Obsah
1. | Podrobnější hlediska pro analýzu okolí
|
2. | Katalog příležitostí a nebezpečí
|
2.1 | Významné příležitosti a nebezpečí
|
2.2 | Interní potenciál podniku
|
3. | Z toho potenciál schopný rozvoje
|
3.1 | Využitelnost daného potenciálu
|
3.2 | Eliminace slabých míst
|
3.3 | Vyhlídky na úspěch uvažovaných opatření
|
Úryvek
“17. Inovační aktivita podniku, její souvislosti a zajištění, souvislost s konkurenční schopností
Podrobnější hlediska pro analýzu okolí
Společenský vývoj - struktura příjmů, změna životních hodnot - vztah k životnímu prostředí, využití volného času, zdravá výživa, věková struktura
Ekologie - čerpatelná energie, suroviny, ohrožení životního prostředí - ochrana vody, vzduchu, půdy, odstraňování škodlivin a recykling, bezodpadkové technologie
Technologie - výrobní technologie - automatizace, náhradní postupy, substituce, inovace výrobků, komunikační a řídící techniky, rozvoj technologií, které nemají nepříznivý vliv na životní prostředí
Hospodářství - inflace, nezaměstnanost, vývoj ke konjunktuře, strukturální změny v blízkých oborech
Politika a právo - globální politika - svět, postkomunistické země, hospodářská a sociální politika, politika ochrany životního prostředí, význam a vliv odborů.
Katalog příležitostí a nebezpečí
Významné příležitosti a nebezpečí - pozitivní vývoj trhu, okolí, vysoká závislost na trzích, zákaznících, službách - může vyvolat nebezpečí možnosti vstupu nových konkurenčních struktur (nepřímí konkurenti), ohrožení přímými konkurenty, hlavní slabiny v nejdůležitějších obchodních polích.
Interní potenciál podniku - kontakty a vztahy k zákazníkům, znalost trhu (zvláštností, členění), vztah k pomocníkům prodeje, image (vztah veřejnosti k podniku), znalost postupů a technologií, kapacita výroby, výzkumu a vývoje, víceúčelově využitelné vybavení (stroje a zařízení, technická úroveň), úroveň kvalifikace zaměstnanců, kontakty na dodavatele.
Z toho potenciál schopný rozvoje
Využitelnost daného potenciálu - zavedení nových služeb, variace služeb, pestrost, nabídka doplňkových služeb, získávání nových skupin zákazníků.
Eliminace slabých míst - hledání nových dodavatelů, změna technického vybavení, změna výrobního sortimentu - úplná, částečná, hledání kooperace - horizontální, vertikální, nabídka doplňkových servisních služeb, propojování služeb, další obchodní služby (údržba), větší uplatnění pomocníků prodeje, účast na veletrzích, vyřizování reklamací a náhrad, kvalita obchodních zástupců (dealerů).
Vyhlídky na úspěch uvažovaných opatření - finanční možnosti (vlastní kapitál), vztah nákladů k užitku (kalkulace), míra rizika (váha rizikových faktorů), výše rezerv (finančních, hmotných, pracovních, časových)."
Vlastnosti
Číslo práce: | 2051 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 1 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 1999 |
Počet stažení: | 294 |
Velikost souboru: | 8 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: aeko_manx0020.zip (8 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.