Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Analýza nákupního chování zákazníků pro nový sortiment výrobků značky Karička - slovensky

Analýza nákupního chování zákazníků pro nový sortiment výrobků značky Karička - slovensky

Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tento marketingový výzkum analyzuje nákupní chování zákazníků s cílem odhalit objem prodeje výrobků. Na základě výsledků by se zadavatel výzkumu měl rozhodnout o objemu sortimentu jednotlivých výrobků a zvážit vhodné komunikační nástroje. V práci autorka stručně charakterizuje zadavatele výzkumu - firmu na výrobu sýrů. Poté je popsán účel výzkumu, hypotézy a jeho plány. Nechybí ani informace o nákladech celého projektu a výsledky daného výzkumu podle jednotlivých otázek. Nakonec autorka porovnává stanovené hypotézy s realitou.

Obsah

1.Úvod do problematiky
1.1.
Charakteristika firmy
1.2
Doporučení firmě
2.
Účel výzkumu
3.
Hypotézy
4.
Plán marketingového výzkumu
4.1
Metoda a typ sběru údajů
4.2
Identifikace respondentů
5.
Ohraničení výzkumu
6.
Náklady projektu
7.
Výpočet velikosti vzorků pro výzkum
8.
Výsledky výzkumu podle jednotlivých otázek
9.
Ověřování hypotéz
10.
Přílohy a seznam literatury
10.1
Vzor dotazníků
10.2
Frekvenční tabulky
10.3
Analýza rozptylu

Úryvek

"Hypotézy
Pre vyriešenie popísaného marketingového problému zadávateľa bolo vypracovaných tri hypotézy. Úlohou marketingového výskumu bude potvrdiť alebo vyvrátiť tieto hypotézy:

1. Viac ako 80% zákazníkov najčastejšie nakupuje klasické tavené syry
2. Viac ako 80% zákazníkov najčastejšie nakupuje syry s príchuťou
Potvrdením týchto hypotéz je možné zistiť, či sa firma bude rozširovať výrobu syrov s príchuťami alebo výrobu klasických syrov. Uvedené hypotézy sa vylučujú a je možné potvrdiť len jednu hypotézu.

3. Viac ako 60% strednej generácie od 18 do 50 rokov konzumuje vo väčšej miere syry s príchuťami prípadne so silnými príchuťami.

Firma nemá poznatky, aká skupina zákazníkov je dominantná. Po zistení, ktorá skupina zákazníkov je dominantná, firma by mala venovať zvýšenú pozornosť práve tejto skupine zákazníkov, pretože firme prináša najväčší zisk. Pre firmu je menej nákladné udržať si túto skupinu zákazníkov ako oslovovať stále nové skupiny potenciálnych zákazníkov.
4 Plán marketingového výskumu
Firma v minulosti uskutočnila marketingový výskum celkovej spotreby syrov a spotreby syrov podľa jednotlivých druhov. Tieto údaje mala firma k dispozícii externým zdrojom sekundárnych úradov bol internet, aj keď údaje získané prostredníctvom internetu môžu byť neúplné alebo skreslené. Ďalším externým zdrojom boli webové stránky Slovenskej poľnohospodárskej a potravinovej komory, Slovenského mliekarenského zväzu a Slovenského zväzu prvovýrobcov mlieka, rôzne štatistiky, články v časopisoch a novinách.
Tavené syry v SR a ČR majú vysokú mieru penetrácie a asi 9 z 10 domácností je spotrebiteľom tavených syrov. Spotreba taveného syra na obyvateľa na Slovensku dosahuje takmer 2 kg ročne a tým sa zaraďuje do TOP 3v rámci Európy v tejto kategórii.
Podiel ochutených syrov dosahuje skoro 20 %.
4.1 Metóda a typ zberu údajov
Formou dotazovania sa uskutočňoval marketignový výskum. Prebiehalo písomne formou dotazníka. Táto forma patrí k najrozšírenejším a najpoužívanejším metódam marketingového výskumu. Metóda umožňuje získať mnoho informácii o individuálnom respondentovi naraz. Výhodou dotazovania je možnosť motivovať respondenta, spresniť mu výklad otázky tzn. existuje spätná väzba medzi tazateľom a respondentom. Ďalej výhodami sú vysoká návratnosť odpovedí a možnosť využitia názorných pomôcok. Na zber údajov sme použili štandardizovaný dotazník. Dotazník je štruktúrovaný súbor otázok, navrhnutých na zisťovanie názorov a faktov a následného zaznamenávania týchto údajov. V dotazníku bolo použitých 14 otázok, z toho boli 3 otázky klasifikačné, 4 otázok uzatvorených, 3 otvorené (z toho 2 numerické), 2 otázky škálové a 2 otázka bola polootvorená. Vzor dotazníka sa nachádza v prílohe."

Poznámka

Práce je z Univerzity Komenského v Bratislavě, z Fakulty managementu. V textu je velké množství tabulek, grafů a schémat. Délka čistého textu bez obrázků, tabulek a příloh je cca 9 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera19766
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse