Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Marketing - přednášky

Marketing - přednášky


Kategorie: Marketing

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Úvodní přednáška seznamuje s obecnými informacemi o marketingu a jeho významu. Rozhodneme-li se podnikat, nabízí práce přehled základních kritérií k vymezení malých a středních firem. Autor dále hovoří o významu marketingového mixu a o důležitosti stanovení si strategií. Cílem další přednášky je představit nejen důvody komunikace mezi zákazníkem a prodejcem, ale rovněž objasnit nástroje marketingové komunikace. Práce vyzdvihuje důležitost plánování, sběru a analýzy dat, které se využívají při marketingovém výzkumu. V závěru práce autor seznamuje s výhodami a nevýhodami internetu jako pracovního nástroje.

Obsah

1.Úvod do marketingu
1.1
Vymezení marketingu
1.2
Vývoj marketingu
1.3
Význam marketingu
1.4
Internacionalizace marketingu
2.
Řízení vztahů se zákazníky
2.1
Charakteristika malého a středního podniku
2.2
Řízení vztahů se zákazníky v režimu CRM
2.3
Zákazník
2.4
Segmentace a zacílení
3.
Marketing a marketingový mix
3.1
Marketingový mix
3.2
Produkt a jeho životnost
3.3
Tvorba ceny výrobku a cenová strategie
3.4
Dostupnost výrobků a služeb
4.
Komunikace se zákazníky
4.1
Důvody a nástroje ke komunikaci
4.2
Elektronická komunikace
4.3
Typy kampaní marketingové komunikace a jejich plánování
5.
Marketingové výzkumy
5.1
Teorie výzkumu trhů
5.2
Prostředí marketingových výzkumů
5.3
Marketingové plánování
6.
Strategie v malém a středním podniku a jeho marketingové řízení
6.1
Strategické řízení malého a středního podniku
6.2
Druhy podnikové strategie
6.3
Význam a posloupnost oborových strategií
6.4
Tvorba marketingové politiky
7.
Řízení obchodních aktivit v malém a středním podniku
7.1
Řízení obchodních případů
7.2
Řízení očekávaných prodejů
7.3
Řízení obchodních pohledávek
7.4
Řízení obchodních vztahů se zákazníky
8.
Inovace a kvalita v marketingovém prostředí
8.1
Role marketingových útvarů v inovačních aktivitách
8.2
Řízení kvality jako marketingový nástroj
9.
Internet jako marketingové médium
9.1
Internet jako marketingový nástroj malého a středního podniku
9.2
Internet jako pracovní nástroj malého a středního podniku
9.3
Podnikový komunikační systém na bázi internetu

Úryvek

"Obchodní aktivity
- Řízení obchodních případů
- Řízení očekávaných prodejů
- Řízení obchodních pohledávek
- Řízení obchodních vztahů se zákazníky

Řízení obchodních případů
Řízení obchodních případů – monitorovat stav od zadání obchodního případu do výroby až po distribuci ke konečnému zákazníkovi. Neexistuje kontrolní mechanismus. Když monitorujeme zakázku se všemi úseky tak vytváříme určitý vztah k zákazníkovi, poznáváme zájmy a potřeby zákazníka a snažíme se likvidovat nedostatky, které by vznikly.
- Smyslem řízení obchodního případu je získat přehled o jednotlivých zakázkách včas předcházet případným problémům

Řízení očekávaných prodejů
Forecast – očekávaný prodej – prognóza prodeje – neodmyslitelný obchodní manažerský úkon, na nějž navazuje strategie celého podniku.

Posloupnost řízení očekávaných prodejů
Obchodník v rámci přípravy obchodního plánu předkládá a následně obhajuje tyto údaje:
• Obchodní plán, který rozpočtuje – časově obvykle na jeden rok dopředu, po měsících,
• Průběžné forecasty – vždy na několik měsíců dopředu, časově každý měsíc
• Realitu – skutečně dosažený výsledek, podle měsíců

Význam řízení očekávaných prodejů
- Sledujeme odchylky od rozpočtovaného obchodního plánu
- Průběžné forecasty se neliší od rozpočtu
- Forecasty jsou vyšší než rozpočet
- Průběžné forecasty jsou nižší než rozpočet
- Nutíme obchodníky získávat informace z trhu a komunikovat se zákazníky
- Získáváme si respekt na trhu
Forecasty se dělají na 3 měsíce dopředu.

Řízení obchodních pohledávek
Probíhá ve třech etapách:
1. etapa – poznávání zákazníka, prostředí, ve kterém podniká a jeho pověst, (zákazník -velkoobchod),
2. etapa – jde již o obchodování. O důvěrný, leckdy dlouhodobý vztah. Je často rozhodující. Projevují se plusy nebo mínusy.
3. etapa – řešení problémů především finančních. "

Poznámka

Práce je kompilační a postrádá jakékoli citace především zákonů, ze kterých autor čerpá. Občas jsou přednášky doplněny příklady a praktickým cvičením. Práce obsahuje velké množství schémat a tabulek. Čistý text dosahuje cca 18 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera19762
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse