Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Internet jako součást marketingových komunikací

Internet jako součást marketingových komunikací

Kategorie: Internet

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta multimediálních komunikací, Zlín

Charakteristika: Text se zaměřuje na problematiku Internetu ve vztahu k marketingu. Na základě citací z odborné literatury se zamýšlí nad otázkou majitele a vynálezce tohoto komunikačního nástroje. Práce dále představuje internet jako důležitou součást marketingu. Vyzdvihuje nejen jeho klady, ale vypisuje také jeho zápory. Dále informuje o internetu jako zbrani pro počítačovou kriminalitu.

Obsah

0.
Úvod
1.
Internet a jeho (ne)majitel
1.1.
Internet jako vynález tisíciletí
1.2.
Má Internet vynálezce a majitele?
2.
Internet jako důležitá součást marketingových komunikací
2.1.
Marketing na Internetu
2.2.
Interaktivita online marketingu
2.3.
Nepříjemnosti online marketingu pro uživatele Internetu
2.3.1.
Cookies
2.3.2.
Spamming
3.
Internet jako zbraň pro počítačové kriminálníky
4.
Závěr

Úryvek

"2. Internet jako důležitá součást marketingových komunikací
2.1 Marketing na Internetu
Pro marketingové komunikace je Internet obrovskou šancí. Každá firma totiž nemá peníze na to, aby si zaplatila reklamu v televizi, tisku nebo rozhlasu. Kromě relativní cenové dostupnosti je výhodou internetového, neboli online marketingu také rychlost, interaktivita a globální dosah.
Podle mě je Internet vymodleným médiem hlavně pro malé a středních firmy. Vždyť třeba u takové hospůdky Na Růžku v okresním městečku je hloupost inzerovat v celostátním médiu. Dá reklamu maximálně do místního zpravodaje. Co se ale týče Internetu, reklama nemusí končit na webových stránkách obce! Provozní může posílat své polední menu návštěvníkům
e-mailem! Ti si ho přečtou, řeknou to svým kolegům, ti dají při návštěvě provoznímu také svou adresu a už to »jede«. Myslím si, že je jen otázkou měsíců, než tento systém o novinkách začne fungovat i prostřednictvím skypu nebo icq. Nebo takový facebook! Sociální síť, kterou dnes zná už každý. Provozní si zařídí stránku, štamgasti se stanou fanoušky, mohou se dívat na novinky, akce, možnosti využití prostor hospůdky...
„Dobře sestavená internetová stránka malé firmy využívající všechny výrazové prostředky online marketingu může být na Internetu do jisté míry stejně úspěšná jako stránka nadnárodní společnosti. Další výhodou online marketingu je možnost levně informovat všechny potenciální zákazníky firmy pomocí elektronické pošty o nových produktech, slevách, nabídce nových služeb apod. Elektronické formuláře, které jsou zařazovány na webové stránky firem, často vyzývají návštěvníky, aby se zapsali do elektronického adresáře a aby se kromě své adresy, bydliště a e-mailu blíže charakterizovali (věk, pohlaví, zaměstnání, záliby apod.) Tyto informace mohou být statisticky zpracovány a firma tak může velmi snadno získat demografickou charakteristiku zájemců o jednotlivé produkty nebo služby.“

2.2 Interaktivita online marketingu
Internet je jedinečný svou interaktivitou. Sháníme například boty. V televizi nebo časopise pak vidíme reklamu na nové adidasky. Ale než zajdeme do obchodu, může to trvat hodiny, až měsíce. Pak si teprve v obchodě můžeme vzpomenout – ano, tyhle boty jsem viděla v reklamě. Mezitím si ale můžu vybrat úplně jiné, pokud jsem nešla do obchodu cíleně právě pro boty z reklamy. U internetové reklamy je to jiné. Sháním boty, shlédnu reklamu na internetu, boty se mi zalíbí, vyhledávám o nich další informace a ve výsledku je můžu rovnou koupit. Dnes totiž u mnoha reklam na internetu funguje kouzelná ikonka košíčku. A lidé jsou dost pohodlní. Takže kliknu, zaplatím kartou prostřednictvím internetového bankovnictví, a dojdu na poštu, případně ke dveřím převzít krabici s novými adidaskami od kurýra.

„Zatímco u klasického marketingu a reklamy se staví spíše na emocionalitě spotřebitele, u online marketingu a reklamy vycházíme z potřeby informovanosti, schopnosti rychle se rozhodovat a komunikovat. Spotřebitelé se mohou informovat o dalších vlastnostech výrobků a cenách v interakci s webovou stránkou výrobce i jeho konkurentů. Mohou využívat elektronickou poštu a klást různé otázky, na které očekávají adresné odpovědi.“ "

Poznámka

Práce byla ohodnocena známkou C, dle hodnotitele by měla být více orientována na informační systémy.
Seminární práce do předmětu Globální komunikace - Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, Katedra marketingových komunikací.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18813
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse