Obsah
3. | Komunikační dovednosti
|
4. | Umění odhadnout partnera
|
6. | Užití komunikace v praxi
|
7. | Organizační a komunikační vztahy mezi zaměstnanci
|
13. | Komunikace s vnějším prostředím
|
Úryvek
“Užití komunikace v praxi
Všem výše uvedeným komunikačním dovednostem se učí manageři na jednotlivých managerských kurzech. Tyto kurzy probíhají na generálním ředitelství firmy, kde budoucí managery školí tréninkový koordinátor. Prvním z kurzů je FMC (kurz pro budoucí floormanagery), následují BOC (kurz na II. asistenta), BMC (nástavbový kurz pro II. asistenty), IOC (kurz na I. asistenta). Posledním z kurzů, které firma nabízí je AOC (kurz pro vedoucí jednotlivých restaurací) který je už ale pořádán v Americe na Hamburger Univerzity. Příprava na post managera začíná už v samotné restauraci, kdy ti, kteří prokáží v provozu nejlepší výkony a hlavně vedoucí a organizační schopnosti a mají možnost absolvovat kurz, se před tím než jsou na zmíněný kurz posláni musí seznámit se vším, co s provozem restaurace souvisí. Všichni, kteří nastoupí musí nejprve projít úvodním tréninkem, při kterém se seznámí se všemi pracovišti (počínaje úklidem prostoru pro zákazníky včetně toalet, přípravu jídla, až po obsluhu zákazníků). Průměrná délka úvodního tréninku je jeden měsíc. Pokud úspěšně zvládne všechna pracoviště, má možnost se dále sebevzdělávat, stát se crew trenérem a posléze managerem. Na všech těchto pozicích je velmi důležitá komunikace, ať už na úrovni managementu nebo crew.
Z hlediska komunikace dvou a více osob existují tři základní formy vztahů:
1. Symetrický vztah je mezi komunikujícími partnery vyjádřen rovností ve vztahu, mají stejná práva i úroveň zodpovědnosti, oboustrannou možnost diskuse, aktivity v komunikaci i ve společných činnostech, možnost vzájemného poskytování rad, usměrňování, kritizování. Jde o komunikaci jedinců, kteří jsou na stejné úrovni v mocenské hierarchii a mají tendenci rovnost vztahu zdůrazňovat. Spolupracovníci mezi kterými není vztah nadřízený podřízený, tzn. floormanager – floormanager, vedoucí dvou restaurací.
2. Komplementární (nesymetrický) neboli doplňkový vztah zdůrazňuje nerovnost, rozdíly, závislost jednoho na druhém, poslušnost, ovládání. Jeden je aktivnější, přikazuje, kritizuje, radí. Tento je v komunikaci označován jako dominantní. Druhý spíše přijímá, poslouchá. Ten je označován jako submisivní. Dominantní určuje pravidla komunikace a disponuje také sankcemi v případě jejich nedodržování. Obě strany víceméně respektují pravidla, vyplývající z nerovných pozic. Jde o komunikaci v níž jeden stojí nad druhým, tzn. vedoucí restaurace – floormanager.
I ve vztazích nesymetrických je mnohdy výhodné dokáží-li obě strany komunikovat co nejsymetričtěji – partnersky. Takováto komunikace může zvýšit efektivnost řešení zejména komplikovaných problémů. Přitom je vhodné, aby byla poměrně jasně stanovena pravidla, aby se nepředstírala nebo neproklamovala rovnost tam, kde jí není a být nemůže. Např. pokládá-li asistent nebo floormanager návrh na nějakou změnu ohledně provozu vedoucímu restaurace.
3. Metakomplementární vztah je vyjadřován takovou komunikací, která má za cíl z pozice submisivní (crew) narušovat pozici dominantní (manager). Slouží k narušení mocenských pozic a z nich vyplývajících pravidel vztahů, ke změně reálných rozložení sil při zachování zdání o původní asymetrii ve vztahu. Podřízený může svým chováním ovlivňovat chování nadřízeného, ale tento si není vědom toho, že podřízený provádí takové manévry, kterými jej nutí vlastně dělat něco, co sám nadřízený ani původně nechtěl. Tomuto typu chování a s tím spojenou komunikací se říká chování manipulativní. Jeho cílem je „donutit“ nepřímým způsobem druhého k takovému jednání, aby bylo ve prospěch toho, kdo manipulaci provádí. Podřízený může nastolit problém tak, aby dokázal, že je do celé věci zasvěcen lépe nežli jeho nadřízený a může tak nepřímo ukazovat, že nadřízený na řízení nestačí. Závislá osoba se snaží dosáhnout cílů takovým způsobem, který její skutečné cíle a záměry zakrývá."
Poznámka
Obsahuje grafiku a tabulky. Čistého textu v práci je cca 6,5 stran.
Vlastnosti
Číslo práce: | 2035 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 8 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2001 |
Počet stažení: | 52 |
Velikost souboru: | 77 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
Náhled
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 45 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 38 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 1,70
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera2035
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 1,70 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.