Tomáš Baťa a jeho styl řízení práce
Kategorie: Management, Řízení lidských zdrojů
Typ práce: Seminárky/referáty
Škola: nezadáno/škola není v seznamu
Charakteristika: Krátká esej se věnuje práci Tomáše Bati, zakladateli tehdejší světově největší obuvnické firmy. Soustředí se na jeho styl vedení, informuje o jeho inovacích či postoji k zahraničnímu obchodu. Charakterizuje tzv. samosprávné dílny, popisuje Baťův vztah k zaměstnancům a důvody pro zavedení sociálních programů.
Obsah
1. | Představení Tomáše Bati
|
3. | Orientace na zahraniční obchod
|
7. | Možnost aplikace metod v současnosti
|
Úryvek
" Víte, kdo byl Baťa? Tomáš Baťa byl zakladatel největší obuvnické firmy na světě. Své zkušenosti ohledně řízení organizace práce získal v Americe. Odtud si také přivezl nadšení pro americký směr managementu. I když si myslím, že většinu manažerských dovedností měl prostě v sobě. Dokázal motivovat lidi k lepším výkonům, vytvořil podnik, který je známý po celém světě. Možná se mu to podařilo hlavně proto, že kladl velké nároky jak na sebe, tak na své zaměstnance, záleželo mu na vzdělání svých podřízených. Usiloval o to, aby se lidé už odmala učili vztahu k práci, hospodaření a tvořivosti, a aby přemýšleli nad svými úkoly a prací. On sám se neustále snažil co nejvíce vzdělávat. Třeba díky tomu i během krize dokázal vymyslet dokonalý plán jak vyprodat sklady a dostat se ze zlé situace. Podle mě to byl jednoduchý, ale geniální tah: všechny boty zlevnit na polovinu. Tak dokázal, že je dokonalý obchodník. Tím začali jeho levné boty ovládat trh.
Důležitým krokem pro úspěšný podnik se stala orientace na zahraniční obchod. Firma Baťa ve dvacátých letech začala přenášet výrobu do méně rozvinutých zemí. Tehdy to bylo kvůli tomu, že chtěla a potřebovala výrobky rychle distribuovat na trh. Je více než jisté, že v dnešních dnech se většina firem zaměřuje na zahraničí z důvodu ceny pracovních sil a ceny výrobků. Tomáš Baťa v zahraničí vybudoval obchodní síť prodejen, kde prodával boty pod cenovou úrovní konkurence, a tak ji dokázal likvidovat. Určitě se mnou budete souhlasit, když řeknu, že i v současné době platí, že typickým znakem Baťových výrobků je cena. I když už ceny nejsou tak příznivé pro naše peněženky, tak vždy končí a končily devítkou. Myslím si, že to byl chytrý tah, na který se lidé nechali nalákat. Vždycky 999 Kč vypadá líp než 1000 Kč. To také zjistili jiné firmy a dá se říct, že v současné době není jediný podnik, který by neměl devítku nebo devadesátku na konci."
Vlastnosti
Číslo práce: | 20428 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 1 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2008 |
Počet stažení: | 954 |
Velikost souboru: | 9 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4ce1234191536.zip (9 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.
Diskuse