.3.
Plynulý přechod karoserie na přední sklo
4.1.4.
Deformační vlastnosti přídě
4.1.5.
Zamezení podjetí osobního vozidla pod vozidlo nákladní
4.2.
Vnitřní
4.2.1.
Deformovatelná příď a záď
4.2.2.1.
Používané materiály
4.2.2.
Ochrana proti dalšímu nárazu (posádky)
4.2.2.1.
Zádržné systémy
4.2.2.2.
Aktivní hlavové opěrky
4.2.2.3.
Vniknutí hřídele volantu do prostoru posádky (deformovatelné
4.2.2.4.
Vnitřní vybavení interiéru
4.2.3.
Zachování prostoru pro přežití
4.2.4.
Ochrana proti vymrštění osob
4.2.2.1.
Zámky a závěsy dveří
4.2.2.2.
Bezpečnostní skla
4.2.5.
Ochrana proti požáru
5.
Příklady prováděných testů bezpečnosti automobilů
5.1.
Test bezpečnosti chodců
5.2.
Testy bezpečnosti cestujících
5.2.1.
Čelní náraz s přesazením
5.2.2.
Boční náraz
5.2.3.
Náraz na kůl

Úryvek

"Problematika pasivní bezpečnosti byla poprvé řešena v USA. V 50. letech 20. století, kdy se automobily vyráběly velmi nebezpečné a to jak pro posádku tak i pro ostatní účastníky případné nehody. Průniky řídících hřídelů do prostoru pro posádku byly zcela běžné. Vzrůstajícím provozem, vzrůstal i počet dopravních nehod a tím i počet těžce raněných nebo dokonce usmrcených. Tímto stavem na silnicích se začal zabývat profesor Larry Patrick. Začal shromažďovat různé údaje o nehodách a získané údaje začal vyhodnocovat. Začal dokonce vyrábět měřící přístroje, které měřily vliv zpomalení (decelerace) na lidský organismus. Aby svá tvrzení dokázal, podstoupil on sám některé nárazové zkoušky. Z těchto zkoušek vyšly první výsledky odolnosti jednotlivých orgánů lidského těla, podle nichž navrhl první úpravy konstrukce osobních vozidel.


2 Účel pasivní bezpečnosti

Pasivní bezpečnost má zabránit, popřípadě zmírnit poranění při dopravní nehodě jak pro posádku vozidla, tak i pro ostatní účastníky dopravní nehody, především chodce.

2.1 Z hlediska bezpečnosti vnější

- pasivní bezpečnost vnější zmírňuje následky pro ostatní účastníky (chodce, cyklisty, posádky ostatních vozidel) dopravní nehody.

2.2 Z hlediska bezpečnosti vnitřní

- pasivní bezpečnost vnitřní zmírňuje následky pro posádku vozidla při dopravní nehodě


3 Podstata pasivní bezpečnosti

3.1 Vnější

- podstata vnější pasivní bezpečnosti spočívá ve vytvoření obrysu karoserie, tak aby při dopravní nehodě nedošlo ke vniknutí osoby pod vozidlo, aby se minimalizovaly možnosti tržných poranění především stírači, ostrými výstupky karoserie a úrazy napevno (nesklopitelnými) uchycenými zpětnými zrcátky

3.2 Vnitřní

- posádka ve vozidle musí mít při nehodě dostatek místa pro přežití, nesmí dojít k vypadnutí posádky z vozidla a to i při jeho převrácení
- díky deformačním zónám jsou mařeny setrvačné síly, které by měly za následek příliš velké přetížení na posádku"

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 7 stran. Práce obsahuje grafiku.
VOŠ, Střední průmyslová škola automobilní a technická, České Budějovice.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18783
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse