Obsah
1.1.1 | Stanovovat dosažitelné cíle
|
1.1.2 | Rozčleňovat úkoly na části
|
1.1.4 | Chválit i částečný úspěch
|
1.1.6 | Chválit za konkrétní věci
|
1.2 | Formy pozitivního ocenění
|
2.1.1 | Má být konstruktivní
|
2.1.3 | Má zároveň i chválit
|
3. | Kognitivně – behaviorální terapie / psychologie
|
3.4 | Teorie J.Dollarda a N.E.Millera
|
3.4.1 | Proces učení a jeho fáze
|
Úryvek
„ Kritika / trest:
• zkušený učitel by měl podat kritiku tak, že si ji žák téměř neuvědomí
• zásady:
1. má být konstruktivní – sdělit, co je špatné, vysvětlit, jak to napravit, žáci ji mají vnímat spíše jako radu
2. má být pozitivní – „no tak do toho“ místo „neflákej se“
3. má zároveň i chválit – nebo kritiku můžeme chválou zakončit
• kritikou pro žáka může být špatná známka, proto by měl mít příležitost si ji opravit
Kognitivně – behaviorální terapie / psychologie:
• I.P.Pavlov – pokusy na psech se sliněním – klasická podmíněnost – proces učení spočívá ve spojení přirozeného podnětu s podnětem dosud nevyvolávajícím reflex
• J.B.Watson – zakladatel behaviorismu – mechanismus podnět-reakce
• pojmy: (snaha o spojení k-b terapie a učení ve škole)
1. extinkce – zazní tón, ale jídlo, které má po něm přijít, se nedostaví (jestliže je splněn úkol a neobjeví se odměna, dochází k vyhasínání)
2. zpevnění – opakuje se to, dochází k podmíněnému reflexu, stimuly stupňují četnost chování (za každý úkol je žák odměněn, plní tedy úkoly dál)
3. generalizace – podněty podobné podmíněnému podnětu mohou vyvolat tutéž naučenou reakci (jde o plnění úkolů různými variantami)
4. diferenciace – pes dostane na 1. tón potravu, na 2. tón úder proudem (žák musí udělat úkol správně a jedním postupem, pak bude odměněn)“
Vlastnosti
Číslo práce: | 18855 |
---|
Autor: | misice - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2009 |
Počet stažení: | 388 |
Velikost souboru: | 11 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4b6198f73b1a8.zip (11 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.