Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Obsah strategického managementu - výpisky z přednášek 1/2

Obsah strategického managementu - výpisky z přednášek 1/2

Kategorie: Strategický management

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: První část přednášek obsahuje základní charakteristiku strategického managementu, jeho definici a stručnou historii. Dále vysvětluje manažerskou úlohu formulace strategie a vše, co s tímto souvisí. Popisuje vize a cíle společnosti, věnuje se různým typům strategických matic a v závěru přináší hlavní informace o analýzách makroprostředí, mezoprostředí i mikroprostředí. Druhá část přednášek se nachází zde Přednášky Strategický management - Finanční analýza - výpisky z přednášek 2/2.

Obsah

1.
Strategický management
1.1
Definice strategie a strategického řízení
1.2
Strategie v manažerských procesech
1.3
Pozice strategie v manažerských procesech
1.4
Strategické myšlení
1.5
Etapy vývoje strategického řízení
1.6
Úrovně řízení a typy managementu
1.7
Manažerské role
1.8
Model strategického managementu
2.
Formulace strategie
2.1
Vize, cíle strategie
2.2
Vize versus poslání
2.3
Vize, cíle, strategie
2.4
Co je to strategie
2.5
Obecné zásady tvorby úspěšné strategie
2.6
„Pasti či léčky“ strategie
2.7
Tvorba konkurenčních strategií
2.8
Optimální portfolio produktů – matice BPM (Bostonská)
2.9
Křivka životnosti produktu
2.10
Inovace a trh – matice Ansoffova
2.11
Rozvoj portfolia produktů – matice GE
2.12
Agresivní strategie – strategie integrační
2.13
Defenzivní strategie
3.
Analýza prostředí
3.1
Analýza makroprostředí
3.2
Analýza mezoprostředí – Porterův model pěti sil
3.3
Analýza mezoprostředí
3.4
Analýza mikroprostředí
3.5
Úloha managementu

Úryvek

"I. Strategický management

[schéma]

- Strategický management (dále jen SMA) umí skloubit všechny zdroje v podniku – lidské, informační, hmotné a finanční,
- tyto zdroje v podniku vedou k dosažení předem vytčených cílů,
- smyslem SMA je dosáhnout vytčených cílů,
- SMA se týká i neziskových organizací a organizací ve veřejné správě.

Definice strategie a strategického řízení
Definice strategie:
Strategie je pravidlo pro rozhodování za neurčitých podmínek.
Je to široké spektrum hypotéz určujících:
- konkurenceschopnost firmy
- budoucí cíle
- politiky určující dosažení těchto cílů

Strategická rozhodnutí souvisí s:
- určením spektra aktivit firmy
- přizpůsobením aktivit firmy jejímu prostředí (prostředí se vyvíjí, rychle se mění a je turbulentní, firma se musí měnícímu se prostředí přizpůsobit)
- alokováním a přerozdělením zdrojů, se kterými firma disponuje (firma má omezené množství zdrojů, přerozděluje je, aby se posílila pozici firmy)
- hodnotami, očekáváními a cíli všech, kteří ovlivňují zvolenou strategii
- směrem, kterým se hodlá firma dlouhodobě ubírat

- je potřeba komunikovat uvnitř firmy ale i směrem ven
- dlouhodobé cíle (nad 5 let), střednědobé (3 - 5 let), krátkodobé (do 1 roku, občas i přesahují 1rok)

Strategie v manažerských procesech
Strategie je (nebo by měla být) nedílnou součástí řídících / manažerských procesů, na jejichž počátku je formulace poslání firmy a na konci jsou požadované výstupy.
Systém manažerských procesů by měl zajistit, že naplňování poslání se bude uskutečňovat efektivně.
Strategie je proto jednou ze složek logické posloupnosti mezi posláním a činnostmi vykonávanými zaměstnanci, kterými jsou zajišťovány požadované výstupy či souvisejí s jejich podporou.

[schéma]"

Poznámka

Práce obsahuje množství schémat a grafů, rozsah čistého textu je cca 11 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera20658
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse