Obsah
1. | Struktura procesu strategického řízení (hodnototvorný řetězec)
|
2. | Strategický koncept BSC a EFQM
|
3. | Hierarchie podnikových strategií. Horizontální strategie
|
4. | Koncept integrovaného managementu
|
4.1 | Koncept řízení podle cílů
|
5. | Postavení strategického řízení v organizační a řídící hierarchii vzhledem k základním funkcím řízení
|
6. | Obecné alternativy aplikace strategie
|
7. | Vybrané strategické alternativy – popis, uplatnění, příklady
|
8. | Rozdíl mezi funkčním (funkcionálním) a procesním přístupem řízení firmy
|
8.1 | Výhody a problémy obou přístupů
|
9. | Definice pojmu plánování
|
9.1 | Obsah podnikového plánování
|
9.2 | Formální versus neformální plánování
|
10. | Popis (komplexního) systému podnikového plánování
|
10.2 | Systém podnikového plánování
|
10.3 | Plánování podle funkčních oblastí
|
10.4 | Fáze procesu plánování, tvorby rozpočtu a prognóz
|
11. | Plánování jako součást řídícího cyklu
|
12. | Metody a hlavní přínosy podnikového plánování
|
12.1 | Hlavní přínos plánování
|
12.2 | Problémy v případě neúplného procesu plánování, rozpočtů a prognóz
|
13. | Vztahy a souvislosti mezi plány. Zpětná a dopředná vazba
|
14. | Systém podnikových cílů
|
15. | Alternativy klasických přístupů plánování a rozpočtování
|
16. | Strategické plánování (klasický-normativní přístup, netradiční-deskriptivní přístup)
|
17. | Operativní plánování - úloha, obsah. Principy při sestavování operativních plánů
|
18. | Systém integrovaného operativního plánování
|
19. | Operativní plánování odbytu
|
20. | Operativní plánování výroby (včetně typových soustav)
|
21. | Grafické znázornění plánování odbytu a výroby pomocí lineárního programování. Definice hlavních kroků postupů
|
22. | Plánování výrobních kapacit make or buy
|
23. | Operativní přepočty v oblasti nákladově orientované tvorby ceny
|
23.1 | Stanovení hranic minimální ceny
|
24. | Další operativní plány
|
24.1 | Přehled operativních plánů
|
24.2 | Postup plánování lidských zdrojů
|
25.1 | Přínosy finančního plánování
|
25.2 | Dlouhodobé finanční plánování
|
25.3 | Krátkodobé finanční plánování
|
26.1 | Hlavní funkce a hlavní zásady tvorby rozpočtů
|
27. | Metody sestavení rozpočtů
|
27.1 | Rozpočtování režijních nákladů
|
29. | Daňové plánování, možnosti firmy v oblasti daňové optimalizace
|
30. | Daňová optimalizace – Offshoring
|
31. | Podstata finančního managementu (FM)
|
31.2 | Základní formy podnikání
|
31.3 | Význam finanční analýzy v práci manažera
|
32. | Obsah finanční analýzy a základní metody
|
32.1 | Poměrové a absolutní ukazatele
|
32.2 | Soustavy poměrových ukazatelů
|
32.3 | Kritéria pro měření výkonnosti podniku
|
33. | Finanční a reálná aktiva
|
33.1 | Časová hodnota peněz
|
33.4 | Analýzy a oceňování finančních aktiv
|
33.5 | Analýzy reálných aktiv
|
33.6 | Metody statické a dynamické
|
34. | Riziko a čas v rozhodování finančních manažerů
|
34.1 | Teorie portfolia CAPM
|
34.2 | Koeficienty alfa a beta
|
34.4 | Rizika emitentů a jejich vyjádření
|
34.5 | Riziko systematické a specifické
|
34.8 | Portfolio efektivní, optimální a tržní
|
35.3 | Diskontovaný peněžní tok a jeho varianty
|
35.4 | Volný peněžní tok do firmy
|
35.5 | Peněžní tok do vlastního jmění
|
35.6 | Kritéria volby kapitálu
|
35.7 | Náklady na vlastní kapitál
|
36. | Význam struktury kapitálu
|
36.1 | Finanční páka a princip využití finanční páky
|
36.2 | Provozní páka a hodnota firmy
|
36.3 | Náklady na cizí a vlastní kapitál
|
36.4 | Vážený průměr nákladů na kapitál (WACC)
|
36.5 | Modely Miller a Modigliani
|
37.1 | Řízení peněžních prostředků
|
37.2 | Krizové nástroje finančního řízení
|
38. | Řízení pracovního kapitálu
|
38.2 | Zásoby, pohledávky a závazky
|
38.3 | Čistý pracovní kapitál
|
38.4 | Nefinanční pracovní kapitál
|
38.5 | Pracovní kapitál a hodnota podniku
|
39. | Pohledávky - pozitiva
|
39.2 | Výnosový a hotovostní cyklus
|
39.3 | Způsoby stanovení optimálních skont
|
39.4 | Sestava platebních kalendářů
|
40.Pohledávky - negativa
40.1 | Jak optimalizovat práci s pohledávkami po splatnosti
|
40.2 | Způsoby vymáhání pohledávek
|
40.4 | Faktoring a jeho funkce
|
40.5 | Forfaiting a prevence vzniku nedobytných pohledávek
|
41.2 | Řízení výrobních zásob
|
41.3 | Optimalizace výrobních zásob
|
41.4 | Outsourcing ve skladování
|
41.6 | Nadnormativní zásoby
|
42.3 | Řízení peněžních prostředků a likvidity
|
42.4 | Způsoby řízení peněžních prostředků
|
42.5 | Cíle řízení likvidity
|
42.6 | Reálný a fiktivní cash pooling
|
43. | Bankovní mechanismy zajišťování platebního styku
|
43.2 | International Bank Account Number (IBAN)
|
43.3 | Clearingové centrum ČNB
|
43.4 | Dokumentářní akreditiv
|
44. | Ratingové modely komerčních bank
|
44.1 | Zásady pro poskytování úvěrů
|
44.2 | Akvizice a analýzy obchodu
|
44.3 | Podklady pro žádost o úvěr
|
44.5 | Finanční a nefinanční analýzy klientů
|
47. | Využití kapitálových trhů k financování podniků
|
47.4 | Primární a sekundární trh
|
47.6 | Volba optimálního produktu KT
|
47.7 | Podnik jako emitent a jako investor
|
48.1 | Stručná charakteristika
|
48.2 | Řízení světové ekonomiky
|
48.4 | Krize, její příčiny a možná východiska
|
49. | Podnikatelské příležitosti a hrozby globalizovaného světa
|
49.1 | Tradiční a perspektivní příležitosti
|
49.2 | Perspektivní obory pro podnikání
|
50.1 | Stručná charakteristika
|
50.2 | Změny v řízení podniků na počátku 21. století a jejich vliv na řízení firem
|
50.3 | Firma jako mechanický systém
|
50.4 | Firma jako biologický systém
|
51. | Fáze řízení a jejich charakteristika
|
51.1 | Podnikové řízení a jeho úrovně
|
52. | Organizování a organizační struktura
|
52.1 | Stručná charakteristika
|
52.2 | Funkční, divizní organizační struktura
|
52.5 | Virtuální organizace
|
53. | Správná měřítka výkonnosti podniku
|
53.1 | Zisk, marže, cash flow, průtok podle TOC
|
53.2 | Lokální a celkové optimum podnikových výsledků
|
54.1 | Stručná charakteristika
|
54.2 | Rozpornost globalizačního procesu
|
54.4 | Změny a jejich identifikace
|
54.5 | Imunitní systém podniku
|
55. | Management obchodních činností v podniku
|
55.1 | Stručná charakteristika
|
55.2 | Prodej – hlavní činnost podniku
|
55.3 | Vyšší přidaná hodnota
|
55.4 | Přímý prodej a jeho formy
|
57. | Motivace, aktivizace, hodnocení pracovníků
|
57.3 | Kriteria pro hodnocení výkonných a vedoucích pracovníků
|
58. | Lidský „kapitál“ a jeho řízení
|
58.1 | Stručná charakteristika
|
58.3 | Prostor pro výkonnost
|
58.4 | Změna charakteru práce
|
58.5 | Portfoliová existence
|
59. | Výběr lidí pro podnik
|
59.1 | Testy a principy podle Welche
|
59.3 | Duševní kapitál - stručná charakteristika
|
Úryvek
"1. Struktura procesu strategického řízení (hodnototvorný řetězec).
Strategické řízení vzniklo z důvodu –dynamické změny,nárůst rizika,kapitálová náročnost,větší konkurence,náročnost zákazníků.
Strategické řízení se skládá ze čtyř částí:
• Strategická analýza – zjištění skutečného stavu řízení ve společnosti, analýza vnějšího prostředípomocíPEST,PESTLE(politické,ekologické,právní,technologické,společenské,ekonomické) analýzy, vnitřního prostředí – analýza technických lidských, finančních zdrojů a identifikace tržní pozice firmy
• Výběr podnikové strategie s využitím Balance Scorecard
• Implementace strategie – rozlišujeme strategie-nízkých nákladů,diferenciace produktu,focus strategie(výběr malého segmentu)
• Zpětná vazba controling
Hodnototvorný řetězec posuzuje strategii z pohledu důležitosti aktivit ke konkurenční výhodě. Hodnototvorný řetězec musí být chápán v celém dodavatelském řetězci nejen v rámci společnosti. Posuzuje se výše nákladů aktivit, zda se podílejí či nepodílejí na přidané hodnotě či diferenciaci.
Podnik transformuje vstupní faktory na výrobky nebo služby. K transformaci využívá svých tzv. hodnototvorných funkcí. Hodnota, kterou takto vytvoří, je měřena množstvím peněz, které jsou kupující ochotni za tyto výrobky nebo služby zaplatit. Hodnototvorný řetězec je rozdělen na hlavní funkce a podpůrné funkce. Každá funkce přidává výrobku část hodnoty.
Hlavní funkce vytvářejí fyzickou podobu výrobku, výrobek předávají zákazníkovi a zajišťují ho servisem. Podpůrné funkce zajišťují vstupy pro hlavní funkce.
2. Strategický koncept BSC a EFQM.
BSC je tak vedle business plánu klíčovým nástrojem, jenž zaměřuje pozornost na dosažení vytyčené strategie. Jde o zavedení systému měření výkonnosti podniku. Zavedení jak ekonomických, tak neekonomických ukazatelů. BSC se používá při převedení vize do konkrétních cílů, propojení strategických cílů a měřítek,stanovení cílů. a sladění strategických iniciativ, ke zdokonalování,využití zpětné vazby. Koncept BSC vychází z vize kam směřujeme ,strategie čeho chceme dosáhnout,cíle – jaké aktivity je nutné vykonávat BSC má 4 měřítka – finanční , zákaznické, hodnotový řetězec BSC – skládá se z inovační proces(určení trhu,výzkum a vývoj)provozní proces(výroba a logistika,marketing a prodej)poprodejní servis, učení a růst.
Dalším nástrojem strategického řízení je životní cyklus produktu pomáhá při rozhodnutí o nákladech, prodeji, plánování výroby,a strategii.
EFQM – hodnocení kvality managementu – hodnocení řízení pomocí politiky, strategie s orientací na lidské zdroje a procesy s cílem uspokojení zájmových skupin. Vychází z (předpokladů) úlohy vedení posun k neustálému zlepšování,jakým způsobem jsou politika a strategie šířeny hodnoceny a zlepšovány,řízení lidí rozvíjení dovedností lidí,využítí zdrojů + nové technologie.procesy, jak se určují klíčové procesy – v části výsledky se hodnotí (uspokojení zaměstnanců.zákazníků, výsledky podnikání) využívá se jako kritéria sebehodnocení
Metodika Balanced Scorecard zahrnuje čtyři klíčové
manažerské procesy:
• transformace poslání a strategické vize do strategie,
• komunikaci a provázání,
• podnikové plánování,
• zpětnou vazbu a učení,které jednotlivě a jako celek přispívají k převedení dlouhodobých strategických cílů do krátkodobých podnikových činností."
Poznámka
Práce je vícezdrojový kompilát bez uvedených citací. Rozsah jednotlivých otázek je cca 2 strany. Práce obsahuje tabulky, schémata i obrázky. Čistý text dosahuje cca 108 stran.
Vlastnosti
Číslo práce: | 19847 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 135 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2010 |
Počet stažení: | 18 |
Velikost souboru: | 3943 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 65 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 59 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 55 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 2,50
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera19847
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 2,50 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.