Obsah
1. | Definice dramatické výchovy dle Josefa Valenty v knize Metody a techniky dramatické
|
2.1. | Eva Machková uvádí jako příklady cílů dramatické výchovy
|
3. | Skupina (skupina dětí na týdenním soustředění oddílu karate)
|
3.1. | Cíl (osvojení si dovednosti – jednání v krizové situaci)
|
3.5. | Popis možných reakcí
|
3.6. | Rozbor, reflexe, diskuse po aktivitě
|
3.7.1. | Zpětná vazba dle Valenty
|
Úryvek
"Josef Valenta v knize Metody a techniky dramatické výchovy definuje :
„Dramatická výchova je systém řízeného, aktivního, sociálně-uměleckého učení dětí či dospělých založený na využití základních principů a postupů dramatu a divadla, limitovaných primárně výchovnými či formativními a sekundárně specificky uměleckými požadavky na straně jedné a individuálními i společnými možnostmi dalšího rozvoje zúčastněných osobností na straně druhé.“
Na počátku je vždy důležité stanovit si CÍL – tedy co mají žáci/účastníci pochopit, jakou novou dovednost se mají naučit, co je smyslem… jaké mají předchozí zkušenosti… jakým způsobem, prostřednictvím jakých činností můžeme cíle dosáhnout… jak budeme řešit případné problémy.
Při práci s konkrétní skupinou je důležité zjistit si o účastnících co nejvíce informací, poznat je. Důležité je u jednotlivců sledovat např. submisivitu-dominanci, extravert-introvert, schopnost spolupracovat, tolerance a respekt k druhým, citovost a ohleduplnost, soustředěnost, pasivitu, vyjadřovací schopnosti, motivaci, míru inteligence a tvořivost.
U skupiny sledujeme také vzájemné vztahy – sžitost skupiny, věk, rozdíly v sociálním zázemí, v postavení, schopnostech, zájmech, postojích a motivaci.
Eva Machková uvádí jako příklady cílů dramatické výchovy:
Dramatické cíle – uvést do divadelního umění, osvojit si hru v roli, rozvíjet schopnost výrazu pohybem, schopnost komunikovat verbálně/neverbálně, poznat divadelní techniku, zvládnout dramatický prostor,
Sociální rozvoj – rozvíjet sociální porozumění a spolupráci, dosáhnout vysoké úrovně tolerance, empatie, naučit se naslouchat druhým, hodnotit sebe i druhé, osvojit si práci ve skupině/kooperaci,
Osobnostní rozvoj – osvojit si pozitivní hodnoty a postoje, vyjadřování vlastních myšlenek, naučit se řešit problémy, kontrolovaně uvolnit emoce, svobodně rozvíjet a uplatňovat nápady, obrazotvornost, fantazii, tvořivost, vnímavost.
Skupina:
Práce se skupinou dětí na týdenním soustředění oddílu karate.
Skupina je různorodá, věkové rozpětí 7-14 let, děti se znají z tréninků, kterých se pravidelně účastní 2x týdně po 60 minutách.
Cíl:
Osvojení si dovednosti – jednání v krizové situaci, vedení skupiny vs. odpovědnost za druhé, empatie, pomoc, práce s panikou…
Situace:
Představte si, že jsme na výletě v horách a náhle se blíží bouřka.
Jak se zachováme …"
Vlastnosti
Číslo práce: | 19258 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2010 |
Počet stažení: | 536 |
Velikost souboru: | 11 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4ba8a1b280903.zip (11 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.